• 1
  • 2
2008-01-18, 10:33
Medlem
wsbs avatar
Jag är helt tom. Ska jag leva vidare så behöver jag benso för att överleva. Slutade med droger för ett halvår sedan. Ser inget ljus över huvud taget. Försökte dränka mig själv i badkaret för en timme sedan, men kroppens rexlexer tog överhanden varje gång. Vill inte leva som en jävla zombie på bens, men kanske är det det enda sättet att fortsätta. Någon som gått igenom samma sak och klarar det? Är det verkligen värt att gå på ångestdämpande för att fortfarande existera? Är man verkligen så jävla viktig för världen att de är beredda att hålla en vid liv med bensodiazepiner? Vad är det för liv?
Citera
2008-01-18, 10:42
Medlem
det e inte värt att dränka sig iaf, då vinner drogerna..kämpa, sök hjälp, det går att bli ren
Citera
2008-01-18, 10:47
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsnubben
det e inte värt att dränka sig iaf, då vinner drogerna..kämpa, sök hjälp, det går att bli ren

Jag har varit ren ett halvår. Dränker jag mig vinner nykterheten. Pratar med psykolg varje vecka, men till ingen nytta. Ingenting är roligt.
Citera
2008-01-18, 10:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag är ungefär i samma situation som trådskaparen... Jag är sjukskriven och ordineras benso av vården... Fast jag är iofs ingen benzombie, jag tar inte benso varje dag och inte i stora doser heller... Sen är jag sjukskriven av fysiska orsaker och inte av psykiska... Men ni som har psykisk smärta och önskar er att smärtan åtminstone satt i kroppen och inte i huvudet - careful what you wish for! Att ha ont i kroppen gör också att psyket lider väldigt mycket!

Kul annars att uttrycket "benzombie" som jag myntade också används av andra nuförtiden... Vem vet, en vacker dag kanske man kan läsa vad en benzombie är för något på Wikipedia... =)
Citera
2008-01-18, 10:52
Medlem
cannabinols avatar
Vad är det som är så jävla jobbigt i ditt liv då? Alla dina handlingar har konsekvenser, vad mår du dåligt över? Varför är du en benzombie mot din vilja? Varför knarkar du f.ö. huvudtaget? Är hela ditt liv ett stort misslyckande? Berätta mer..
Citera
2008-01-18, 10:52
Medlem
Bobby´s bodys avatar
Du är ju knappast drogfri om du benzar ner dig totalt. Du är lika torsk som innan. Det som skulle kunna hjälpa dig är elterapi, det funkar på dom mest grava fallen. Och nu vet vi ju inte ett jota om din situation i övrigt.....Har du vänner att umgås med? Intressen? Familj?
Citera
2008-01-18, 11:01
Medlem
wsbs avatar
Först av allt -- jag brukar inte inte ens benso nu. Ser bara det som den enda lösningen för att överleva, allt känns meningslöst.

Jag har hyfsade gymnasiebetyg, jobb, vänner och familj men allt känns fortfarande meningslöst. Jag har noll intressen och känner mig socialt handikappad. Ser ingen som helst mening med att hålla koll på fotbollen, läsa böcker och se filmer om andras öden -- vad spelar det för roll när det handlar om mitt eget liv?

Går hos psykolog en gång per vecka och har så gjort sedan jag kom ut från sjukhuset efter min psykos. Innan jag började med droger var jag också deprimerad, när jag började fick mitt liv en mening - någonting att leva för. Nu är det tomt. Droger är det enda som gör livet värt att leva för mig.

Risk sanity för moments of temporary elightenment.
Citera
2008-01-18, 11:19
Medlem
Nemesis1s avatar
Vad lider du av wsb?? Och har du någon gissning varför du lider av det??
Citera
2008-01-18, 11:22
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vad lider du av wsb?? Och har du någon gissning varför du lider av det??

Ovanligt känslig som person, för frekvent intag av ecstasy. Jag har aldrig passat in i de miljöer jag rört mig i. Måste vara en utomjording, ser ingen annan förklaring.
Citera
2008-01-18, 11:25
Medlem
riverhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Först av allt -- jag brukar inte inte ens benso nu. Ser bara det som den enda lösningen för att överleva, allt känns meningslöst.

Jag har hyfsade gymnasiebetyg, jobb, vänner och familj men allt känns fortfarande meningslöst. Jag har noll intressen och känner mig socialt handikappad. Ser ingen som helst mening med att hålla koll på fotbollen, läsa böcker och se filmer om andras öden -- vad spelar det för roll när det handlar om mitt eget liv?

Går hos psykolog en gång per vecka och har så gjort sedan jag kom ut från sjukhuset efter min psykos. Innan jag började med droger var jag också deprimerad, när jag började fick mitt liv en mening - någonting att leva för. Nu är det tomt. Droger är det enda som gör livet värt att leva för mig.

Risk sanity för moments of temporary elightenment.

Ifall drogerna är det som gör livet värt att leva så vore det ju kanske en lösning att bli en all-day-pundare!

Har ett par vänner som är "benzombie's" också, och det är nog fan den äckligaste drogen att vara torsk på, det enda du gör med skiten är att skjuta dina problem framåt, ta ett stort steg och sök hjälp för benzotorskerier..

Mår du inte bättre efter ett par års nykterhet från ALLA droger så är du nog fucked, då är det nog lika bra att packa sina saker och vinka adjö!
Citera
2008-01-18, 11:28
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverhorse
Ifall drogerna är det som gör livet värt att leva så vore det ju kanske en lösning att bli en all-day-pundare!

Har ett par vänner som är "benzombie's" också, och det är nog fan den äckligaste drogen att vara torsk på, det enda du gör med skiten är att skjuta dina problem framåt, ta ett stort steg och sök hjälp för benzotorskerier..

Mår du inte bättre efter ett par års nykterhet från ALLA droger så är du nog fucked, då är det nog lika bra att packa sina saker och vinka adjö!

Bästa svaret hittills. Brukar fortfarande alkohol, drog i mig en halv vodka nu för bättre mod att ta det sista steget, men det gick som nämnt inte. Antingen blir det till att få benso utskriven EFTERSOM DET AV NÅN JÄVLA ANLEDNING ÄR SÅ VIKTIGT FÖR SAMHÄLLET ATT ALLA SKA LEVA VIDARE TROTS ATT MAN MÅR SKIT, eller så köper jag tjack och ecstasy för de sista pengarna och hoppar från ett torn sen...
Citera
2008-01-18, 11:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Ovanligt känslig som person, för frekvent intag av ecstasy. Jag har aldrig passat in i de miljöer jag rört mig i. Måste vara en utomjording, ser ingen annan förklaring.
Jag tror helt enkelt att du bara inte hittat din plats i livet... För så är det för mig iaf... Om jag bara för göra, leva och bli behandlad som jag vill så mår jag mycket bättre än om jag inte får det...

Alkohol är ju annars precis som bensodiazepiner, de påverkar GABA, hjälper mot ångest tillfälligt och ger mer ångest på lång sikt om man missbrukar... Ecstasy är ju ökänt för att tömma hjärnan på serotonin (kroppens egen lyckosubstans) och det tar lång tid för en att återhämta sig... Blandar man ecstasy med amfetamin eller kokain så kan skadorna också bli permanenta, så det hoppas jag verkligen att du inte har gjort...
Senast redigerad av Nemesis1 2008-01-18 kl. 11:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in