2008-01-17, 18:19
Medlem
skulle vilja fråga vilka processorer som är kompitabla med mitt moderkort jag har ett Asus A8N-SLI Deluxe (Gamer) Som ju har 939 socket, krukset är att jag vill upgradera processorn till en bättre (har en Amd 3700+ nu) men har märkt att det inte finns 939 längre!! det finns liksom bara AM2 !! min fråga är vilka processorer passar med mitt Moderkort?? Och vilken ström styrka bör jag ha på mitt Agg. om jag har ett 8600gt kort samt 2gb ram?
Citera
2008-01-17, 22:16
Medlem
processorn är ju lite knivig när man kör s939 (sitter i samma sits själv så). det enda rätta man kan göra är att leta begagnade delar på diverse forum (pm:a om du vill ha tips).

ditt moderkort ska stödja alla s939-processorer (alltså single och dualcore (Athlon64, Opteron, x2)).

till nätagget är det svårt att säga, då det dels beror på vad mer du har i datorn (fläktar, hårddiskar osv som drar ström) och dels på vad för märke det är på nätagget. om det är ett kvalitetsmärke så behöver man inte alls ett kraftfullt nätagg. ett enkelt FSP 400W räcker oftast gott och väl om man inte har värsting-grafikkort och den delen. Så enklast är väl att ställa frågan, vad har du för nätagg idag? För en ny cpu ändrar inte belastningen på nätagget nämnvärt.
Citera
2008-01-22, 11:44
Medlem
jo

men jag har ju 939 sockel på moderkortet kruxet är ju att de flästa processore i dag är Am2 frågan är passar dom?
Citera
2008-01-22, 13:10
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelin
men jag har ju 939 sockel på moderkortet kruxet är ju att de flästa processore i dag är Am2 frågan är passar dom?

4200+, 4400+, 4600+, opteron 165, 185 finns till 939 sockeln (säkert någon mer). Dock kan det vara lite svårt att få tag på dessa.

Och nej, AM2 processorer passar inte i 939 socklar.
Citera
2008-01-24, 11:35
Medlem
Tack!!

Tack för svaren då vet jag!!! Peace N.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in