Yes, har testat hypnosterapi, bland annat. Fr mig var det en lite skum upplevelse, men ingenting som jag tyckte hjlpte mig. Det verkar vara vldigt olika fr olika personer hur mycket dom upplever och blir hjlpta av det.
Men sjlva hypnosen, det lilla jag kommer ihg, var rtt rolig nd. Hr str en person som bara smpratat med mig, knns det som, i ngra minuter medans jag ligger p en brits. Helt pltsligt sger han till mig att lyfta armen rakt upp i luften, och jag tnker "yeah right"... Tror ni inte att i nsta sekund flyger armen upp helt av sig sjlvt! Sen sger han att jag inte kommer kunna ta ner den igen, hur mycket jag n frsker. Jag frskte tills svetten brjade rinna ner fr ansiktet, men det gick inte. Jag kunde inte heller rra resten av kroppen av nn anledning.. Sen kommer jag inte ihg s mycket mer n att jag vaknade och inser att det gtt 40 min sen jag kom in.
S kom jag precis ihg att jag hade nn slapp kurs p gymnasiet, Mental trning, dr vi testade sjlvhypnos med hjlp av nt kassettband. Jag kommer ihg att jag lyssnade en stund och frsvann sen nnstanns in i mitt eget medvetande fr att 20 min senare vakna upp nr kvinnan p bandet skriker till "Det r dags att vakna nu, 1!!".
Jag kommer egentligen inte ihg nt frn nn av sessionerna, frutom brjan och att jag vaknar. Rd vet jag inte riktigt.. Det enda jag vet r att olika personer fr ut olika mycket av det, och att det r olika med hur mycket man kommer ihg osv. Men ven att olika personer r lttare eller svrare att hypnotisera. Ett stt att kolla det r att se hur mycket man kan rulla upp gonen s att bara gonvitorna syns. Ju hgre man kan rulla upp gonen s desto lttare r man att hypnotisera. Varfr tror jag inte att man vet, men det finns ska visst finnas ett vldigt dokumenterat samband. Och sklart s ska man bara ska ska sig till certifierade psykologer och terapueter.