2008-01-19, 00:59
Medlem
Jag kan bara få en av mina SATA-diskar (Western Digital Raptor) att fungera. Har läst att det kan vara moderkortets fel. Vad göra? Någon annan som har samma problem?

Ska jag behöva uppdatera BIOS? Jag har väldigt lite erfarenhet av att röra omkring i BIOS och om jag ska boota från floppy så har jag bara en USB-floppy.

Just nu har jag 60 GB ledigt utrymme på datorn...
Citera
2008-01-19, 14:57
Medlem
Finns det ingen som kan hjälpa? Jag kan se båda hårddiskarna i BIOS, men när jag kommer in i Windows så kan jag bara se den ena. Öppnar jag enhetshanteraren så hittar jag dock båda och så står det att de fungerar som de ska...

Tror ni att man kan få byta moderkort pga detta? Och vilket moderkort ska jag i så fall ha?

Som det är nu kör jag på dessa grejer:
Citera
2008-01-19, 15:23
Medlem
Berats avatar
Jag har en 40GB som sitter i datorn. Jag ser den i enhetshanteraren men inte på "Den här datorn" så jag har samma problem.

Ett bra svar, skulle inte vara fel.
Citera
2008-01-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berat
Jag har en 40GB som sitter i datorn. Jag ser den i enhetshanteraren men inte på "Den här datorn" så jag har samma problem.

Ett bra svar, skulle inte vara fel.

Vad har du för moderkort?
Citera
2008-01-19, 15:31
Medlem
Ser den i enhetshanteraren..? Får bara en o funka..? Ser den inte i den här datorn..?

Har ni partionerat upp hårddiskarna eller har ni inte skapat utrymmet än..?
Gå in o kolla på

start -> kontrollpanelen -> switcha till classic view om du inte redan har det -> klicka på administrativa verktyg -> Computermanagement (Datorhantering) -> Sedan diskmanagement (Förmodligen diskhantering...?) Kolla där så att du har skapat partitioner av återstående utrymen o av resten av hårdiskarna etc....!
Citera
2008-01-19, 18:48
Medlem
Det funkar för mig nu i alla fall. Jag formaterade den hårddisk som inte funkade som NTFS
Citera
2008-01-19, 18:55
Medlem
kanon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här