2012-01-29, 01:46
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Intressant, var du själv på plats och kan ge oss en redogörelse för vad som hände? Var nazisterna beväpnade med piskor och spik-klubbor eller var det bara glasflaskor?
Jag antar att du hade använt dig av samma förmildrande ironisering om exempelvis AFA attackerat dina meningsfränder?

Citat:
Ursprungligen postat av taags
Anti-rasister brukar ofta vara väldigt vidriga och dryga personer så hoppas dom fick gött med stryk. Förrädare mot Sverige.
Tanken har inte slagit dig att den absoluta majoriteten av svenska folket antagligen skulle klassificera sig själva som antirasister?

Vad var syftet med att gå in i lokalen?
Syftet med att gå in på lokalen var att ha en dialog med våra meningsmotståndare angående rasism, vilket de var där för att protestera mot. Framförallt var vi nyfikna på att fråga dem varför de inte anser att mordet på Tommy i Ludvika hade rasistiska förtecken. Vi ville helt enkelt ha en diskussion med dessa människor.

NEJ - ingen befann sig i lokalen för att protestera, protesten var redan genomförd.
NEJ - man tar sig inte in oinbjuden i lokal fylld med människor som avskyr en.
NEJ - målet med operationen var uppenbart inte en diskussion utan snarare lite hederligt 90-talsvåld.
Citera
2012-01-29, 01:50
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Vad var det jag har sagt åt dig om den pacifistiska liberala "vänstern"? Att SMR attakerade just de och sedan blev anhållna av polisen visar bara hur inkompetenta SMR har blivit.
Nu har jag ju hunnit med åtskilliga år och det ser likadant ut oavsett om man möter RF eller RKU. Enda skillnaden är att i RF börjar man inte gråta fören man inser att loppet är kört.

Nåja, finns ju ett par i RF som gråtit floder trots att inte en enda smäll delats ut, tänker väl mest på Jungel-Joel som bötfälldes nere i Midsommarkransens tunnelbanestation. Stackarn grät som ett barn och hostade upp 30.000kr i knövliga femhundringar och hundringar efter en vecka lite dryg. Stackarn dök upp med två andra trashankar och överlämnade en ryggsäck för att sedan springa som gathundar. Nåja... Det här är ju ett tag sedan, så vem vet... Man kanske odlat ryggrad de senaste åren

/Micke
Citera
2012-01-29, 02:09
Medlem
Bernadottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Skämma ut mig själv? SMR är nynazister!!!!!!! Runt 99% av svenskarna och världens befolkning tycker nazister är idioter av mycket uppenbara skäl!

Stödjer du folkmord på män, kvinnor och barn som har en annan religion eller etnisk härkomst? Om inte så borde du också tycka att SMR är idioter!

Enligt samma retorik måste du tycka att du själv är en idiot, - kommunist . Även om du har en politisk åsikt som klassas som kontroversiell behöver du inte tycka att folkmord är bra. Helt övertygad om att det fanns övertygade nazister i tredje-riket som tyckte att handlingarna mot judarna var fel. På samma sätt som kommunister tar avstånd från stalin och liknande avskräden.
Jag är själv övertygad anti-nazist. Men jag är självklart nationalist och anser att arvet från sina förfäder är viktigt och förvalta. Sverige tillhör också de döda och det är vår skyldighet att förvalta deras arv.
När du tar upp folkmord som en del av din retorik har du redan förlorat debatten, tyvärr..
Citera
2012-01-29, 02:39
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
haha hatar mångkultur o röstar på SD men fyfan mer vinklad artikel får man leta efter

borde förpassas till humordelen.

Håller med! Det var väldigt mycket prat om dialog, diskussion, konversation och nyfikenhet på de andras åsikter...
Citera
2012-01-29, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
haha hatar mångkultur o röstar på SD men fyfan mer vinklad artikel får man leta efter

borde förpassas till humordelen.
Jag förstår inte, på vilket sätt är artiken vinklad?
Citera
2012-01-29, 02:58
Medlem
Sockerpappans avatar
för min del får fascisterna gärna sparka lite vett i "antirasisterna", kan man inte respektera andras möten så ska man inte förvänta sig att få sina egna respekterade heller.
Citera
2012-01-29, 03:02
Medlem
De flesta här verkar vara helt blåsta, självklart är inte vänsterpatrasken så rädda som dom påstår sig vara utan utnyttjar endast situation till maximun. Inte fan blev snyft när SvP attackerades med maskerade män med yxor, eller en SMR aktivist blev knivhuggen. Må vänstern brinna i helvetet.
Citera
2012-01-29, 03:10
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marXXus
Jag förstår inte, på vilket sätt är artiken vinklad?
Ja, jag förstår inte riktigt heller... kan inte någon upplysa oss? SMR var väl bara nyfikna på demonstranternas åsikter? Anledningen till att de tog sig in i huset efter att demonstrationen var avslutad var väl för att ha en öppen dialog och utbyta tankar och idéer? Snälla kan någon förklara!!!
Citera
2012-01-29, 03:12
Medlem
Jag vet att man inte ska, men jag måste
Citat:
Ja, jag förstår inte riktigt heller... kan inte någon upplysa oss? SMR var väl bara nyfikna på demonstranternas åsikter? Anledningen till att de tog sig in i huset efter att demonstrationen var avslutad var väl för att ha en öppen dialog och utbyta tankar och idéer? Snälla kan någon förklara!!!
Mycket möjligt att man ville ha en dialog. Men du är väl en av idioterna som tror att dagens nationalism kan liknas vid 90 talets skinhead våg?
Citera
2012-01-29, 03:24
Medlem
skogshomos avatar
Jag gillar inte antirasisterna, men inte heller nazisterna så jag skiter i vilken men de förstnämnda attackerar nazisterna i sina laglydiga demonstrationer hela tiden så de förtjänad enog lite tillbaka.
Citera
2012-01-29, 03:27
Medlem
porterpottys avatar
jag bryr mig fan i ifall några jävla anti-rasister fick däng, brukar oftast vara dom som står för våldet så de är fan inte mer än rätt!
Citera
2012-01-29, 04:20
Bannlyst
10 nazister som kommer in och spöar upp folk, kanske är en idé. Kan man hyra dom om man vill ha lite underhållning efter kaffet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in