2012-11-28, 13:28
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Ja det säger mycket, speciellt om att det är 15 åringar det handlar om, de brukar inte vara överdrivet mogna vid den åldern.
Precis. Och i flock kan de vara rätt så kaxiga, vilket kan sluta illa ibland.
Citat:
Nej, men jag tippar mina pengar på att det ännu en gång är en SMR:are som knivat någon, i detta fall en 15 åring. På kort tid så är 4 SMR:are inblandade i 2 olika överfall med knivar, i ett av fallen dör en ung man. De må inte ha varit politiskt motiverade brott men man ser ett tydligt tecken med att använda knivar och dessa personers engagemang inom SMR. För att inte nämna alla andra gånger era medlemmar knivat folk eller blivit tagna med kniv.
Fast två fall säger inte så mycket. Om vi istället tittar över en period på säg 10 år, hur många gånger har motståndsmän dömts för att ha knivhuggit folk? Det är väl typ bara Frost som blivit dömd för det och han var ju dessutom oskyldig (plus att det var i offensivt självförsvar).

Att bli dömd för att bära kniv är enligt mig inte jämförbart med att bli dömd för att ha knivhuggit någon.
Citera
2012-11-28, 13:36
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Precis. Och i flock kan de vara rätt så kaxiga, vilket kan sluta illa ibland.
Fast två fall säger inte så mycket. Om vi istället tittar över en period på säg 10 år, hur många gånger har motståndsmän dömts för att ha knivhuggit folk? Det är väl typ bara Frost som blivit dömd för det och han var ju dessutom oskyldig (plus att det var i offensivt självförsvar).

Att bli dömd för att bära kniv är enligt mig inte jämförbart med att bli dömd för att ha knivhuggit någon.

15 åringar är kaxiga oavsett etniskt ursprung, men menar du att det skulle vara ett godtagbart försvar för att knivhugga en 15 åring? För att denne var kaxig? Eller räcker det med att det är en pojke med invandrar bakgrund?

Finns andra fall, tex grabben som knivhögg en kille med thailändskt ursprung på en hemma fast som de inte ens var inbjudna till, han är nu inte organiserad nazist men du borde nog veta vem det är, men det kanske var innan din tid?

http://expo.se/2008/smr-aktivister-domda-for-mordforsok_2171.html

Citat:
Männen återkom dock senare under kvällen beväpnade med baseballträ och kniv. Samtidigt var en 19-åring man på väg in till festen tillsammans med sin flickvän. Enligt domen gav sig nazisterna på 19-åringen utan förvarning. Inledningsvis slog de 19-åringen i huvudet med ett baseballträ, för att sedan fortsätta med flera slag och knivhugg. Att 19-åringen inte dog ska endast ha berott på lyckosamma omständigheter.
Citera
2012-11-28, 13:42
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
15 åringar är kaxiga oavsett etniskt ursprung, men menar du att det skulle vara ett godtagbart försvar för att knivhugga en 15 åring? För att denne var kaxig? Eller räcker det med att det är en pojke med invandrar bakgrund?

Finns andra fall, tex grabben som knivhögg en kille med thailändskt ursprung på en hemma fast som de inte ens var inbjudna till, han är nu inte organiserad nazist men du borde nog veta vem det är, men det kanske var innan din tid?

http://expo.se/2008/smr-aktivister-domda-for-mordforsok_2171.html
Nja, nu var det ju inte riktigt så det låg till men du har rätt i att en thailändare blev knivhuggen.

/Micke
Citera
2012-11-28, 15:44
Medlem
Kan någon svara mig varför SMR är så fascinerade av knivar? Är man så osäker på sin skicklighet med knytnävarna att man tvingas bära en kniv?
Citera
2012-11-28, 16:05
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Kan någon svara mig varför SMR är så fascinerade av knivar? Är man så osäker på sin skicklighet med knytnävarna att man tvingas bära en kniv?

Nog måste man vara jävligt osäker om man knivhugger en ensam kille till dös när man är 3 stycken, eller när man väljer att knivhugga en 15 årig(!) pojke.
Citera
2012-11-28, 21:31
Medlem
Robert.Bs avatar
Citat:

Kan någon svara mig varför komunistjävlar som Snauhi är så fascinerade av folkmord på vita människor? Eller varför dom är så fascinerade av att granska nationella organisationer inpå atomerna för att hitta personer som begått våldsbrott?
Eller varför dom hatar vita så mycket?
Dom kanske är rasligt suspekta, kan det vara därför?

Frågorna är många, men svaren kanske blir fler? Det återstår att se
Citera
2012-11-28, 21:34
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:

Du vet mycket väl varför personer väljer att beväpna sig.
Citera
2012-11-28, 21:36
Medlem
IngenKommentars avatar
Här kommer lite mer info gällande händelsen i Jönköping:

Citat:
Ursprungligen postat av symer
Om det nu är som du säger att det driver runt ungdomsgäng i Jönköping för att mucka gräl hade det väl inte varit så konstigt om Aret Temelci, (Jönköping bo?), faktiskt hade med sig en kniv. Hoten på twitter spär också på teorin att han är en wannabe gängmedlem som kanske är kapabel till att bära kniv.

Kollade även upp namnet på facebook, http://www.facebook.com/profile.php?id=1789902597&fref=ts, det här var det ända som kom upp. Kan någon bekräfta att det är honom? Vet någon om vännerna Anton var på dreamhack med också umgås i samma kretsar som Anton?

Bra grävt. Givetvis är det rätt Aret Temelci som i sann blatteanda har gudfadern och diverse skjutvapen på sin Facebook:

http://i.imgur.com/qYzFw.png
http://i.imgur.com/fnFdq.png
http://i.imgur.com/WgFLo.png

Bilden av en 15-åring kepsblatte från ett gäng kallat "Österängen boys"/"Ö-Boys" stärks alltså. Att killen jagat Anton 10 meter under handgemänget, varpå han mystiskt försvunnit ur de blattevänliga ögonvittnenas synfält, som "inte såg pga. backens lutning", för att sedan anträffas huggen låter än mer lättgenomskådligt.

Aret har troligtvis dragit kniv, därefter jagat Anton med kniven varpå något skett som gjort att han själv fått den i sig och sedan har Aret legat på backen och ylat om att han blivit huggen. Precis som Antons polare sa från början.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-11-28 kl. 21:57.
Citera
2012-11-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.B
Kan någon svara mig varför komunistjävlar som Snauhi är så fascinerade av folkmord på vita människor? Eller varför dom är så fascinerade av att granska nationella organisationer inpå atomerna för att hitta personer som begått våldsbrott?
Eller varför dom hatar vita så mycket?
Dom kanske är rasligt suspekta, kan det vara därför?

Frågorna är många, men svaren kanske blir fler? Det återstår att se

Min fråga var ganska konkret och du börjar svara med att babbla om "folkmord på vita" etc.

Att granska fascistiska rörelser är viktigt för att fascismen är kapitalistisk arbetarfientlig ideologi som går ut på att dela och sedan förstöra den organiserade arbetarklassen. Därför så är antifascistisk arbete viktigt.
Citera
2012-11-28, 22:03
Medlem
Robert.Bs avatar
Citat:
Min fråga var ganska konkret och du börjar svara med att babbla om "folkmord på vita" etc.

Att granska fascistiska rörelser är viktigt för att fascismen är kapitalistisk arbetarfientlig ideologi som går ut på att dela och sedan förstöra den organiserade arbetarklassen. Därför så är antifascistisk arbete viktigt.

Du är en liten förvirrad filur du Det du håller på med är att slicka jude-pung. Du är en nyttig idiot för de kapitalistiska storfräsarna som styr i bakgrunden. Troligtvis en liten avundsjuk jävel också eftersom du som seende arbetarklassen som den enda klassen inte kan unna någon annan något bättre.

Jag är vad du kallar "fascist". Jag kämpar också mot rovdjurskapitalism, överstatlighet och för (svenska) arbetares rättigheter.
Jag ser dock inget problem med att det finns folk som har det bättre än mig.

Din fråga var inte konkret, du dummar bara dig. Du vet mycket väl varför nationalister tvingas bära kniv. Det är inte minst på grund av små röda tomtar som dig, som med hot och våld försöker tysta det verkliga motståndet mot "kapitalismen".
Citera
2012-11-28, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKommentar
Här kommer lite mer info gällande händelsen i Jönköping:

Bra grävt. Givetvis är det rätt Aret Temelci som i sann blatteanda har gudfadern och diverse skjutvapen på sin Facebook:

http://i.imgur.com/qYzFw.png
http://i.imgur.com/fnFdq.png
http://i.imgur.com/WgFLo.png

Bilden av en 15-åring kepsblatte från ett gäng kallat "Österängen boys"/"Ö-Boys" stärks alltså. Att killen jagat Anton 10 meter under handgemänget, varpå han mystiskt försvunnit ur de blattevänliga ögonvittnenas synfält, som "inte såg pga. backens lutning", för att sedan anträffas huggen låter än mer lättgenomskådligt.

Aret har troligtvis dragit kniv, därefter jagat Anton med kniven varpå något skett som gjort att han själv fått den i sig och sedan har Aret legat på backen och ylat om att han blivit huggen. Precis som Antons polare sa från början.

Du upprepar bara en gång till och kommer med inget nytt alls. Och vad i helvete är en kepsblatte?

Nej det finns ingenting som talar för att han har dragit kniv, det finns flera vittnen som talar emot det men eftersom det talar emot hur du vill det ska vara så vägrar du lyssna på det.

SMR har en lång historia av kniv, det är väldigt mycket mer troligt att Anton har dragit kniv och knivhuggit Aret.
Citera
2012-11-28, 22:05
Avslutad
Citat:

Att granska marxistiska rörelser är viktigt för att marxismen är internationalkapitalistisk arbetarfientlig ideologi som går ut på att dela och sedan förstöra nationalstaten genom lönedumpande massinvandring. Därför så är antimarxistiskt arbete viktigt.
Senast redigerad av Nasse-Sosse 2012-11-28 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in