• 9
  • 10
2021-09-21, 23:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrok
Där håller jag med dig till 100%! Fy helvete vilken skitfilm... Jurassic Park III är rena mästerverket i jämförelse

Kolla på uppföljarna till Hajen...

Jäklar, du hann före..
Ja "Jaws" var ett mästerverk med "tre män i en båt som försöker fånga stor firre men får problemas"..
-Efterföljarna var däremot riktiga bottennapp!

"Jaws 3D" var väl en av de sämsta. Skitdålig film som försökte sälja biljetter på kassa 90-talseffekter på 3D. Eller om det var 80-tals CGI till och med...

Är så sabla trött på alla uppföljare som enbart existerar för att producenterna vill krama ur publiken (förväntansfull publik) de sista centen. Finns det ens uppföljare som varit bättre än originalfilmen? (Eller i alla fall lika bra). Gudfadern II anser jag vara en minst lika bra film som originalet. Men finns det fler?
Citera
2021-09-21, 23:34
Medlem
Silent Night Deadly Night 2. Den är rätt kul med sop-scenen och det men fy satan vad sunkig
Senast redigerad av Agoldenage 2021-09-21 kl. 23:36.
Citera
2021-09-21, 23:37
Medlem
radarpars avatar
Sökarna 2. Gick inte ens att titta klart. Så dålig på alla sätt, manus, regi, skådespelarinsatserna. Synd då originalet var sjukt bra och rolig kult.
Citera
2021-09-21, 23:41
Medlem
Adelaides avatar
Die Hard 2 var riktigt dålig.
Citera
2021-09-22, 02:41
Medlem
schizophrenias avatar
Visitörerna 2 (Les Couloirs du temps: Les visiteurs 2) från 1998 är riktigt dålig. Gillar 1:an annars. Ska finnas en amerikansk remake av 1:an också, men den har jag inte sett. Jean Reno spelar huvudrollen i alla tre filmerna.
Citera
2022-02-07, 03:32
Medlem
Uppföljarna till Matrix är väldigt dåliga. Jag vet vad du gjorde förra sommaren är usel, Uppföljarna lyckas med bragden att vara mycket sämre. The French connection är väldigt bra, tvåan är skräp. Så ock på jorden är kass. Göta kanal uppföljarna.
Citera
2022-02-14, 18:04
Medlem
IceEyess avatar
Går emot strömmen och anser att Matrix Reloaded och Revolutions är vassare än 1:an, som var tämligen medelmåttig.

I övrigt är urvalet av mediokra uppföljare stort men dessa bör åtminstone nämnas:

Independence day 2 - Innehållslös rakt igenom och saknar all form av spänning och dramatik som präglade 1:an.

The grudge 4 - Har knappt något koppling till originalet och består mest av intetsägande splatter.

Fast & furious - Är affärsidén att släppa en uslare uppföljare efter varje år?
Citera
2022-02-14, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Går emot strömmen och anser att Matrix Reloaded och Revolutions är vassare än 1:an, som var tämligen medelmåttig.

I övrigt är urvalet av mediokra uppföljare stort men dessa bör åtminstone nämnas:

Independence day 2 - Innehållslös rakt igenom och saknar all form av spänning och dramatik som präglade 1:an.

The grudge 4 - Har knappt något koppling till originalet och består mest av intetsägande splatter.

Fast & furious - Är affärsidén att släppa en uslare uppföljare efter varje år?

Uppföljarna på Matrix anser jag vara riktigt mäktiga. Jag anser detsamma som dig. Första filmen var grym. Uppföljarna ännu mer sevärda.
Citera
2022-02-20, 00:02
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-jsa86-x
Uppföljarna till Matrix är väldigt dåliga. Jag vet vad du gjorde förra sommaren är usel, Uppföljarna lyckas med bragden att vara mycket sämre. The French connection är väldigt bra, tvåan är skräp. Så ock på jorden är kass. Göta kanal uppföljarna.

Håller med. Matrix är en bra film men uppföljarna är dåliga. Terminator 1 & 2 är bra och sedan dåliga.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in