2008-01-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Körkort
Tro mig, jag kör oerhört bra inte en olycka på snart 20 år. Jag har bara insett att i sverige är det oerhört svårt. Sedan tror jag på nått sätt att dom kollar "snett" om man kommer som privatist? Jag vill komma till någon som antingen fått betalt innan eller under körningen. Det måste ju finans någon!? Jag betalar 8 tusen

det där va ingen pik åt dej

men har du kört bil i 20år så har du ju garenterat lagt dej till med en körstil och rutiner somgör att du aldrig kommer klara en uppkörning innan du ändrat körstil
Citera
2008-01-19, 21:09
Medlem
rebbans avatar
Kan bli svårt iaf om du försöker i bilen.
Går säkerligen att muta dom men då via kontakter eller dylikt.
Citera
2008-01-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp
skojar du eller e du 17 år och 9 mån
dom flesta skulle aldrig få behålla sitt kk om dom fått göra om uppkörningen ju

Nej men 23 och taxichaufför..
Citera
2008-01-22, 17:15
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saihtam
Nej men 23 och taxichaufför..
I USA måste man gröa ny uppkörning var tionde år, men där är det också mycket enklare att ta körkort. I Sverige skulle det ju inte hålla. varken mina föräldrar eller mor/farföräldrar hade klarat att ta körkortet igen.

JaOm du försöker i bilen beror det ju helt på vem kontrollanten är, men jag tror du har en stor chans att lyckas om du tar fram pengarna innan du snackar om det. Får han väl syn på pngarna kommer han nopg bli väldigt sugen. 8k är väl halva hans lön efter skatt

Om du inte tänkr muta ändå kan jag bara tipsa dig om att köra upp på små ställen. Jag tog mitt i Simrishamn, men körde rätt bra. Har en polare som tog sitt i Sålefteå, han sa att det var det enklaste han gjort i hela sitt liv, och han gjorde en del missar.
Citera
2008-01-22, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LoTToL
Jag har en tid i Malmö, på en fredag 8.00 .. Vad sägs om den ?
Några tips ?

Lyssna på din "fassa" eftersom han har lite rutin så går det nog bra
Citera
2008-01-22, 17:53
Medlem
Försök igen säger jag. Du kanske hade lite otur bara. Tänk på att köra väldigt defensivt bara.

Men tvekar inte en sekund på att det går att muta inspektörerna, bara man betalar tillräckligt.
Citera
2008-01-22, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatico
Lyssna på din "fassa" eftersom han har lite rutin så går det nog bra

Ajde srpsko govno dosta je vise .. zatvori ta gadna usta ..
Citera
2008-01-22, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LoTToL
Ajde srpsko govno dosta je vise .. zatvori ta gadna usta ..

Za prvo nisam srbadija...

För det andra var det ett seriöst tips, antar att din farsa har lite rutin och borde kunna ge dig lite tips...
Citera
2008-04-16, 18:40
Medlem
Oscizs avatar
någon som lyckats med att muta ?
Citera
2008-04-16, 19:51
Medlem
Hur många uppkörningar har du gjort?

Jag funderade riktigt hårt på att muta inspektören när jag gjorde mitt 8:de prov, problemet var att jag hade inga pengar.
Citera
2008-04-17, 08:32
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozito
Hur många uppkörningar har du gjort?

Jag funderade riktigt hårt på att muta inspektören när jag gjorde mitt 8:de prov, problemet var att jag hade inga pengar.

bara 2 än så länge, men kan tänka mig de blir några till.. Men jag tror inte jag vågar muta någon som man inte avtalat med innan. Men är lätt beredd att lägga 10.000 på det.
Citera
2008-04-17, 11:51
Medlem
2st är ju inte farligt! Kanske du borde börja fundera på det när du gör din 5:e, ifall du nu kommer så långt upp, ett tips är ju att du ska snacka med din instruktör så mckt som möjligt, funkade för mig, slappnade av väldigt mycket och kände mig bekvämare med körningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in