• 1
  • 2
2008-01-18, 21:19
Medlem
Finns det någon på forumet som vet om det går att fylla painballkulor med alternativa fyllningar? Skulle kunna tänka mig att paintballkulor med tårgas, permanent färg, äckliga luktämnen, klägg e d e d är alldeles utmärkta självförsvarsvapen. Paintballbössorna är licensfria och når väl en så där 25 m. Borde vara ett utmärkt självförsvarsvapen. Någon som vet något om alternativa fyllningar?
Citera
2008-01-18, 21:22
Medlem
503s avatar
Om du kan fylla bollarna med annat än färg vet jag inte, men däremot är paintballmarkörer inte lämpliga som självförsvarsvapen.
De är inte precis särskilt smidiga att ha med sig.
Citera
2008-01-18, 21:25
Medlem
Om du bara ska ha den hemma e d väl bara o stoppa kulorna i frysen..?
Citera
2008-01-18, 21:59
Medlem
Beldarans avatar
Scoremax här på frugans konto.

Det är inte bara att "lägga kulorna i frysen", det gick förr, men idag har kulorna en antifrysvätska i sig, vilket gör dom degiga och jävliga..iallafall alla jag sett.

Det finns redan en produkt färdig för ditt användningsområde..nämligen paintballs med "pepparspray"-typ..sök och du skall finna. har t.o.m varit uppe på detta forum en gång i tidernas begynnelse..
Citera
2008-01-18, 22:01
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Det är inte bara att "lägga kulorna i frysen", det gick förr, men idag har kulorna en antifrysvätska i sig, vilket gör dom degiga och jävliga..iallafall alla jag sett.

Fryser gör de kanske inte, men de blir åtminstone bra mycket hårdare när man spelar på vintern iaf.

Citat:

VI VET!!!
Citera
2008-01-18, 22:03
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psrab
Finns det någon på forumet som vet om det går att fylla painballkulor med alternativa fyllningar? Skulle kunna tänka mig att paintballkulor med tårgas, permanent färg, äckliga luktämnen, klägg e d e d är alldeles utmärkta självförsvarsvapen. Paintballbössorna är licensfria och når väl en så där 25 m. Borde vara ett utmärkt självförsvarsvapen. Någon som vet något om alternativa fyllningar?

Amerikanska polisen har pbkulor som är fyllda med nåt slags pepparpulver som svider och luktar som fan. Tydligen är skalet hårdare så träffarna känns ordentligt. Men om det går att köpa dessa kulor som privatperson låter jag vara osagt.
Citera
2008-01-18, 22:05
Medlem
Citat:

Det finns redan en produkt färdig för ditt användningsområde..nämligen paintballs med "pepparspray"-typ..sök och du skall finna. har t.o.m varit uppe på detta forum en gång i tidernas begynnelse..

Okidoki... d va länge sen man sköt med paintball...
Kan man inte slänga i stenkulor av lämplig storlek då..?
Citera
2008-01-18, 22:05
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Fryser gör de kanske inte, men de blir åtminstone bra mycket hårdare när man spelar på vintern iaf.

VI VET!!!

Nej det blir dom inte alls det. Det där är en seglivad myt som vi en gång för alla kan avliva idag. Jag är så innerligt trött på den myten. Jag har tävlat pb aktivt i flera år och drivit en pbpark i flera år.

Det som jag möjligtvis kan gå med på är att fyllningen blir liiiite segare men det påverkar inte träffen på nåt sätt alls. Det som känns när man spelar på vintern är att man är kall själv och det gör ondare att bli träffad.
Citera
2008-01-18, 22:06
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Om du kan fylla bollarna med annat än färg vet jag inte, men däremot är paintballmarkörer inte lämpliga som självförsvarsvapen.
De är inte precis särskilt smidiga att ha med sig.

Det har du däremot jävligt rätt i! Känns som at man skulle dra till sig onödig uppmärksamhet genom att knata runt med ängel på stan.
Citera
2008-01-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Nej det blir dom inte alls det. Det där är en seglivad myt som vi en gång för alla kan avliva idag. Jag är så innerligt trött på den myten. Jag har tävlat pb aktivt i flera år och drivit en pbpark i flera år.

Det som jag möjligtvis kan gå med på är att fyllningen blir liiiite segare men det påverkar inte träffen på nåt sätt alls. Det som känns när man spelar på vintern är att man är kall själv och det gör ondare att bli träffad.

Kan man inte suga ut innehållet med en kanyl o ersätta med vatten då..?
Citera
2008-01-18, 22:18
Medlem
Något som slår mig är...

..att gummikulor borde vara smaskens. Det är Rödeby som fått mig att fundera och självklart är det ett hemmavidvapen jag tänker på. Skulle gummikulor och en uppskruvad halvauto ha stoppat Poffe & Co?
Citera
2008-01-18, 22:24
Medlem
Bajsfacistens avatar
Stinkfyllning hade ju varit überkul att skojja med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in