2009-03-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amalek
Vad vill du veta?

I domen motiverar man påföljden med hans tidigare domar, två till antalet om ajg minns rätt.

Jag minns att det gått rykten och gör fortfarande att det var mr Karlsson som knäckte nästan under marknadsfesten på en kvinnlig bekant (också fd klasskompis med Jotun) för några år sedan. Funderade på om en av dessa domar avsedde detta.

Eller vad efterspelet av det blev.

EDIT: förstår om du inte vill ta de här, men pm funkar ju med :P
Senast redigerad av faceford 2009-03-04 kl. 20:19.
Citera
2009-03-04, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av faceford
I domen motiverar man påföljden med hans tidigare domar, två till antalet om ajg minns rätt.

Jag minns att det gått rykten och gör fortfarande att det var mr Karlsson som knäckte nästan under marknadsfesten på en kvinnlig bekant (också fd klasskompis med Jotun) för några år sedan. Funderade på om en av dessa domar avsedde detta.

Eller vad efterspelet av det blev.

EDIT: förstår om du inte vill ta de här, men pm funkar ju med :P

ett pm är skickat..
Citera
2009-03-04, 20:23
Medlem
Ok seriöst nu. Jag har lite frågor. Tycker du att dom här handlingarna på något sett gynnat "kampen"?. I såfall hur har den gjort det? Skulle du om du kunnat ta tillbaka någon handling eller kanske skulle velat att allt var ogjort? Är du stolt över dina handlingar?

bara undrar.
Citera
2009-03-04, 20:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Skulle någon av er skadeglada dygdemönster till kommunister kunna förklara exakt vad i de brott SMR-aktivisterna nu i tingsrätten dömts för som är "politiskt motiverat"? Av den information som framkommit i tråden förefaller det mig vara krogbråk med något oklara händelseförlopp och ett fylleslagsmål på Virserums marknad (låter som något Emil i Lönneberga besökte )? Om de unga männen varit medlemmar av Vänsterpartiet eller Moderaterna, hade brotten även då varit "politiskt motiverade"? Eller hamnar aldrig medlemmar av andra politiska partier eller rörelser i handgemäng under alkoholens inverkan?
Citera
2009-03-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Skulle någon av er skadeglada dygdemönster till kommunister kunna förklara exakt vad i de brott SMR-aktivisterna nu i tingsrätten dömts för som är "politiskt motiverat"? Av den information som framkommit i tråden förefaller det mig vara krogbråk med något oklara händelseförlopp och ett fylleslagsmål på Virserums marknad (låter som något Emil i Lönneberga besökte )? Om de unga männen varit medlemmar av Vänsterpartiet eller Moderaterna, hade brotten även då varit "politiskt motiverade"? Eller hamnar aldrig medlemmar av andra politiska partier eller rörelser i handgemäng under alkoholens inverkan?

Det är just därför jag vill ha svar på mina frågor. Eller om han gjorde det för "kampen"?
Citera
2009-03-04, 20:28
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Skillnaden är att vänsterpartiet och moderaterna inte tillber (ja, tillber. SMR är en jävla sekt) en våldsideologi. Det gör dessa människor. Deras handlingar återspeglar deras ideologi.
Citera
2009-03-04, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GetFree
Det är just därför jag vill ha svar på mina frågor. Eller om han gjorde det för "kampen"?
Jag brukar be om pdf.filer på domarna som diskussionsunderlag.
Hittills har den informationen tyvärr utebilvit i nassarnas försvarstal.
Kan någon nasse - icke fnoskig överliggare - förklara varför?
Citera
2009-03-04, 20:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Skillnaden är att vänsterpartiet och moderaterna inte tillber (ja, tillber. SMR är en jävla sekt) en våldsideologi. Det gör dessa människor. Deras handlingar återspeglar deras ideologi.

Det argumentet är ju nonsens. För det första är det upp till betraktaren att bedöma vilken slags ideologi moderater eller "reformerade kommunister" bekänner sig till - enligt mitt sätt att se är det i grunden ytterst våldsamma, cyniska, själlösa och primitiva ideologier, som orsakat oändligt mycket lidande och förstörelse på jorden. Och för det andra är det brottsliga gärningar och inte personliga åsikter (exempelvis att man dristar sig till att ha en icke demoniserande syn på Hitlerregimens intentioner) som ska dömas i "civiliserade" domstolar.
Citera
2009-03-04, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amalek
Nej varför skulle jag vara det? De flesta i trakterna vet redan vem jag är, vad jag står för osv. Så den känns absolut inte ett dugg den där trams artikeln. Vad är syftet med den?

Det "dacke" endast lyckats med sedan de startade är att skämma ut sig själva.

Nattens små råttor. Visar de sig aldrig i dagsljus?

Men vet ni vilka individer som ligger bakom denna lilla AFA avdelning då? Om ni inte vet det, så kan man ju säga att ni har misslyckats litegrann i denna "kamp" mellan er och dessa "Dacke" kommunister i AFA.
Citera
2009-03-04, 20:42
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Det argumentet är ju nonsens. För det första är det upp till betraktaren att bedöma vilken slags ideologi moderater eller "reformerade kommunister" bekänner sig till - enligt mitt sätt att se är det i grunden ytterst våldsamma, cyniska, själlösa och primitiva ideologier, som orsakat oändligt mycket lidande och förstörelse på jorden. Och för det andra är det brottsliga gärningar och inte personliga åsikter (exempelvis att man dristar sig till att ha en icke demoniserande syn på Hitlerregimens intentioner) som ska dömas i "civiliserade" domstolar.
Haha! Ja, och nazisterna är bara missförstådda.. Ditt försök att göra de dömda till martyrer är sorgligt, om än föga förvånande, att se. Nästan lika sorgligt som nazisternas egna självrättfärdigande som inte tycks ha några gränser.

Vi kan ju alltid göra en undersökning:

"Vilka, anser du, är mest våldsamma"
1) Moderaterna
2) Vänsterpartiet
3) SMR

Jag tror svaret skulle bli den organisation som har våldsammast historia och flest dömda brottslingar som medlemmar. Dessutom anser även jag att kommunism och liberalism orsakat en del lidande. Skillnaden är att dessa ideologier i grunden inte förespråkar speciellt mycket våld, vilket SMR:s religion gör. Ett gäng Jihad-nissar, hela bunten.
Senast redigerad av HC47 2009-03-04 kl. 21:01.
Citera
2009-03-04, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GetFree
Ok seriöst nu. Jag har lite frågor. Tycker du att dom här handlingarna på något sett gynnat "kampen"?. I såfall hur har den gjort det? Skulle du om du kunnat ta tillbaka någon handling eller kanske alla göra det? Är du stolt över dina handlingar?

bara undrar.

Jag ångrar inget. Det jag dömts för är inget som har med kampen i sig att göra. Sen att massmedia gärna blossar upp det hela får stå för dem.

Det första var en privat tillställning där vi firade min frigivning från en tid i fängelse genom en lugn och trevlig kväll på en restaurang. Där vi efter en halvtimma/timma blev provocerade och det hela slutade med att polisen gick emellan min grupp och den andra gruppen, dock skreks inget till polisen utan den grupp som stod bakom dem. Ingen sprakade heller någon hund, vilket alla poliser bekräftade i tinget. Hade vi velat hade vi kunnat attackera polisen och skadat dem och deras hundar(vilket framgår av polis i domen) men det var aldrig vårat mål.

Misshandeln anser jag att jag agerade fel i, nästa gång kommer jag om jag blir attackerad, vilket jag hoppas att jag blir, skada flera personer och grövre än vad som skedde a.lt med ett tyngre/grövre vapen.

Att bli anfallen av 10-15 personer och försvara sig anser jag vara min rättighet.
Citera
2009-03-04, 20:46
Bannlyst
Citat:

Ni antidemokrater måste försöka se detta ur demokraters synvinkel (och då talar jag inte om kommunister, eftersom de inte är demokrater). Men vi övriga, som är demokrater, vi är så klart glada över att ett par antidemokrater åker i fängelse, eftersom ni i de facto är de största politiska motståndarna till oss, som vill bevara och upprätthålla Sveriges fyra grundlagar, vilka demokratin vilar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in