2008-01-17, 17:04
Medlem
ziphens avatar
Hej.
Jag har alltid haft ngonting emot Windows Vista, vet dock inte varfr.
Men nu r det shr, jag sitter p 8gb DDR2 ram som jag vill kasta in i datorn, men det knns bara ondigt att kra under xp 32x (stdjer bara 3.2gb).
Drfr tnkte jag uppdatera till Vista 64x, MEN, fungerar cs p vista?
Citera
2008-01-17, 17:31
Medlem
pacman234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Hej.
Jag har alltid haft ngonting emot Windows Vista, vet dock inte varfr.
Men nu r det shr, jag sitter p 8gb DDR2 ram som jag vill kasta in i datorn, men det knns bara ondigt att kra under xp 32x (stdjer bara 3.2gb).
Drfr tnkte jag uppdatera till Vista 64x, MEN, fungerar cs p vista?
Ja det fungerar utan problem, kr det sjlv.
Citera
2008-01-17, 19:23
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacman234
Ja det fungerar utan problem, kr det sjlv.
Hrligt! Och tack fr svaret.
MEN, r det ngon som vet hur mkt minne som vista r kompatibelt fr?
Citera
2008-01-18, 15:59
Medlem
andreasaswardhs avatar
* 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB
* 32-bit Windows Vista Starter: 1GB
* 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB
* 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB
* 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB

http://www.vistaclues.com/reader-que...windows-vista/
Citera
2008-01-18, 16:16
Medlem
Kr p Ulimate 64 och CS och de flyter p rtt bra, sm "lagg" ibland som jag str mig p. Men steam kanske uppdateras s denna frsvinner, kr p ett 8800 GTS gfx kort.
Citera
2008-01-18, 17:12
Medlem
ziphens avatar
Tack fr alla svar! ..
En liten fljd frga d, hehe, vilket av dessa r snabbast:

OCH

Hur mkt minne stdjer xp's 64bitars verision (stavning!?)

//Robin
Citera
2008-01-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziphen
Tack fr alla svar! ..
En liten fljd frga d, hehe, vilket av dessa r snabbast:

OCH

Hur mkt minne stdjer xp's 64bitars verision (stavning!?)

//Robin

I teorin ska Ultimate vara snabbast d det har "automatiska" funktioner fr att stnga av "ondiga" program nr du startar ett spel. I praktiken r XP fortfarande snabbare n Vista p s gott som alla spel och kommer vara s lnge till p.g.a. mnga olika skl.

Du vill INTE kra XP x64-version d stdet fr drivrutiner i allmnhet suger vilket troligen gr att du tappar rtt mycket prestanda.

F.. kommer du inte tjna ett smack i prestanda p att trycka in 8 GB RAM jmfrt med 3 GB. Troligen kommer du snarare frlora en del d de flesta moderkort inte klarar av att kra stora/mnga minnen i samma hastighet som frre. D kommer minnet att bli lngsammare, ven om det r strre. S lnge du aldrig anvnder mer n 3 GB minne samtidigt (rtt otroligt om det du huvudsakligen gr r att spela spel) kommer inte mer minne ge dig ngon som helst prestandakning, ens i teorin.
Citera
2008-01-18, 20:57
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
I teorin ska Ultimate vara snabbast d det har "automatiska" funktioner fr att stnga av "ondiga" program nr du startar ett spel. I praktiken r XP fortfarande snabbare n Vista p s gott som alla spel och kommer vara s lnge till p.g.a. mnga olika skl.

Du vill INTE kra XP x64-version d stdet fr drivrutiner i allmnhet suger vilket troligen gr att du tappar rtt mycket prestanda.

F.. kommer du inte tjna ett smack i prestanda p att trycka in 8 GB RAM jmfrt med 3 GB. Troligen kommer du snarare frlora en del d de flesta moderkort inte klarar av att kra stora/mnga minnen i samma hastighet som frre. D kommer minnet att bli lngsammare, ven om det r strre. S lnge du aldrig anvnder mer n 3 GB minne samtidigt (rtt otroligt om det du huvudsakligen gr r att spela spel) kommer inte mer minne ge dig ngon som helst prestandakning, ens i teorin.

D kr jag 4gb i xp (3,2gb anvndbara).
Tack fr all hjlp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in