2010-01-04, 21:55
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchtit
Vad ska man ha då? Affros? Den senaste beckham frisyren??
Kort på sidorna och i nacken, långt ovanpå?
Citera
2010-01-05, 20:33
Medlem
503s avatar
OT raderat igen.
Detta är en tråd för frågor, inte hälsningar.
/mod
Citera
2010-01-11, 12:14
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Nuvarande: kr 72939
Slutpunkt: kr 75000
nu börjar det närma sig, ungefär 2000kr kvar. trodde med handen på hjärtat att det inte skulle gå att få ihop pengarna.
hur stor chans tror ni det är att NF blir fri?
Citera
2010-01-11, 12:20
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
nu börjar det närma sig, ungefär 2000kr kvar. trodde med handen på hjärtat att det inte skulle gå att få ihop pengarna.
hur stor chans tror ni det är att NF blir fri?
Om rättsstaten fungerar som de ska så skall Niklas ha stora chanser att frias om man får tro hans advokat. Och med tanke på att han inte begått det brott han sitter fängslad för så borde han ju ha enormt stora chanser att frias, om jag får tycka. Det finns som sagt bevisning som är riktigt stark för hans oskuld så helt omöjligt ska det inte vara.

/Micke
Citera
2010-01-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Snälla InfoVirre, kan du inte svara på frågorna? Särskilt om hur ni har tänkt att uppfostra framtida barn om inte du delar Niklas värderingar?
Det har väl knappast du eller någon annan här inne med att göra.
Citera
2010-01-11, 16:20
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Om rättsstaten fungerar som de ska så skall Niklas ha stora chanser att frias om man får tro hans advokat. Och med tanke på att han inte begått det brott han sitter fängslad för så borde han ju ha enormt stora chanser att frias, om jag får tycka. Det finns som sagt bevisning som är riktigt stark för hans oskuld så helt omöjligt ska det inte vara.

/Micke

Jaha så hur stor är chansen att han bli friad? Stor chans, enormt stor eller inte helt omöjligt (dvs väldigt liten)? Ditt inlägg är lite förvirrande
Citera
2010-01-11, 19:14
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten
Jaha så hur stor är chansen att han bli friad? Stor chans, enormt stor eller inte helt omöjligt (dvs väldigt liten)? Ditt inlägg är lite förvirrande
Och förvirrande är även hur Svenska domstolar dömer, därav mitt något virriga inlägg.

I ett samhälle där man såg bortom de politiska ideologierna i våra rättegångssalar skulle Niklas friges med 100% säkerhet. Men så ser inte verkligheten ut, men hans chanser är mycket goda även i en rättsstat där man blandar in politik i juridiken.

/Micke
Citera
2010-01-11, 19:21
Medlem
503s avatar
Citat:
Och förvirrande är även hur Svenska domstolar dömer, därav mitt något virriga inlägg.

I ett samhälle där man såg bortom de politiska ideologierna i våra rättegångssalar skulle Niklas friges med 100% säkerhet. Men så ser inte verkligheten ut, men hans chanser är mycket goda även i en rättsstat där man blandar in politik i juridiken.

/Micke

Vad är det som får dig att anta att han med 100% säkerhet borde frias?
Citera
2010-01-11, 19:25
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Vad är det som får dig att anta att han med 100% säkerhet borde frias?
Delar av det bevis som jag tagit del av. Som visar att Niklas Frost är oskyldig. För stunden håller man på att skriva ihop ett "pressmeddelande" som beskriver vad som hänt och vad som kommer att hända i framtiden. Så fram till dess är jag lite kryptisk, av naturliga skäl.

/Micke
Citera
2010-01-11, 19:28
Medlem
503s avatar
Citat:
Delar av det bevis som jag tagit del av. Som visar att Niklas Frost är oskyldig. För stunden håller man på att skriva ihop ett "pressmeddelande" som beskriver vad som hänt och vad som kommer att hända i framtiden. Så fram till dess är jag lite kryptisk, av naturliga skäl.

/Micke

Så långt förstår jag, men jag är mer nyfiken på specifikt vad för bevis som gör att du är så övertygad.
Eller inte bara du, samtliga SMR-anslutna i denna tråden, plus några till, verkar tämligen övertygade om att han är oskyldig, med trots att jag frågat tidigare så är det hitintills ingen (som jag kan minnas) som skrivit så mycket som en rad om hur de 'vet' att han är oskyldig.
Så, jag är nyfiken som sagt.

Är detta förresten uppgifter som cirkulerar fritt internt i SMR?
Citera
2010-01-11, 19:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Så långt förstår jag, men jag är mer nyfiken på specifikt vad för bevis som gör att du är så övertygad.
Eller inte bara du, samtliga SMR-anslutna i denna tråden, plus några till, verkar tämligen övertygade om att han är oskyldig, med trots att jag frågat tidigare så är det hitintills ingen (som jag kan minnas) som skrivit så mycket som en rad om hur de 'vet' att han är oskyldig.
Så, jag är nyfiken som sagt.

Är detta förresten uppgifter som cirkulerar fritt internt i SMR?
Du kommer få ett svar på det inom kort, jag lovar. Det finns nog ingen inom Motståndsrörelsen som inte vet att Niklas är oskyldig sen om alla har tagit del av bevisningen låter jag vara osagt, men troligen inte.

/Micke
Citera
2010-01-11, 21:55
Medlem
Eyecandyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa
Det har väl knappast du eller någon annan här inne med att göra.

Diskutions mässigt kan det vara otroligt intressant faktiskt. Men det kan man ju starta en ny tråd då det kan vara lite väl personligt. Det gäller ju inte bara NF och Infovirre utan kan vara en kristen och en mormon som gifter sig - hur uppfostrat man en sån unge osv..

Mer on topic dock. Kommer NF fall att komma upp i "vilken enstans han nu är i" snart eller hur funkar de?

Vidare - jag är inte så inne på hur allt funkar så detta kanske finns info om men har NF överklagat dommen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in