Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
Hej!
Har nu installerat ubuntu med hjälp utav Wubi då ja har haft problem med grub med en "vanlig" installation.
Fick allt installerat och booten förstördes inte som ja var lite rädd för.
Startar om, väljer att starta med ubuntu och wops när den har laddat ett litet tag så får ja meddelandet "No raid disks", har sökt runt lite och hitta en "guide" (vet inte om den fungerar)
"The no raid disk problem is not an error. You should see the content of zenigata.log and lupin.log which you find ether under c:\wubi\logs in windows or under /tmp in linux.
So far the 2 cases where due to either use of raid, or unclean ntfs partition (you need to run chkfs /f and then reboot into windows twice and/or defragment)."
då jag aldrig har hört tals om "chkfs /f" så antog jag att killen menade "chkdsk /f"?
Någon som har haft samma problem och lyckats lösa detta eller om någon har några ideer på vad man kan ta sig till?
MvH /Fisk
Jag har inte svar på ditt problem men fick ett liknande när jag testade med wubi, jag gjorde en dualboot med grub i stället nu eftersom jag tyckte att windows bootloader inte gjorde som jag ville. Sen fick jag massa andra roliga fel så det slutade med att jag tog bort wubi och gjorde en riktig linuxinstallation.