2008-01-19, 09:35
Medlem
Tjena tog 20 mg av det igår och vaknade i min säng med alla kläderna på utan minne av vad som händer igår. Mitt minne slutar ungefär vid 5-snåret och sedan är det svart, någon som har haft något liknande?

Vad händer i kroppen när man får en minneslucka?
Citera
2008-01-19, 09:51
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myx
Tjena tog 20 mg av det igår och vaknade i min säng med alla kläderna på utan minne av vad som händer igår. Mitt minne slutar ungefär vid 5-snåret och sedan är det svart, någon som har haft något liknande?

Drogen störde ditt episodiska minne, vilket är vanligt gällande centraldepressiva droger (tänk: alkohol). Med tanke på hur tokiga många blir på bensodiazepiner så bör du vara glad över att du faktiskt vaknade upp med kläderna på samt i din egen säng.
Citera
2008-01-19, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av myx

Benzo brukar ofta leda till minnesluckor
Citera
2008-01-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Drogen störde ditt episodiska minne, vilket är vanligt gällande centraldepressiva droger (tänk: alkohol). Med tanke på hur tokiga många blir på bensodiazepiner så bör du vara glad över att du faktiskt vaknade upp med kläderna på samt i din egen säng.

Finns det några anekdoter om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in