Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-16, 20:34
Medlem
DiscoKlass avatar
Som fler och fler i detta avlånga land så lever jag den amerikanska drömmen.

Jag äter ingen frukost, åker till jobbet där jag ~12tiden äter en burgare. När jag kommer hem gör jag sex av sju dagar i veckan något enkelt, oftast pasta + köttbullar/bacon/köttfärssås/korv.

Och på helgerna, alldeles för mycket alkohol.

Detta förstår jag ju också inte är så optimalt, men just finns ingen vilja att lägga den tiden (de pengar) och orken det tar för att laga mat.

Problemet är ju rätt uppenbart, det saknas en hel del vitaminer och dylikt i denna studentliknande kost. Finns det några billiga och gärna snabbtillagade trix man kan ta till för att få in de viktigaste vitaminer, antioxidanterna etc?

Jag hade en biologilärare som åt alger, det var världens grej tyckte han. Kan det vara något? Groddar? En skopa av coops majs-ärtor-paprika-mix? Vitamintabletter?
Citera
2008-01-16, 20:53
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoKlas

Detta förstår jag ju också inte är så optimalt, men just finns ingen vilja att lägga den tiden (de pengar) och orken det tar för att laga mat.

Tror fan att du tjänar mer på att laga ordentlig mat än att käka vitaminer.

Lite detta som gör en så funderlig. Alltså att laga mat är verkligen inte dyrt! Grönsaker är hur billigt som helst och bidrar ordentligt till de vitaminer, mineraler och tjohejsan du efterfrågar. Köp hem lite morötter, paprika, tomater, savoyKål och ha i dina "enklare rätter"

Grönsaker höjer både smaker och ger bra textur i maten samt ser finare ut. Och allt är billigt och bra!

Och när du säger enklare mat så menar du typ mamma scans köttbullar då eller? Testa göra dina egna och frys in. Offra 1 dag i månaden iaf och släng ihop lite käk du kan ha i frysen och ta fram vid behov. Helt briljant! du sparar deg och kan käka underbar hemlagad mat när helst du känner för det!

Grymt sweeet!
Senast redigerad av FarbrorGud 2008-01-16 kl. 20:56.
Citera
2008-01-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoKlas
Som fler och fler i detta avlånga land så lever jag den amerikanska drömmen.

Jag äter ingen frukost, åker till jobbet där jag ~12tiden äter en burgare. När jag kommer hem gör jag sex av sju dagar i veckan något enkelt, oftast pasta + köttbullar/bacon/köttfärssås/korv.

Och på helgerna, alldeles för mycket alkohol.

Problemet är ju rätt uppenbart, det saknas en hel del vitaminer och dylikt i denna studentliknande kost. Finns det några billiga och gärna snabbtillagade trix man kan ta till för att få in de viktigaste vitaminer, antioxidanterna etc?

Jag hade en biologilärare som åt alger, det var världens grej tyckte han. Kan det vara något? Groddar? En skopa av coops majs-ärtor-paprika-mix? Vitamintabletter?

Rödvin innehåller antioxidanter och om man är noggrann med citronerna i sin GT slipper man även skörbjugg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in