• 1
  • 2
2008-01-18, 13:33
Medlem
phinduss avatar
Hejsan. När jag i förrgår installerade Age of Empires 3 och satte mig tillrätta för att spela det hann jag inte avnjuta det i mer än kanske en kvart innan bilden plötsligt bara blev svart. Startade om datorn och jag hade bild i början när den POSTar och när windows laddar. Men när det gått så långt att skrivbordet ska visas så är bilden svart igen.

Provade att Starta i felsäkert läge. Då visas bilden hela tiden. Dock med massa störningar i form av artefacts(?) Avinstallerade drivrutinerna och installerade dom nyaste omega (det är ett x700 jag har) och nu har jag iaf bild hela tiden även när jag inte kör i felsäkert läge men jag har fortfarande massa störningar i bilden.

Kan det vara så att grafikkortet trillade av pinn pga de enorma påfrästningarna som en kvarts spelande utgjorde?

Slänger in en liten skärmdump så ni ser omfattningen av störningarna:
http://img301.imageshack.us/my.php?i...tefactsjp8.jpg

Mvh
Citera
2008-01-18, 13:48
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Det ser ut som ditt grafikort är på väg att ge upp, tyvär.
Citera
2008-01-18, 13:50
Medlem
slippys avatar
Sannolikt grafikkort! För en gångs skull verkar det faktiskt som att "datorn" gått sönder på riktigt.

Testa att plocka ut ett RAM-minne i taget också. Har för mig att det kan se ut sådär då ett minne är paj.
Citera
2008-01-18, 13:57
Medlem
phinduss avatar
Vafan är oddsen för att hårdvaran ska paja när man inte ens håller på å pillar på den? Piss...

Vore ju mycket bättre om en minnessticka hade lagt av. Blir liksom inte lika pricey.

Aja tackar för snabba svar
Citera
2008-01-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phindus
Vafan är oddsen för att hårdvaran ska paja när man inte ens håller på å pillar på den? Piss...

Vore ju mycket bättre om en minnessticka hade lagt av. Blir liksom inte lika pricey.

Aja tackar för snabba svar

Troligen nåt som är trasigt på grafikkort, kan vara på grund av överhettning när du spelade aoe3. Bästa är väl att helt enkelt köpa ett nytt billigt grafikkort, eller ett begagnat, ett kort i den prestandaklassen kan du ju få för 300-400 spänn.
Senast redigerad av netxis 2008-01-18 kl. 14:04.
Citera
2008-01-18, 14:11
Medlem
phinduss avatar
Det märks ju att jag inte har nån koll på hårdvara längre. För tre år sedan hade jag i princip buggys prislista i skallen dag för dag :P Idag har jag inte ens en aning om vad alla nya flashiga grejer betyder.
Citera
2008-01-18, 16:10
Medlem
Citat:
Det märks ju att jag inte har nån koll på hårdvara längre. För tre år sedan hade jag i princip buggys prislista i skallen dag för dag :P Idag har jag inte ens en aning om vad alla nya flashiga grejer betyder.

Haha samma här^^ Men om du vill ha ett nytt kort kan du kanske satsa på ett 8600gt.
Citera
2008-01-18, 16:16
Medlem
Anteuss avatar
Grafikkortet är bränt / kylningen fungerar inte.
Citera
2008-01-18, 21:06
Medlem
phinduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Haha samma här^^ Men om du vill ha ett nytt kort kan du kanske satsa på ett 8600gt.

Hur presterar ett sådant i förhållande till det jag har nu då?
Citera
2008-01-18, 21:11
Medlem
Citat:
Hur presterar ett sådant i förhållande till det jag har nu då?

jag har ett 8600 GTS, Jag tycker det presterar väldigt bra jämfört med mitt gamla vilket visserligen var ett 7300gs.. Men ändå. Jag kan köra crysis i "Low" helt utan lagg och på medium med smålagg. (beror förmodligen på processorn "3700+")

EDIT: Får 17.2k i 3dmark 03. Kan inte säga nå senare har faktist inte prövat :P
Citera
2008-01-18, 21:20
Medlem
phinduss avatar
I see. Kanske bara vore korkat att lägga pengar på ett kort som presterar lika som det jag redan har. Lika bra att uppgradera antar jag.
Det är visserligen knappt tusen spänn som jag kunde ha spenderat på kvinnor och vin men samtidigt vill jag ju sitta vid datorn med.

Alternativet är att sälja hela skiten och sikta på en hyfsad bärbar istället.
Synd bara att den har ett marknadsvärde på två PET-flaskor, en begagnad lypsyl och några felbrända CD-R skivor.

Jäkla dilemma dedär
Citera
2008-01-19, 15:35
Medlem
phinduss avatar
Det bästa av allt är att graffet verkar självläka. Nu har jag näst intill perekt bild utan att ha gjort annat än att vänta någon dag liksom Igår hade jag måttliga störningar på bilden och idag är det bara någon enstaka här och där ibland.

Hur är det möjligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in