2008-01-18, 01:21
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingForce
ne inte direkt men nackskott
sen får man skicka en avi till dennes familj

kostnad för transport
kostnad för kulan
kostnad för påsar/likpåsar
kostnad för bödeln/befriaren

Vi ser det tydligare för varje dag, att MÖ-folket vill ta med sig och tillämpa sina medeltida sedvanor i västvärlden. Givetvis flyr man inte till en kultur i syfte att få skydd och trygghet, för att sedan försöka omdana denna kultur till att likna den du flydde från. Det är ingen "flyktingström" vi ser välla in i Sverige idag. Istället är det en regelrätt invasion vi bevittnar, och i kölvattnet ser vi de vid en invasion karaktäristiska följderna (upprättande av territorier, våld mot civil lokalbefolkning, gruppvåldtäkter etc). Problemet är att vi svenskar inte har fattat detta ännu, men det kommer vi givetvis att göra när den skitstorm som muslimer för med sig vart de än kommer når sin kritiska massa.
Citera
2008-01-18, 02:37
Medlem
Svart_Afghans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Skulle du verkligen vilja det? Tänk på att du bor i Sverige styrt av sossar, feminister och liberaler som är totalt hjärndöda. Det enda som skulel bestraffas med nackskott vore skattefusk, en snegling på ett par kvinnobröst och när du talar illa om koranen. Med andra ord så hade det blvit precis som i mellanöstern.

Haha, lysande!

När jag såg klippet hade jag hemskt svårt att bestämma mig för vem som betedde sig fånigast, josefsson använde sina retoriska kunskaper för att provocera denne osäkre lille trettonåring att säga häpnadsväckande dumma saker. Journalistiskt är det ett djävla bottennapp, men lite underhållande är det ju ändå, om man frånser det sorgliga i att det är en av sveriges mest framstående "grävande" jounalister vi talar om.
Citera
2008-01-18, 02:44
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart_Afghan
Haha, lysande!

När jag såg klippet hade jag hemskt svårt att bestämma mig för vem som betedde sig fånigast, josefsson använde sina retoriska kunskaper för att provocera denne osäkre lille trettonåring att säga häpnadsväckande dumma saker. Journalistiskt är det ett djävla bottennapp, men lite underhållande är det ju ändå, om man frånser det sorgliga i att det är en av sveriges mest framstående "grävande" jounalister vi talar om.

Denna "osäkra" trettonåring ser upp till och vill bli medlem i en maffia. Han vet vad maffia är trots det vill han bli medlem och vill/kan inte förstå varför Josefsson inte ser det som världens bästa idé.

Jag tror faktiskt att detta klipp målar upp en ganska god bild av våra "busiga" ungdomar.

Skrämmande sa bill.
Citera
2008-01-18, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magnumforce
Vi ser det tydligare för varje dag, att MÖ-folket vill ta med sig och tillämpa sina medeltida sedvanor i västvärlden. Givetvis flyr man inte till en kultur i syfte att få skydd och trygghet, för att sedan försöka omdana denna kultur till att likna den du flydde från. Det är ingen "flyktingström" vi ser välla in i Sverige idag. Istället är det en regelrätt invasion vi bevittnar, och i kölvattnet ser vi de vid en invasion karaktäristiska följderna (upprättande av territorier, våld mot civil lokalbefolkning, gruppvåldtäkter etc). Problemet är att vi svenskar inte har fattat detta ännu, men det kommer vi givetvis att göra när den skitstorm som muslimer för med sig vart de än kommer når sin kritiska massa.

1, jag har inte våldtagit någon, jag har lätt för brudar, har altid fått dom jag har velat o ha lite till

2.vi flyttade inte till sverige för att ***oo nus kall vi byta land* vi e flyktingar/politiska flyktikngar, men de har du kanske svårt o förstå

3, jag e svensk medborgare* a endast svensk o ingen dubbel medborgarskap*jag betalar skatt som alla andra, då tycker jag att jag har rätt till mina rättigheter som en svensk medborgare , jag e för dödstraff för vissa brott o hårdare straff för mindre brott

4, jage född muslim men jag utövar de icke,
har inget behov av religion för att gö mej happy, jag e happy !"
jag e inte vilsen! jag vet vart jag e o vart jag e påväg då behöver jag icke hjälp av koranen el bibeln
puss
Citera
2008-01-18, 09:23
Bannlyst
Mellanösternfolket är en klankultur. Killen talade om "skydd" so anledning för medlemskap. På samma sätt skapas klaner, man söker skydd mot andra klaner.

I ett klanlöst samhälle som sverige finns det egentligen inte nåt att söka skydd emot eller stöd för. Om denne kille blir tex sjuk behöver han inte pengar från klanen, han kan gå till svennesjukhuset, behöver han utbildning går han till svenneklanen igen. Behöver får han pengar från svenneklanen igen.

Dessa personer uppfattar oss svenskar som en mycket rik och underlig klan.

Att gnälla på svennarna som orsak för deras gena misslyckande är också ett klassiskt mellanösternbeteende. Asiater tex är bättre än svenska skolbarn och lever och växer upp under EXAKT samma förutsättningar som dessa tattarungar.
Citera
2008-01-18, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Asiater tex är bättre än svenska skolbarn och lever och växer upp under EXAKT samma förutsättningar som dessa tattarungar.

Flesta asiater i förorten är också idioter, du pratar om asiater i varnliga orter. Alla asiater jag märkt av när jag varit i någon förort har bettet sig lika äckligt som araberna gör, om inte så nästan värre fast bara nästan.
Citera
2008-01-18, 09:50
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingForce
1, jag har inte våldtagit någon, jag har lätt för brudar, har altid fått dom jag har velat o ha lite till

2.vi flyttade inte till sverige för att ***oo nus kall vi byta land* vi e flyktingar/politiska flyktikngar, men de har du kanske svårt o förstå

3, jag e svensk medborgare* a endast svensk o ingen dubbel medborgarskap*jag betalar skatt som alla andra, då tycker jag att jag har rätt till mina rättigheter som en svensk medborgare , jag e för dödstraff för vissa brott o hårdare straff för mindre brott

4, jage född muslim men jag utövar de icke,
har inget behov av religion för att gö mej happy, jag e happy !"
jag e inte vilsen! jag vet vart jag e o vart jag e påväg då behöver jag icke hjälp av koranen el bibeln
puss
1- *suck*
2- Jag bryr mig inte det minsta om varför du är här.
3- Att du har rättigheter bara för att Sverige är slapphänta med att dela ut medborgarskap är inte din egen förtjänst. Rättigheter kan dessutom gå förlorade.
4- Era medeltida seder brukar ni vurma för även när ni säger er vara "icke-utövande" muslimer.
Citera
2008-01-18, 11:10
Medlem
Jag bor i bersjön med mina 2 barn. Min son går i skolan här och det är en av de bästa skolar jag har sett i den här stan. Och att det skulle vara mer otryggt här än nån annan stans håller jag inte med om. Jag tycker bersjön är ett bra ställe att bo på
Citera
2008-01-18, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katmanja
Jag bor i bersjön med mina 2 barn. Min son går i skolan här och det är en av de bästa skolar jag har sett i den här stan. Och att det skulle vara mer otryggt här än nån annan stans håller jag inte med om. Jag tycker bersjön är ett bra ställe att bo på

Vilka andra delar utav stan har du besökt?

Är du invandrare?
Citera
2008-01-18, 12:12
Medlem
Jag har bott i majorna, tynnered, gårda, centrum och brännö. Jag har en svensk mamma och en spansk pappa.
Citera
2008-01-18, 12:18
Medlem
WerteXs avatar
Hopp.. Vems sk."fördomar" blev inte bekräftade där?
Reportaget i sin helhet var ganska intressant med alla åsikter från dom.
Citera
2008-01-18, 12:59
Medlem
Svampfests avatar
Det mest talande med videon och för hur situationen ser ut i Sverige både integrationsmässigt och medialt var ju ändå

-Alla ungdomar i Bergsjön är kriminella

-Nej de är de inte, majoriteten jobbar och sköter sig!

Inte ens från hästens egen mun vill man godta svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in