2008-01-18, 17:37
Medlem
RojaZs avatar
Har en extern hårddisk som jag använt till min stationära dator någon månad där den fungerat klockrent. Nu provade jag den på min laptop och den hittar den inte. Efter lite pillande med att starta om den och koppla i och ur disken så fungerade den igår på laptopen men när jag kopplat ur den och kopplade in den igen så fungerar den inte. Har inte fungerat sen dess.

Har googlat och hittat några med liknande fel men inte riktigt samma. Jag hittade ju ändå disken igår.

Tacksam för svar.
Citera
2008-01-19, 19:05
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RojaZ
Har en extern hårddisk som jag använt till min stationära dator någon månad där den fungerat klockrent. Nu provade jag den på min laptop och den hittar den inte. Efter lite pillande med att starta om den och koppla i och ur disken så fungerade den igår på laptopen men när jag kopplat ur den och kopplade in den igen så fungerar den inte. Har inte fungerat sen dess.

Har googlat och hittat några med liknande fel men inte riktigt samma. Jag hittade ju ändå disken igår.

Tacksam för svar.

Har aldrig provat nån extern hårddisk men om det finns drivrutiner till den så instalera! Annars kan det vell vara så att den är glapp? vetefan
Citera
2008-01-19, 20:26
Medlem
Spikeys avatar
Behövs inga drivrutiner såvida vi inte snackar Windows 98...

Vad är det för en extern HDD? Drivs den enbart med USB-kabeln eller har den extern spänningsmatning? Testat en annan USB-kabel? Funkar andra USB-tillbehör som de ska på laptopen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in