2008-01-18, 19:10
Medlem
Dopads avatar
Någon som har koll hur det funkar när polisen står uppe på en bro och skjuter med lasern ner på vägen under? Höll 150 km/h på 110 sträcka men blev inte stoppad.
Citera
2008-01-18, 20:10
Medlem
Mange-DIFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopad
Någon som har koll hur det funkar när polisen står uppe på en bro och skjuter med lasern ner på vägen under? Höll 150 km/h på 110 sträcka men blev inte stoppad.

Farsan var med om samma situation fast det var acclerationsfätet på 70 väg och han körde 103 Km/h så han blev av med lappen dom körde ikapp med båge dom har bilar nere på själva vägen som dom anropar och stoppar en, men han kanske inte sköt på dig?
Citera
2008-01-18, 20:18
Medlem
cem77s avatar
När du blir stoppad ber du att få se mätningen på laserpistolen . Inte så troligt att dom har kvar den direkt när dom står så och stoppar bilarna längre bort.
Citera
2008-01-18, 20:20
Medlem
Citat:

Hur det funkar?? Jag det funkar.

Varför man sen inte blev stoppad kan ha flera orsaker. Kanske de hade bra rabatt den dagen och din mätare är en redig glädjemätare, kanske de hade full med bilar i stoppen redan, kanske de inte fick till mätningen, kanske....

Men funkar gör det vare sig de står i diket eller på en bro.

Dr Tinnitus
Citera
2008-01-19, 00:00
Medlem
Dopads avatar
Ok tackar för svaren. Då va det som jag misstänkte att de har en bil längs vägen som stoppar en. Hade väl flyt då. Antingen sköt han inte på mig eller så stod dem längre bort på vägen efter den avfart där jag skulle av. Är lastbilschaufför så har liksom inte råd att bli av med kortet.
Senast redigerad av Dopad 2008-01-19 kl. 00:03.
Citera
2008-01-19, 21:13
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ok tackar för svaren. Då va det som jag misstänkte att de har en bil längs vägen som stoppar en. Hade väl flyt då. Antingen sköt han inte på mig eller så stod dem längre bort på vägen efter den avfart där jag skulle av. Är lastbilschaufför så har liksom inte råd att bli av med kortet.
Dom sköt säkerligen inte på dig eller hade inte nån bil att skicka efter dig just då.
Tur med andra ord.
Citera
2008-01-20, 04:26
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
När du blir stoppad ber du att få se mätningen på laserpistolen.

Den behöver inte polisen visa för dig, så länge mätningen finns antecknad i platsprotokollet.

/capmac
Citera
2008-01-20, 11:54
Medlem
Fuzzs avatar
Vet inte om det stämmer men vad jag har hört får de inte stå på bron och skjuta dels för att det blir för brant lutning på lasern + att de står på en annan väg?
Citera
2008-01-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Vet inte om det stämmer men vad jag har hört får de inte stå på bron och skjuta dels för att det blir för brant lutning på lasern + att de står på en annan väg?

Det låter ju lite knasigt, tycker lasern borde funka endå
Menar du att dem inte får stå på en väg och mäta på en annan?
Citera
2008-01-20, 14:52
Medlem
capmacs avatar
Citat:

Stämmer inte. Vinkeln ger lite ytterligare rabatt till föraren bara.

/capmac
Citera
2008-01-20, 17:53
Medlem
rebbans avatar
Citat:

Dom måste stå i körriktningen osv
Jag har postat en PDF nånstans på forumet i en annan tråd där samtliga regler för hur dom ska agera enligt rikspolistyrelsen.
Citera
2008-01-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Den behöver inte polisen visa för dig, så länge mätningen finns antecknad i platsprotokollet.

/capmac

däremot så kan du fråga dom om lasern e kalibrerad (stavning?) dom måste göra det med vissa mellanrum, kommer dock inte ihåg hur ofta..

har en kompis som klarat sig två ggr pga det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in