2008-01-18, 00:28
Medlem
Det var väl ändå inte bara jag som började skratta när tjejen som importerade kamelkött sågs som en förebild?
Citera
2008-01-18, 00:34
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Reportaget ger en ganska bra bild hur folk från mellanöstern är och hur de resonerar. Jag har även stött på samma omogna inställning privat.

Jag blir mer och mer säker på att detta är kopplat till intelligensen hos folk. Jag har sett andra reportage med personer från mellanöstern där de är betydligt äldre men man tror att de är 14 år rent mentalt. Språket och även hur de resonerar avslöjar att deras mentala förmåga inte är på samma nivå som en vuxen person.
Citera
2008-01-18, 00:36
Bannlyst
Älskar bergsjön o dess invånare :!"
de va verkligen en bra bild av bergsjön
2 snoriga ungar representerar hela bergsjön
Senast redigerad av FlamingForce 2008-01-18 kl. 00:39.
Citera
2008-01-18, 00:43
Bannlyst
Direktlänk till Youtube-filmen i trådstarten:

Uppdrag Granskning - Killar i Bergsjön
http://www.youtube.com/watch?v=OFVAMwJFXJ4
Citera
2008-01-18, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hoppas du känner dig tillräckligt hemma där för att aldrig lämna området -om inte för att återvända till ditt hemland förståss!
min son skall okså växa upp här i bergsjön
ingen risk att jag lämnar bergsjön
trivs som fisken i vattnet
trivs som blatten på socialkontoret
trivs som svennen på systembolaget

de har faxis lugnar ner sig mycke i bergsjön
värst va de när jag va runt 15-18
nu har dom flesta flyttat *idioterna* el åkt in
sen har vi en o annan element som begår brott, men men va skall man förvänta sig av arbetslösa o socialt utsatta människor
inte mycke, a part of life
Citera
2008-01-18, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Ja, fy vilken dålig standard dom har, hur kan man ens tänka tanken på att sända sånt här skit? Om inte man är newshunter och har en massa barn ivägen när man filmar så skall man inte leta upp sånt skit och lägga på teve då folk tar illa upp, det gör mig riktigt förbannad.
Vad är det för en jävla attityd? Det är väl tvärtom bra att de tar upp riktiga vardagsproblem istället för någon jävla köttfärs.

Kudos till Janne Josefsson för att han äntligen börjar göra invandrings- och integrationskritiska program! Så här tycker han, får man anta, egentligen:

"Inte i de här jävla negerområdena"
http://www.youtube.com/watch?v=qbBZUnuMQ6c

Se den!
Senast redigerad av whoopwhoop 2008-01-18 kl. 00:53.
Citera
2008-01-18, 00:47
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingForce
min son skall okså växa upp här i bergsjön
ingen risk att jag lämnar bergsjön
trivs som fisken i vattnet
trivs som blatten på socialkontoret
trivs som svennen på systembolaget

de har faxis lugnar ner sig mycke i bergsjön
värst va de när jag va runt 15-18
nu har dom flesta flyttat *idioterna* el åkt in
sen har vi en o annan element som begår brott, men men va skall man förvänta sig av arbetslösa o socialt utsatta människor
inte mycke, a part of life

Man skall för helvete begära av arbetslösa och socialt utsatta människor EXAKT samma sak som man begär av alla andra: Skötsamhet och laglydnad! Hur kan det komma sig att inte arbetslösa svenskar är lika jävla kriminella som dina polare i Bergsjön? Skicka ut packet med en gång! Finns ingen anledning att låta dem uppta dyrbara anstaltsplatser i Sverige!
Citera
2008-01-18, 00:48
Bannlyst
Citat:
Hoppas du känner dig tillräckligt hemma där för att aldrig lämna området -om inte för att återvända till ditt hemland förståss!

Det är kul hur mina inlägg blir raderade, men idiotkommentarer som denna får stanna bara för att killen är en av I&I's mest aktiva propaganda spridare?
Vadfan håller moderatorerna på med kan man undra.

Som jag sa förut, låt inte ett par ungdomar representera hela bergsjön, herregud, det är ju klart att som 15 åring så tycker man maffiabossar är coola etc, killen sa ju själv att när han blir stor vill han jobba, tjäna pengar, bilda familj.

F.ö var dokumentären jävligt bra. Detta kanske får folket att vakna, Göteborg börjar bli en jävla maffiastad.
Citera
2008-01-18, 00:51
Bannlyst
Citat:
Man skall för helvete begära av arbetslösa och socialt utsatta människor EXAKT samma sak som man begär av alla andra: Skötsamhet och laglydnad! Hur kan det komma sig att inte arbetslösa svenskar är lika jävla kriminella som dina polare i Bergsjön? Skicka ut packet med en gång! Finns ingen anledning att låta dem uppta dyrbara anstltsplatser i Sverige!

1. jag har en kompis som bor kvar i bergsjön, jag är den enda som inte har flyttat, efter skolan o arbete,jag trivs här
man kan köpa ett hus men inte lycka
jag har inte ett hus men jag e lycklig

2.jo självklart måste dom ut i arbetslivet
men jag hade inte anställt en person som inte kan svenska,'hjälpa kunder etc...
sånt tar bara tid
hade en sån mongo ifrån manpower hos oss, de va lite svårt o få denna serb o förstå saker o ting, men som tur så va han bara där under en vecka

3.de e inte utläningarna fel att sveriges fängelser e lika bra som kungahusen i bangladesh

medelklassen i vissa länder har de sämre än va fångarna/interna har de i svenska fängelser
dessa fångar har rösträtt okså, sicken grej
men men, va skall man göra,

själv e jag för dödsstraff, helst offentliga, alla födds fria men man har ett ansvar o behålla den friheten okså,
vid återfall*kriminallitet!
Senast redigerad av FlamingForce 2008-01-18 kl. 00:53.
Citera
2008-01-18, 01:04
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
Har tidigare varit ovetande kring detta program på SVT-
Jag tycker Josefsson gör ett bra jobb, trots han är PK, jag är förundrad att SVT släpper igenom dessa syrliga karameller till svenska folket, är det bara jag som börjar undra och SD har hyrt in proffslobbare från USA .
Med tanke på det andra repotaget som sändes i höstas, så kanske detta är början på en vändning, man ska komma ihåg att Uppdrag Gransking är mycket populärt bland tittarna, brukar vara uppimot en miljon tittare per avsnitt.

Det enda som skrämmer mig är att dessa unga förmågor i repotaget är Sveriges framtid. Men för dessa gossar personligen blir det inget medlemskap i O.G. eftersom dom har skämt ut sig själva i nationell TV, och vi alla i denna forumsdel är väl bekanta med muslimers relativt hårda linje mot personer som skämmer ut sig för släkten eller gruppen..
Citera
2008-01-18, 01:11
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
hårdare straff syftar jag på
de daltas för mycke i sverige!
dom har de för bra,jag tycker att de borde skjutas lite *avrättning*

Om svenskar klarade av låga straff, varför gör inte alla andra det? Vad är problemet?
Citera
2008-01-18, 01:13
Medlem
Asswrestlers avatar
Citat:
ne inte direkt men nackskott
sen får man skicka en avi till dennes familj

kostnad för transport
kostnad för kulan
kostnad för påsar/likpåsar
kostnad för bödeln/befriaren

Risken är väl att det i slutändan blir skattebetalarna som betalar ändå. Då de flesta av dessa familjer skulle vara bidragsidgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in