2012-01-29, 13:53
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus_SWE
Källa? Svenska folket har hjärntvättats i många årtioenden men att majoriteten skulle stödja rödingarna har jag svårt att tro, när rödingarna arrangerade sin "vi är dom 94%" blev många svenskar upprörda och skrev negativa kommentarer på deras facebook sida.
Jag har aldrig påstått att majoriteten av svenska folket stödjer "rödingarna" utan endast att majoriteten av svenskarna skulle klassificera sig själva som antirasister.

Citat:
Ursprungligen postat av Nefus_SWE
Lever vi inte i en demokrati? Ska vänstertomtar få tala oemotsagda?
Jag har aldrig heller påstått något annorlunda. Det är dock föga demokratiskt att storma ett internt möte. Hade nazisterna istället anordnat en fredlig motdemonstration hade jag inte haft något emot det.

Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2012-01-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
SMR grabbarna hade knivar på sig. Enligt polisen så försökte en av SMR slänga bort ett kniv vid gripandet.

Knivar är fan ingen försvarsvapen, det är för fan olagligt att bära ett kniv med sig i Sverige. SMR idioterna kommer få böter bara för det. Sen så kan de också få mordförsök, då blir det riktigt kul. Javla dumskaller skämmer ut hela rörelsen.

Och om de hade knivar på sig och gick till attack, som du verkar tro, varför blev då ingen knivhuggen? Jag vet inte vilket land du kommer ifrån (men jag föreslår att du reser hem) men här i Sverige skäms vi inte för att säga till på skarpen mot folkmordsförespråkare. Men iom ditt tattarnick så får vi väl anta att du inte känner sympati med svenska folket och inte heller dess försvarare.
Citera
2012-01-29, 14:03
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gerillablues
Och om de hade knivar på sig och gick till attack, som du verkar tro, varför blev då ingen knivhuggen? Jag vet inte vilket land du kommer ifrån (men jag föreslår att du reser hem) men här i Sverige skäms vi inte för att säga till på skarpen mot folkmordsförespråkare. Men iom ditt tattarnick så får vi väl anta att du inte känner sympati med svenska folket och inte heller dess försvarare.
Möjligtvis för att ingen använde kniven i bråket?

För övrigt anser jag dig vara landsförrädare, rasförrädare och svenskhatare, du har trots allt ett nick med två icke-svenska ord.
Citera
2012-01-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Möjligtvis för att ingen använde kniven i bråket?

För övrigt anser jag dig vara landsförrädare, rasförrädare och svenskhatare, du har trots allt ett nick med två icke-svenska ord.

Skäms på mig.

Precis, jag tror också att det var ett bråk och ingen attack från de nationella, då skulle de naturligtvis ha använt knivarna. Bra att vi är överens.
Citera
2012-01-29, 14:12
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Skäms på mig.

Precis, jag tror också att det var ett bråk och ingen attack från de nationella, då skulle de naturligtvis ha använt knivarna. Bra att vi är överens.

Faktumet att det uppstått ett bråk utesluter inte på något sett att den ena sidan attackerat den andra. Vilka som slagit första slaget är såklart svårt att säga men visst är det en medveten och extremt onödig provokation från SMR att ta sig in på demonstranternas interna möte.
Citera
2012-01-29, 14:17
Medlem
Det verkar vara ganska glasklart vad som hänt. Det hölls en antirasistisk demonstration mestadels bestående av späda småtjejer ur SSU, UV och GU. Efter demonstrationen så gick ett drygt 30-tal deltagare till folkets hus för att fika. Dit kommer SMR beväpnade med flaskor och knivar, oinbjudna, utan förvarning och sliter dessutom upp dörren mot en person som försöker hålla den stängd för att komma in.

För oss vanliga människor låter inte detta som standardförfarande vid debatter. Den som hyr en lokal har rätt att bestämma vilka som släpps in. Särskilld när det gäller ett gäng folkmordsförespråkande antisemiter som är kända för mord och misshandel av meningsmotståndare. Ville nu SMR bara ta debatten så skulle man hört av sej innan och försökt få till något uppstyrt, alternativt avlägsnat sej vid ett nej.

Väl inne började SMR att misshandla människor och hota med knivar.
Nazisterna har alltid en taktik efter sådant här har hänt. Dom hävdar alltid att nazisterna "Om dom bara velat skulle döda alla i hela världen"men nu när "bara en person blev skadad" så var det ett aktivt val att inte skada fler. Det kan inte vara så att dom inte vågade mer? Självklart var det så!

Tycker att det är bra det som hänt. Människor som blev utsatta för detta kommer aldrig mer förebrå våldsamare metoder mot nazisterna och den polisiära närvaron mot SMRs aktioner kommer troligtvis öka. Polisnärvaro är sjukt frustrerande vid politiska aktiviteter, man blir offentligt misstänkliggjord av människor som ser en och det tjänar varken höger eller vänstergrupper på.
Citera
2012-01-29, 14:19
Medlem
Mintbits avatar
Våld föder våld. Antirasister och nazister som ägnar sig åt att överfalla politiska motståndare borde rimligen få långa fängelsestraff. Det är inte acceptabelt att folk pucklar på varandra i ett samhälle som ska vara civiliserat.
Citera
2012-01-29, 14:25
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.V.S-red
Det verkar vara ganska glasklart vad som hänt. Det hölls en antirasistisk demonstration mestadels bestående av späda småtjejer ur SSU, UV och GU. Efter demonstrationen så gick ett drygt 30-tal deltagare till folkets hus för att fika. Dit kommer SMR beväpnade med flaskor och knivar, oinbjudna, utan förvarning och sliter dessutom upp dörren mot en person som försöker hålla den stängd för att komma in.

För oss vanliga människor låter inte detta som standardförfarande vid debatter. Den som hyr en lokal har rätt att bestämma vilka som släpps in. Särskilld när det gäller ett gäng folkmordsförespråkande antisemiter som är kända för mord och misshandel av meningsmotståndare. Ville nu SMR bara ta debatten så skulle man hört av sej innan och försökt få till något uppstyrt, alternativt avlägsnat sej vid ett nej.

Väl inne började SMR att misshandla människor och hota med knivar.
Nazisterna har alltid en taktik efter sådant här har hänt. Dom hävdar alltid att nazisterna "Om dom bara velat skulle döda alla i hela världen"men nu när "bara en person blev skadad" så var det ett aktivt val att inte skada fler. Det kan inte vara så att dom inte vågade mer? Självklart var det så!

Tycker att det är bra det som hänt. Människor som blev utsatta för detta kommer aldrig mer förebrå våldsamare metoder mot nazisterna och den polisiära närvaron mot SMRs aktioner kommer troligtvis öka. Polisnärvaro är sjukt frustrerande vid politiska aktiviteter, man blir offentligt misstänkliggjord av människor som ser en och det tjänar varken höger eller vänstergrupper på.
En snabb fråga bara. Polisen kommer till platsen och medels våld och hundar föser Motståndsrörelsen ur lokalerna. Väl ute ur lokalerna så visiteras samtliga och trots detta så hittar man ingen flaska eller kniv, varken på aktivisterna eller i lokalen. Hur gick det till? Någon ljuger. Vem? Polisen eller antirasisterna?

/Micke
Citera
2012-01-29, 14:29
Medlem
Vad bra att anti-rasisterna demonstrerar mot rasismen i Ludvika. Det stämmer nog att det finns mycket rasism där. Det var väl till exempel där en vit man misshandlades till döds av flera svarta? Ja hemskt med dessa rasistmord.

Som svar på frågan så självklart är det fel att slå fredliga demonstranter. Däremot ska folk ha rätt att försvara sig.
Citera
2012-01-29, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
http://www.dn.se/nyheter/sverige/demonstranter-i-ludvika-angreps

Det som hänt är alltså att SMR angripit anti-rasistister på folkets hus efter den fredliga demonstrationen. En av talarna blev nedslagen med en glasflaska.

Med denna händelse i åtanke blir förvirringen kring nazisternas strategi och syn på våld ganska stor. Tidigare har det påståtts av nazister själva att de använder våld enbart i självförsvar, men det gäller alltså inte längre. Låt oss använda denna händelse som diskussionsunderlag för en bredare diskussion kring våld och strategi.

Var det en försvarbar handling, strategiskt respektive moraliskt? Hur tror ni att nazister uppfattas av folk i gemen när sånt här händer? Vilken roll har angreppsvåld mot meningsmotståndare i den nazistiska ideologin respektive praktiken?

Dom gjorde det som AFA och antirasister har sysslat med i flera år.. Jag ser inte problemet?
Det är väl bra att AFA-svinen får stryk tycker jag.
Citera
2012-01-29, 14:55
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Svenska motståndsrörelsen är något av det mest extrema vi har i det här landet, så jag är inte förvånad. Nazistiska attacker har hänt förr och kommer hända igen. Enda sättet att stoppa det är att få dem fängslade så fort som möjligt, fortsätta skapa opinion mot nazism och främlingsfientlighet och att inte låta sig slås ned av de som attackerar yttrandefriheten.

Du vill alltså fängsla folk för att de har "fel" åsikter i syfte att skydda yttrandefriheten..?
Citera
2012-01-29, 15:09
Medlem
tverskoys avatar
Citat:

Vem gav dig rätt att tala för svenska folket? Har vi två statsministrar i Sverige? Ojdå, det visste jag inte.

Jag är hemma eftersom jag tillhör den nordiska rasen (teutoniska rasen) enligt W. Ripley "...norra ryssland, baltiska länderna, norra polen..." (Races of Europe, 1899)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in