Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det argumentet är ju nonsens. För det första är det upp till betraktaren att bedöma vilken slags ideologi moderater eller "reformerade kommunister" bekänner sig till - enligt mitt sätt att se är det i grunden ytterst våldsamma, cyniska, själlösa och primitiva ideologier, som orsakat oändligt mycket lidande och förstörelse på jorden. Och för det andra är det brottsliga gärningar och inte personliga åsikter (exempelvis att man dristar sig till att ha en icke demoniserande syn på Hitlerregimens intentioner) som ska dömas i "civiliserade" domstolar.
Haha! Ja, och nazisterna är bara missförstådda.. Ditt försök att göra de dömda till martyrer är sorgligt, om än föga förvånande, att se. Nästan lika sorgligt som nazisternas egna självrättfärdigande som inte tycks ha några gränser.
Vi kan ju alltid göra en undersökning:
"Vilka, anser du, är mest våldsamma"
1) Moderaterna
2) Vänsterpartiet
3) SMR
Jag tror svaret skulle bli den organisation som har våldsammast historia och flest dömda brottslingar som medlemmar. Dessutom anser även jag att kommunism och liberalism orsakat en del lidande. Skillnaden är att dessa ideologier i grunden inte förespråkar speciellt mycket våld, vilket SMR:s religion gör. Ett gäng Jihad-nissar, hela bunten.