2009-03-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceford
SPontant utan att ha läst något i fallet, så är det inte troligt att få en prövning där. det skulle i så fall vara straffvärdet med polishundarna. Kan vara bra o få en praxis för när folk attackerar polishundar från samhällets sida. (utan att ta ställning personligen)

Tre veckor är det i tinget 4 i hovet om jag minns rätt. Framgår av domslutet.

Grov misshandel där det inte är klarlagt vem som gjort vad, där vittnena säger emot varandra, borde ju kunna prövas i hovrätten då vårt rättssystem faktiskt bygger på att man ska vara skyldig utom allt rimligt tvivel för att dömas. Vilket alltså inte är fallet här.

Fallet om våldsamt upplopp, som från början var en anmälan om ohörsamhet mot ordningsmakt, har ett visst prejudikatvärde och borde även det kunna prövas i högre instans. De dömdes för att de ansågs vara drivande, men har själva inte utfört några våldsamma handlingar. I tidigare fall av denna art har det dömts ut 14 dagars fängelse för stenkastning mot polismän, här har inget våld riktats mot varken polis eller hundar, utan endast verbala utfall.
Citera
2009-03-04, 11:51
Medlem
Trots att alla nassar här inne försöker med massa fattiga förklaringar om varför det var okey för kvinnomisshandlaren Jotun att sparka en avsvimmad man i huvudet så visar detta bara vad vi andra vet om SMR. Det är inga politiska aktivister. Dom gör inte det här för att dom har ett brinnande ideologiskt engagemang. Dom är fega stackare som söker en grupptillhörighet, och som andra svaga individer så söker dom en grupptillhörighet som dom tror ska göra dom starkare.

Nu är det iaf ställt utom all rimlig tvivel att Jotun är en feg kvinnomisshandlande kriminell belastning. Inte ett dugg bättre än de indier som rånade en 8-åring i Stockholm, och ni ska rädda Sverige?
Citera
2009-03-04, 12:04
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalek
Nu är det så att domen inte trätt laga kraft, med andra ord så är vi inte i dagsläget dömda för dessa brott. Man har en eller två veckor på sig att överklaga, om inte en överklagan inkommit från åklagare eller åtalade under denna tid anses man dömd och skyldig, enligt systemets lagar och paragrafer.
Njae, det där är inte riktigt sant, till exempel den som dömts till fängelse kan tas i förvar trots att domen inte vunnit laga kraft.
Citat:
Ursprungligen postat av faceford
Vet du vad. tre veckor. Dessutom är det inte troligt ni ens kommer få prövningstillstånd i hovrätten. Dessutom känns det som det troligt att ni får sitta i häktet under tiden. annat vore ju dumt. Det är väl tämligen bevisat att risken för o begå nya brott under tiden är ganska stor.
Om de dömts till en frihetsberövande påföljd så får de automatiskt prövningstillstånd i hovrätten om de begär det. Tingsrätten prövar löpande häktningsfrågan och hade de ansett att det var nödvändigt att ta de åtalade i förvar (inte häktade) i väntan på att domen vinner laga kraft hade de gjort det redan. Nu när domen meddelats är det över för tingsrättens del.
Senast redigerad av Julius Mosca 2009-03-04 kl. 12:07.
Citera
2009-03-04, 13:11
Medlem
Citat:
Du har ingen vidare koll!?!
Nu är det så att domen inte trätt laga kraft, med andra ord så är vi inte i dagsläget dömda för dessa brott. Man har en eller två veckor på sig att överklaga, om inte en överklagan inkommit från åklagare eller åtalade under denna tid anses man dömd och skyldig, enligt systemets lagar och paragrafer.

Såå, Hultsfred, Vimmerby, Västervik slipper inte oss, än, eller vem vet, vi kanske frias i Hovrätten, vilket är troligt.
Men, skulle vi även fällas i Hovrätten så kan jag gladeligen konstatera att, (och inte för att göra dig ledsen nu, "babbelidag") Svenska Motståndsrörelsen aldrig kommer försvinna från vare sig Hultsfred, Västervik eller Vimmerbys gator.. Det är fler på utsidan, och de kommer fortsätta det arbete som pågår och denna skara kommer växa.

Jaja lilla gubben, överklaga ni, då ska jag korka upp en ännu större flaska när ni blir dömda där också!

Jag har en något smutsig önskedröm, förutom den som redan gått i uppfyllelse vill säga, det är att när ni tappar tvålen, så kommer det en grov bäcksvart neger som av någon anledning är jude och packar på er i prutten, utan glidmedel.
Citera
2009-03-04, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babbelidag
Jaja lilla gubben, överklaga ni, då ska jag korka upp en ännu större flaska när ni blir dömda där också!

Jag har en något smutsig önskedröm, förutom den som redan gått i uppfyllelse vill säga, det är att när ni tappar tvålen, så kommer det en grov bäcksvart neger som av någon anledning är jude och packar på er i prutten, utan glidmedel.

Verkar som du har en väldigt stor inblick i Svenska anstalter?
Citera
2009-03-04, 13:43
Medlem
Citat:

Du gillar inte ett rättssäkert system här i Sverige eller?
Du vill ju att de ska dömas för att de har de politiska åsikter som du inte gillar, inte för sina handlingar va?
Citera
2009-03-04, 13:54
Medlem
Fan va skönt att ni åker in. Ha en trevlig semester
Citera
2009-03-04, 14:10
Medlem
Hoppas Hovrätten är mer objektiv i sin bedömning och inte dömer er för era politiska åsikter.
Citera
2009-03-04, 14:15
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Hoppas Hovrätten är mer objektiv i sin bedömning och inte dömer er för era politiska åsikter.

Ja, utan enbart dömer dom för grov misshandel, misshandel och våldsamt upplopp eller vad det nu var.
Citera
2009-03-04, 15:54
Medlem
Citat:
Verkar som du har en väldigt stor inblick i Svenska anstalter?

Inte lika stor inblick som ni kommer få, det är helt sant!

Citat:
Du gillar inte ett rättssäkert system här i Sverige eller?
Du vill ju att de ska dömas för att de har de politiska åsikter som du inte gillar, inte för sina handlingar va?

Bara för att SMR påstår en sak så betyder inte det att det är sant, tro mig. Fast ärligt talat, fiender till arbetarklassen ser jag gärna bakom lås och bom, ingen snack om saken. Det bästa vore iofs ett läger i Sibirien, men den dagen är tyvärr inte kommen ännu.
Citera
2009-03-04, 16:43
Medlem
Citat:

Bara för att SMR påstår en sak så betyder inte det att det är sant, tro mig. Fast ärligt talat, fiender till arbetarklassen ser jag gärna bakom lås och bom, ingen snack om saken. Det bästa vore iofs ett läger i Sibirien, men den dagen är tyvärr inte kommen ännu.

Jag vet att SMR inte är synonymt med sanningen i alla lägen, men jag vet en del om detta i alla fall.

Så "fienden till arbetarklassen" som du(?) tillhör (och i de flesta fall även de, kanske troligare att de har jobb än du) ska åka in eller till Sibirien för att de inte tycker som du? Schysst inställning
Citera
2009-03-04, 16:58
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Du verkar ha sett för mycket på amerikansk film. Sexuella övergrepp förekommer inte i svenska anstalter och nazister är inte särskilt utsatta för någonting såvida de inte går in för att provocera övriga fångar. Möjligen kan våldet mot kvinnan vara belastande men av vad jag läst i tråden är väl inte det särskilt troligt.

Just detaljrikedomen som du beskriver i din fantasi får mig att tro att du har en dröm om att själv vara mottagande part i ett sådant scenario. Fast ett utvecklande av din fantasi bör snarare postas i forumet för sex så vi andra slipper läsa eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in