Jag kan bara få en av mina SATA-diskar (Western Digital Raptor) att fungera. Har läst att det kan vara moderkortets fel. Vad göra? Någon annan som har samma problem?
Ska jag behöva uppdatera BIOS? Jag har väldigt lite erfarenhet av att röra omkring i BIOS och om jag ska boota från floppy så har jag bara en USB-floppy.
Finns det ingen som kan hjälpa? Jag kan se båda hårddiskarna i BIOS, men när jag kommer in i Windows så kan jag bara se den ena. Öppnar jag enhetshanteraren så hittar jag dock båda och så står det att de fungerar som de ska...
Tror ni att man kan få byta moderkort pga detta? Och vilket moderkort ska jag i så fall ha?
Som det är nu kör jag på dessa grejer:
Moderkort: Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16
Chassi: Cooler Master Mystique 631, Black Steel (Without PSU)
Ser den i enhetshanteraren..? Får bara en o funka..? Ser den inte i den här datorn..?
Har ni partionerat upp hårddiskarna eller har ni inte skapat utrymmet än..?
Gå in o kolla på
start -> kontrollpanelen -> switcha till classic view om du inte redan har det -> klicka på administrativa verktyg -> Computermanagement (Datorhantering) -> Sedan diskmanagement (Förmodligen diskhantering...?) Kolla där så att du har skapat partitioner av återstående utrymen o av resten av hårdiskarna etc....!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!