2008-01-21, 20:52
Medlem
l00zekks avatar
Highlander II borde ligga bra till. Även hajens uppföljare som tidigare nämnts.
Citera
2008-01-22, 13:27
Medlem
Logopedens avatar
"Snuten i Hollywood 3" är verkligen obeskrivligt usel.
Citera
2009-01-02, 20:24
Medlem
Lacrymosa.s avatar
Neverending Story 2.
Citera
2009-01-02, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacrymosa.
Neverending Story 2.
då har du inte sett 3an eller?
Citera
2009-01-02, 23:11
Medlem
andrewcs avatar
Alla The Crow-uppföljarna är skit.
Citera
2009-01-02, 23:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Ett under att ingen nämnt den oerhörda kalkon jag direkt kom att tänka på då jag såg tråden; Exorcisten ll... Richard Burton, normalt en klasskådespelare är (måste vara medvetet!) demonstrativt usel när han och den övriga stackars ensemblen brottas med ett manus filmgudarna glömde. James Earl Jones som någon slags stekel-kejsare komplett m papier-maché utstyrsel som vore den gjord av en obs-tredjeklass i Tensta är obetalbart. John Boorman är en överskattad filmmakare där Deliverance i hans karriär utgör någon konstig stroke of luck.

Nåväl - Exorcisten ll är ett måste för alla kalkonälskare!
Citera
2009-01-07, 22:16
Medlem
noremlacs avatar
Bloodsport 2 ligger inte högt på min lista... Första gillar man väl mest för nostalgin iofs....
Citera
2009-01-07, 22:24
Medlem
JojoBs avatar
American Psycho 2, riktig besvikelse...

Hade höga förväntningar på den när ettan var och är en favorit
Citera
2009-01-07, 22:42
Bannlyst
Hajen är en höjdarfilm - en klassiker som trots handlingen engagerar hela tiden. Håller dessutom lika bra idag som när den kom. Uppföljarna - det finns åtminstone en Hajen 4 - är fullständigt värdelösa.

The Toxic Avenger var en kultig splatter-rulle. Uppföljarna var töntiga snudd på barnvänliga komedier.
Citera
2009-01-08, 11:05
Medlem
nncs avatar
RoboCop III ligger rätt bra till. Tvåan var ingen höjdare den heller, men den bibehöll åtminstone det råa från ettan, medans trean var rena barnfilmen. Fruktansvärt usel.

Samma sak i stort sett med Snuten i Hollywood 3. Ettan framförallt men även tvåan hade den här sköna råa känslan som så många 80-talsrullar har, men trean var usel rakt igenom på alla sätt, extremt nerdummad och tämjd jämfört med de tidigare filmerna.

Antar att Hajen 3 förtjänar att nämnas också och då framförallt scenen när hajen slår sönder glaset till undervattenslabbet... Behövs nog egentligen inte nämnas mer än så
Citera
2009-01-08, 13:40
Medlem
saksammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Matrix Reloaded och Revolutions är mentalsjukt dåliga. Även om jag tycker dom tre ursprungliga Star Wars-filmerna är dåliga är ju uppföljarna av sanslös kalkon-karaktär. Andra kandidater är Terminator 3 och uppföljarna till Dumb & Dumber, Jaws, Exorcist, Hannibal, Rambo och Rocky.

Angående Exorcisten vill jag påpeka att Exorcisten 3 har fått oförtjänt dåligt rykte. Det är en sjysst seriemördarthriller med ett par riktigt bra nagelbitarscener. Slutet är dock cheesy, men det var filmbolaget som tvingade Blatty att sunka till det.

De två prequelsena, samt exorcisten 2 förtjänar att brännas på bål!
Citera
2009-01-08, 15:48
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saksamma
Angående Exorcisten vill jag påpeka att Exorcisten 3 har fått oförtjänt dåligt rykte. Det är en sjysst seriemördarthriller med ett par riktigt bra nagelbitarscener. Slutet är dock cheesy, men det var filmbolaget som tvingade Blatty att sunka till det.
Kan inte annat än att hålla med där. Den långa sekvensen i sjukhuskorridoren är nog en av de mest creepy situationer som fastnat på film! Ojämn, men inte så dålig som alla säger.

1973 kom en film med Paul Newman och Robert Redford som heter The Sting. Det var en elegant film om två skojare som skulle blåsa en gangster, en historia fylld med bra skådespelare (Robert Shaw!), plot twists, och tidstypisk musik. Filmen belönades med flera Oscars och var en stor publikframgång.

Nog trodde man att den skulle få vara ifred? Jo, tjena.

10 år senare kom uppföljaren med det självklara namnet The Sting II. Oj, kanske ni tänker, va spännande! En till film med Newman/Redford! hur kommer det sig att man aldrig hört talas om den? Helt enkelt för att ingen från orginalet är med i den. I stället är det en tragiskt usel historia, utan föregångarens elegans. Jackie Gleason i all ära, men en Robert Redford är han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in