2011-04-17, 18:13
Medlem
Varför finns det så många rakade huvuden i SMR om de tar avstånd från dekadenta subkulturer? Det kan knappast vara en slump.

Varför företräds de av riktiga brottslingar? Klas Lund är ju t ex dömd för dråp och rån. De förbjuder alla droger utom alkohol och tobak men de hittade enorma mängder cannabis hos någon av dem. Ska sådana brottslingar och hycklare representera det svenska folket?
Senast redigerad av Transform 2011-04-17 kl. 18:25.
Citera
2011-04-17, 19:13
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Varför finns det så många rakade huvuden i SMR om de tar avstånd från dekadenta subkulturer? Det kan knappast vara en slump.
Ja, varför rakar sig Ola, 21 år och arbetar på ett fabriksgolv eller Nils, 28år snickare? Har du nån gång arbetat med ett skitigt jobb och haft långt hår?
Jag funderar på att raka av mig håret då jag jobbar inom vården(Ni vet bakterier och shit?), men jag vill ha kvar min faux hawk.
Citat:
Varför företräds de av riktiga brottslingar? Klas Lund är ju t ex dömd för dråp och rån. De förbjuder alla droger utom alkohol och tobak men de hittade enorma mängder cannabis hos någon av dem. Ska sådana brottslingar och hycklare representera det svenska folket?
Klas Lund är oskyldig till dråpet på Ronny Landin, Ronny Landins dräpare hade stålhättade kängor och Klas Lund hade gympadojor på sig.(Länge sen jag läste FUP, så rätta mig gärna.)
Nu har jag ingen koll på organisationens medlemmar, men vem säger att han var aktiv inom organisationen när polisen gjorde tillslaget?
Citera
2011-04-17, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Watson
Ja, varför rakar sig Ola, 21 år och arbetar på ett fabriksgolv eller Nils, 28år snickare? Har du nån gång arbetat med ett skitigt jobb och haft långt hår?
Jag funderar på att raka av mig håret då jag jobbar inom vården(Ni vet bakterier och shit?), men jag vill ha kvar min faux hawk.

Klas Lund är oskyldig till dråpet på Ronny Landin, Ronny Landins dräpare hade stålhättade kängor och Klas Lund hade gympadojor på sig.(Länge sen jag läste FUP, så rätta mig gärna.)
Nu har jag ingen koll på organisationens medlemmar, men vem säger att han var aktiv inom organisationen när polisen gjorde tillslaget?

Alla SMR:are, precis som alla som sitter i fängelse, är helt oskyldiga till sin brott....
Citera
2011-04-17, 19:19
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:

Detta uppmärksammar du, men hela domstolen råkade missa det?
Citera
2011-04-17, 19:30
Medlem
Citat:
Magnus Söderman, Klas Lund och Per Öberg, ledande figurer i SMR, har de rakat huvud för att de jobbar på fabriksgolv eller som snickare? Jag tror inte det. Går det inte lika bra med bara vanlig kortklippt frisyr på sådana jobb förresten?

Citat:
Läste det någonstans på FB, vet inte mer om det. Men det finns en rad brottsdåd kopplade till SMR. Enligt en SÄPO-rapport är personer i sådana miljöer starkt överrepresenterade när det gäller brottslighet, och inte bara politiskt motiverad sådan heller. Det inger knappast något större förtroende. De verkar snarare vara samhällets bottenskrap än framtidens ledargestalter. Det säger jag trots att jag till viss del sympatiserar med deras idéer.
Citera
2011-04-17, 19:54
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Magnus Söderman, Klas Lund och Per Öberg, ledande figurer i SMR, har de rakat huvud för att de jobbar på fabriksgolv eller som snickare? Jag tror inte det. Går det inte lika bra med bara vanlig kortklippt frisyr på sådana jobb förresten?
Nu tog jag bara ur egen erfarenhet från verkliga livet, men det kan ju vara att man börjar bli tunnhårig också?
Jag har ett jäkligt konstigt hårfäste så jag har två tomrum på sidorna, typ, Därav rakade jag huvet förut, men jag fick lov att raka hela tiden för att annars syntes det mer.

Citat:
Läste det någonstans på FB, vet inte mer om det. Men det finns en rad brottsdåd kopplade till SMR. Enligt en SÄPO-rapport är personer i sådana miljöer starkt överrepresenterade när det gäller brottslighet, och inte bara politiskt motiverad sådan heller. Det inger knappast något större förtroende. De verkar snarare vara samhällets bottenskrap än framtidens ledargestalter. Det säger jag trots att jag till viss del sympatiserar med deras idéer.
På klassiskt FBmanér så kommer jag kräva källa på detta.
Researchgruppen är inte en trovärdig källa.
Citera
2011-04-17, 20:14
Medlem
Citat:
Nu tog jag bara ur egen erfarenhet från verkliga livet, men det kan ju vara att man börjar bli tunnhårig också?
Jag har ett jäkligt konstigt hårfäste så jag har två tomrum på sidorna, typ, Därav rakade jag huvet förut, men jag fick lov att raka hela tiden för att annars syntes det mer.
Isåfall är tunnhårighet mer utbrett i den radikala högern än i andra politiska rörelser.

Citat:
På klassiskt FBmanér så kommer jag kräva källa på detta.
Researchgruppen är inte en trovärdig källa.

SÄPOs rapport "våldsam politisk extremism": http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.5bf42a901201f330faf80002541/valdsampolitiskextremism.pdf

När det gäller narkotikabrottet minns jag inte i vilken tråd det skrevs, kanske var det tidigare i denna?

Enligt Wikipedia har Klas Lund dömts för rån, misshandel och vapeninnehav, inte bara för dråp.

Det är en rejäl lista om brottslighet med kopplingar till SMR på Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_motst%C3%A5ndsr%C3%B6relsen#Brott_och_kopp lingar_till_brott
Citera
2011-04-17, 20:22
Medlem
Kadeks avatar
Citat:

Rakat eller kort hår är idag en ganska vanlig frisyr bland vita män i alla yrkesgrupper och klasser. Flintskallighet är ganska vanligt också... Tidigare påståenden på flashback gör gällande att Öbergs håravall har med missbruk av anabola steroider.
Citera
2011-04-17, 22:33
Bannlyst
Vore intressant att veta vilka som startade upp SMR tillsammans med Klas Lund. (och som sedan lämnade) och varför detta skedde.
Söderman och Öberg kom väl in en god stund senare.

PM:a gärna om ni inte vill skriva i tråden av någon anledning.
Citera
2011-04-17, 23:52
Medlem
Har vart på rekryterings möte med en högt uppsatt SMR ''ledare'' för södra.

Tänker ej outa namnet.

Så om ni har några frågor om hur det går till, vad dem frågar er etc.. Så då ska jag försöka svara på det så bra jag kan.
Citera
2011-04-17, 23:57
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullaenboll

Tänker ej outa namnet.

Så om ni har några frågor om hur det går till, vad dem frågar er etc.. Så då ska jag försöka svara på det så bra jag kan.

Kan du bara inte berätta exakt hur allt gick till, utelämna namn etc.
Citera
2011-04-18, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rullaenboll

Tänker ej outa namnet.

Har du intresse av att gå med i SMR? Om så är fallet så misstänker jag att man inte blir överförtjusta över att det första du gör är att sätta dig och skvallra här på Flashback om ditt möte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in