2009-03-10, 09:04
Medlem
McDonnells avatar
Tycker nån verkligen på allvar att klistermärken är en hemsk form av vandalisering? Jag tycker att det är en del av yttrandefriheten att sätta upp lite klibbor.
Citera
2009-03-10, 09:16
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Varför denna aggresivitet?
Jag skrev bara "Lund har väl suttit inne?". Innan du kastar dig över tangentbordet nästa gång tror jag du ska läsa vad du svarar på. Det kan lätt bli fel när man inte läser.
Att han sedan inte är någon bra förbild för unga är väl en helt annan sak.

Aggresivitet?

Vad är det som jag har missat att läsa i ditt inlägg?

Det där med "förebild" har redan besvarats.
Citera
2009-03-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vad ska jag svara på hans påstående? Han ställer inga frågor utan han redogör för sina personliga erfarenheter.

Är det bättre busett1?

/Micke

Du tar ju, tack gode gud(!), helt avstånd från sådan här vandalisering, Micke, men er gode förkämpe Söderman uppmuntrar till det på http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1239 .
Kanske ska man vända sig till dig när man har sådant här klotter i området, så att du kan be ledningen skicka ett bidrag till kampen mot klotter?

Visst är det underligt att kappan kan blåsa åt olika håll när vinden blåser åt samma håll hela tiden.
Citera
2009-03-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Aggresivitet?

Vad är det som jag har missat att läsa i ditt inlägg?

Det där med "förebild" har redan besvarats.

Lite ironi i aggresiviteten, ja.

Men du började argumentera om varför han satt inne och jag hade inga synpunkter på det. Konstaterade bara fakta.
Citera
2009-03-10, 22:20
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Men lille vän. Vad är det för lagar som kan tvinga ett AB att lämna ut beslut man fattar i den dagliga driften?

Jag vet inte var du bor men hos oss har bostadsrättsföreningen egna belysningstoplar i området. På vår mark anlägger inte kommunen gångvägsbelysningen. Enkelt? Lika enkelt som att soptunnorna vi har satt upp inte är kommunens.

Aja bajja busett att använda skriva nedvärderade sådär om en annan person. Härskartekniker hör inte hemma i ett seriös debatt

Uppenbarligen bor du i någon form av lyxkvarter som alla andra rödingar gör. Det kom inte som en överraskning direkt.

Nä men seriöst nu. Några klistermärken hit och dit? Lite propaganda har ingen dött av, speciellt en sådan nyttig propaganda som Motståndsrörelsen delar ut. Det gör dig bara gott ska du veta.

Förövrigt! Nu låter jag som en röding som får kritik men.. "Ni då?". Du bör kanske se över vad dina gelikar gör på kvällarna och rensa de egna leden först på dessa hemska klistermärken innan du hoppar på dina meningsmotståndare. Ni "vandaliserar" garanterat mer än vad Moståndsrörelsen gör. Men det spelar förstås roll vem som sprider det?
Citera
2009-03-10, 23:03
Medlem
Citat:
Du tar ju, tack gode gud(!), helt avstånd från sådan här vandalisering, Micke, men er gode förkämpe Söderman uppmuntrar till det på http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1239 .
Kanske ska man vända sig till dig när man har sådant här klotter i området, så att du kan be ledningen skicka ett bidrag till kampen mot klotter?

Visst är det underligt att kappan kan blåsa åt olika håll när vinden blåser åt samma håll hela tiden.

"Men först av allt vill jag förklara följande: Organisationen uppmanar dem som köper eller får affischer och klistermärken från oss att inte sätta upp dem på ett sådant sätt som stör eller förfular samt att var och en bör undersöka de lagparagrafer som kan bli aktuella när det kommer till detta – det vill säga ”olaga affischering” samt ”skadegörelse”. Sådant skall man inte ägna sig åt. Med det sagt tar individens ansvar sedan över" -Citat från länkad artikel

Vad sa du sa du?

"
Citera
2009-03-11, 01:12
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Tycker nån verkligen på allvar att klistermärken är en hemsk form av vandalisering? Jag tycker att det är en del av yttrandefriheten att sätta upp lite klibbor.
Varje klistermärke sätts av Expo upp över statistiken för nazistiska brott.
Citera
2009-03-12, 17:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Här kan den intresserade läsa SMR:s redogörelse för de incidenter som diskuteras i tråden:

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1258
Citera
2009-03-12, 22:44
Medlem
på förebild svarar jag...

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vem är i dagens läge enligt din mening "en bra förebild för unga i Sverige"? Du själv? Frederick Federley? Mona Sahlin? Jonas Gardell? Joachim Posener? Prinsessan Madeleine? Tomas Brolin? Dr Alban? Leif Silbersky? Victoria Silvstedt?

Lund har själv kommenterat de brott han dömts för:

http://svinstian.blogspot.com/2006/12/ett-liv-i-kamp-fr-folket.html?zx=44cf20e10d3bb6e2

Du får gärna förklara varför han efter avtjänat straff för ungdomssynderna nu skulle vara så "farlig för ungdomarna". Saken är ju den att han grundat SMR och givetvis så länge han är engagerad (förmodligen till döddagar) vill kunna utöva inflytande på hur organisationen utvecklas - det kallar du "antidemokratiskt"...

Henke Larsson och Dolph Lundgren.
Citera
2009-03-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Här kan den intresserade läsa SMR:s redogörelse för de incidenter som diskuteras i tråden:

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1258

http://www.nyttarbetarparti.se/index.php?page=artcourt

Här har vi lite mer
Citera
2009-03-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Aja bajja busett att använda skriva nedvärderade sådär om en annan person. Härskartekniker hör inte hemma i ett seriös debatt

Uppenbarligen bor du i någon form av lyxkvarter som alla andra rödingar gör. Det kom inte som en överraskning direkt.

Nä men seriöst nu. Några klistermärken hit och dit? Lite propaganda har ingen dött av, speciellt en sådan nyttig propaganda som Motståndsrörelsen delar ut. Det gör dig bara gott ska du veta.

Förövrigt! Nu låter jag som en röding som får kritik men.. "Ni då?". Du bör kanske se över vad dina gelikar gör på kvällarna och rensa de egna leden först på dessa hemska klistermärken innan du hoppar på dina meningsmotståndare. Ni "vandaliserar" garanterat mer än vad Moståndsrörelsen gör. Men det spelar förstås roll vem som sprider det?

Nedvärderande? Vadå? Jag är snäppet högre än Gud fader själv. Jag ser på min lista att du inte tillber mig varje kväll. Jag antar att jag inte kan låta det vara förbisett hur länge som helst.

Röding förstår jag inte. Visserligen har jag just nu ett par sockar med ett rött band längst upp på (för övrigt är de blåa) så jag förstår inte hur någon kan komma med sådana konstiga klassificeringar utan att veta något.

Mina gelikar får nog anses vara större delen av svenska folket, och de är definitivt inte ute och sätter upp klisermärken såsom "brunskjortor" och "rödingar" gör varje helg.
Citera
2009-03-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson
"Men först av allt vill jag förklara följande: Organisationen uppmanar dem som köper eller får affischer och klistermärken från oss att inte sätta upp dem på ett sådant sätt som stör eller förfular samt att var och en bör undersöka de lagparagrafer som kan bli aktuella när det kommer till detta – det vill säga ”olaga affischering” samt ”skadegörelse”. Sådant skall man inte ägna sig åt. Med det sagt tar individens ansvar sedan över" -Citat från länkad artikel

Vad sa du sa du?

"

Jag kan bara säga att organisationen har dålig pli på sina medlemmar. Det borde väl räcka att den så kallade nästeschefen förbjuder det så ska alla följa det. Men det vore väl lite mycket att begära...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in