2009-03-05, 22:26
Medlem
en enda kort replik...

Citat:
Ursprungligen postat av Replika
Jag är T Karlsson, och nej han är inte dömd för det som hände mellan han och mig, där i mot är det ett låst fall, så jag tycker inte ni ska snoka så mycket i det. Jag är absolut inget fall där "afa" lr dylikt ska ha mig som mot argument mot nazister. Antingen tar ni bort texterna som jag är inblandad i lr låser ni tråden. Det är mitt privatliv och det ska inte stå med i en sunkig diskution på nätet.

Miss T Karlsson

Ja, i sedvanlig ordning på FB. Så tror jag inte dig, eftersom det kan lika gärna vara jag eller någon annan som har dubbelkonton... Men om de nu är så att det är du, tycker jag du ska tänka till en gång. och läsa reglerna till forumet. Precis som mod och någon mer sade, så är det mods beslut, och fb har alltid stått för ett öppet och bra balanserad forum där lite mer är tilllåtet.

Du är varken mer eller mindre anonym på nätet, jag skrev inte ut ditt namn eller något nummer, altså kan man med lag stödja sig lika lite o få ta bort det här som på vilken random blogg som helst.

Citat:
Ja, vi får väll se. Tragiska att människor livnär sig på andras olycka, lr ska man kalla de skit snack?!Och jag måste understryka en gång för att vara noga, "Jotun" hade inget med det bråket att göra. Och jag vill inte att afa lr dylikt ska ha mig som ett mot vapen, tvärt om. och min brutna näsa kan de snackas om hur mycket som helst, fallet är låst och det är jag och C som vet saningen.

Känns bra att han kontakta dig så du fick påpeka att han var utan detta, och bra att du läste mitt inlägg du citerade så du såg att jag inte ens skrev att han var inblandad, hela denna tråd handlar om alla de som blev åtalade.

Fallet är inte låst, möjligvis nedlagt hos polis. Men det hindrar inte rykten på "byn". Grattis.

DEssutom tänk till en gång innan du kallar random människa för tragisk och att jag vill dig bara ont. Eller att jag tillhör afa. Jag är inget av dom...

Därmed, nedlagd disskusion här om det, pm finns om det är något!
Citera
2009-03-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amalek
Så du menar att alla som vill "ta över systemet" har som mål att skada Polisen? Märkligt resonemang. Antagligen har du som majoriteten av likasinnade till dig på FB, oerhört svårt att uttrycka sig i skrift.. Tippar starkt på att Socialdemokrater mer än gärna vill ta över maktpositionen från borgarna. "Krossa Polisen", är ditt svar då?

Så att försvara sig mot 10-15 personer är att misskreditera sina kamrater och kampen. Förklara gärna.

Är det inte som så att SMR har som mål att få bort det demokratiska styrelseskicket vi har i vårt land? Jovisst, enligt patriot.nu är det det stora målet och det kommer inte att ske på grundval av våra demokratiska principer om så är nödvändigt.
Enligt samma källa är en av försvararna av vårt demokratiska system just Polisen, som ju på uppdrag av våra folkvalda har rätt att bruka våld för att upprätthålla lag och ordning. Varför misskrediterar annars SMR Polisen så grovt? Amalek gör som alla andra, förnekar.

Ja, det är att misskreditera sina kamrater att hamna i fängelse för en fyllegrej. Hur ska man kunna föra "kampen" på landets gator när man sitter inom lås och bom? Därmed inte sagt att man misskrediterar dem om man har försvarat sig när man blivit påhoppad under "kampen", men som nämnts tidigare i tråden verkar ju vissa delar, åtminstonde för någon, vara "fyllegrejer".

Fortfarande är min ståndpunkt att brottslingar ska placeras på baksidan av Åreskutan för att sedan utvisas ur landet. Svenskar som har begått grova brott skulle man kunna göra statslösa och skicka iväg.
Citera
2009-03-06, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Är det inte som så att SMR har som mål att få bort det demokratiska styrelseskicket vi har i vårt land? Jovisst, enligt patriot.nu är det det stora målet och det kommer inte att ske på grundval av våra demokratiska principer om så är nödvändigt.
Enligt samma källa är en av försvararna av vårt demokratiska system just Polisen, som ju på uppdrag av våra folkvalda har rätt att bruka våld för att upprätthålla lag och ordning. Varför misskrediterar annars SMR Polisen så grovt? Amalek gör som alla andra, förnekar.

Ja, det är att misskreditera sina kamrater att hamna i fängelse för en fyllegrej. Hur ska man kunna föra "kampen" på landets gator när man sitter inom lås och bom? Därmed inte sagt att man misskrediterar dem om man har försvarat sig när man blivit påhoppad under "kampen", men som nämnts tidigare i tråden verkar ju vissa delar, åtminstonde för någon, vara "fyllegrejer".

Fortfarande är min ståndpunkt att brottslingar ska placeras på baksidan av Åreskutan för att sedan utvisas ur landet. Svenskar som har begått grova brott skulle man kunna göra statslösa och skicka iväg.

Nu var det ju inte riktigt så att det var en "fyllegrej", vi var på en närbelägen restaurang, en kamrat hade precis beställt in varsitt glas till oss alla. Vi hann väl dricka en halv klunk vardera innan det hela började och sedan urartade. Det var våldsamt upplopp.

Misshandelsfallen för min del var inte heller en "fyllegrej". Känns så idiotiskt att man alltid ska få sitta och försvara sig gång på gång på gång innför människor som tror sig veta om situationen som varit, men som i själva verket är helt ute och cyklar.

Huruvida Svenska Motståndsrörelsen som organisation ställer sig till Svensk Polis är inget jag vet och inget jag skulle diskutera heller om jag visste.
Citera
2009-03-06, 17:30
Medlem
J0kerns avatar
1 ) Hur ställer sig SMR i Israel v.s Palestina frågan? (Vore det bäst om de tog livet av varandra? Ironi )

2 ) Hur försvarar ni den massiva street-art scenen i form av allt klotter/stickers? Är det inte väldigt synd att "smuttsa ner" vårt samhälle? Det räcker att turkarna slänger ut sopor genom fönstren enligt min mening.

Slutligen, tack för att du tar dig tid och besvarar frågorna M.Skillt!
Citera
2009-03-06, 17:48
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
1 ) Hur ställer sig SMR i Israel v.s Palestina frågan? (Vore det bäst om de tog livet av varandra? Ironi )

2 ) Hur försvarar ni den massiva street-art scenen i form av allt klotter/stickers? Är det inte väldigt synd att "smuttsa ner" vårt samhälle? Det räcker att turkarna slänger ut sopor genom fönstren enligt min mening.

Slutligen, tack för att du tar dig tid och besvarar frågorna M.Skillt!
Det Israel gör är förkastligt och kan inte stödjas under några omständigheter.

Jag antar att du menar på våra affischer och klistermärken, och där gäller personligt ansvar. Tex så bör inte affischer sättas upp så att det skadar en privat fastighet eller på andra sätt skapar merkostnader för privatpersoner. Men samtidigt så är affischer och klistermärken en rätt effektiv propaganda som inte kräver att aktivisterna finns på plats hela tiden, och det betyder att vi måste sätta upp dem där folket kan se dem, ett nödvändigt ont med andra ord. Men samtidigt så är klistermärken och affischer utformade så att de inte ser förjävliga ut, så att de inte stör miljön de sitter i. Vad jag menar med det är att man skulle kunna göra affischerna med fler och extremare färger, så att de sticker ut mer, men samtidigt skulle det förfula platsen.

Nöjet helt på min sida.

/Micke
Citera
2009-03-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt

Jag antar att du menar på våra affischer och klistermärken, och där gäller personligt ansvar. Tex så bör inte affischer sättas upp så att det skadar en privat fastighet eller på andra sätt skapar merkostnader för privatpersoner. Men samtidigt så är affischer och klistermärken en rätt effektiv propaganda som inte kräver att aktivisterna finns på plats hela tiden, och det betyder att vi måste sätta upp dem där folket kan se dem, ett nödvändigt ont med andra ord. Men samtidigt så är klistermärken och affischer utformade så att de inte ser förjävliga ut, så att de inte stör miljön de sitter i. Vad jag menar med det är att man skulle kunna göra affischerna med fler och extremare färger, så att de sticker ut mer, men samtidigt skulle det förfula platsen.

/Micke

Och det som sätts på företags fastigheter där dess saneringskostnad läggs på de varor du som kund köper hos dem? Är du beredd att betala den merkostnaden som då blir?
Citera
2009-03-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amalek
Huruvida Svenska Motståndsrörelsen som organisation ställer sig till Svensk Polis är inget jag vet och inget jag skulle diskutera heller om jag visste.

Det var ju en intressant ståndpunkt i en "kamp" där Polisen är en av "kämparnas" fiender. "Säg aldrig något till Polisen" är väl en utgångspunkt för SMR? Men det har kanske inte gått upp för alla.
Citera
2009-03-06, 18:24
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Och det som sätts på företags fastigheter där dess saneringskostnad läggs på de varor du som kund köper hos dem? Är du beredd att betala den merkostnaden som då blir?
Samma meningslösa blaj som vanligt från din sida. Visa mig att det har hänt så ska vi fortsätta diskussionen.

/Micke
Citera
2009-03-06, 19:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det var ju en intressant ståndpunkt i en "kamp" där Polisen är en av "kämparnas" fiender. "Säg aldrig något till Polisen" är väl en utgångspunkt för SMR? Men det har kanske inte gått upp för alla.

Farbror polisen måste förstå att de människor, och det är många, som är radikalt missnöjda med den nuvarande så kallade samhällsutvecklingen (utomeuropeisk massinvandring, alienation, konsumtionshets, skolkaos, sjuka värderingar, cyniskt ökade klassklyftor, kultur-och traditionslöshet etc. etc.) givetvis anser att polisen borde vara ett instrument för svenska folkets bästa, och inte ägna sig åt att genom negativ särbehandling mot nationella upprätthålla den patetiska fasaden i ett rämnande folkhem, där "antirasism" och "Holocaustdyrkan" är den nya nationalreligionen.

Polisen är i ett modernt samhälle ett nödvändigt ont - men polisen ska lära sig inse att kåren är den patriotiskt sinnade allmänhetens anspråkslösa tjänare - och stöddiga, korkade, rigida och jävliga snutar behandlas enligt min mening lite för mycket med silkesvantar, det finns en löjlig polisromantik i och med att allt som bourgeoisin läser nuförtiden i stort sett är deckare och kriminalromaner.

Om du vill se vilka som verkligen försöker skada poliser, polishundar och polishästar och ställa till allmänfarlig ödeläggelse bör du vända dina blickar mot AFA, RF och de rotlöst förvildade blattegängen i förorterna.
Senast redigerad av Ezzelino 2009-03-06 kl. 19:46.
Citera
2009-03-06, 21:42
Medlem
J0kerns avatar
Har förståelse för klistermärkena samt affischerna, det jag färemot reagerar negativt är det klotter som förekommer (på många ställen i min stad). En fem meter lång "patriot.nu" målning ger ett i mina ögon oseriöst intryck, då föredrar jag istället en affisch med ett tydligt och bra budskap. Dessutom blir det saneringskostnader för detta som samhället får betala, då är det ockå bättre med ernbart klistermärken/affischer.

MVH
Citera
2009-03-07, 01:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Har förståelse för klistermärkena samt affischerna, det jag färemot reagerar negativt är det klotter som förekommer (på många ställen i min stad). En fem meter lång "patriot.nu" målning ger ett i mina ögon oseriöst intryck, då föredrar jag istället en affisch med ett tydligt och bra budskap. Dessutom blir det saneringskostnader för detta som samhället får betala, då är det ockå bättre med ernbart klistermärken/affischer.

MVH
Nu kan jag svamla lite då jag bara minns följande lite vagt, men sprayningar har diskuterats internt och efter det så har det minskat markant. Jag har för mig att orsaken var just likheten till vandalism.

Sedan en liten personlig åsikt angående kostnaderna för samhället. Då samhället är korrupt och ska bekämpas med alla medel, så ser jag inget negativt i att genomföra aktioner som på något vis försvagar samhället (i det här fallet ekonomiskt). Då det endast snabbar på processen. Sedan är det en fin gränsdragning runt hur man vill profilera sig, vill ju minnas att det fanns en gruppering typ NS-Värmland som sprang runt och krossade rutor för att det skulle kosta kommunen pengar, det är nog helt fel väg att gå, men ett liknande tankesätt iaf.

/Micke
Citera
2009-03-07, 07:50
Bannlyst
Du menar den här sköna galningen? =)

http://svinstian.blogspot.com/2008/05/fanbrare-i-vlfrdsstaten.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem