2019-08-08, 00:44
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Där har du fel! Kolla hur talibanerna stått upp mot usa fina krigs teknik ..

Hade Nmr varit smartare hade de kunnat vara ruskigt farliga men då de inte haft rätta hjärnor och kunskap i orgenisationen så här de inte blivit så mycket gjort! Sen om den nya orgenisationen har det eller ej är ju bara att vänta och se!

Fan du verkar jäkligt intelligent, när ska du starta din egna orgenisation? Kan tänka mig att det blir den bäste och förmodligen enda orgenisationen i världen.
Citera
2019-08-08, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannerocker
Där har du fel! Kolla hur talibanerna stått upp mot usa fina krigs teknik ..

Hade Nmr varit smartare hade de kunnat vara ruskigt farliga men då de inte haft rätta hjärnor och kunskap i orgenisationen så här de inte blivit så mycket gjort! Sen om den nya orgenisationen har det eller ej är ju bara att vänta och se!

Den stora skillnaden är väl att talibanerna hade/har ett stort passivt stöd från civilbefolkningen, till skillnad från NMR i Sverige.
Citera
2019-08-08, 06:19
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Den stora skillnaden är väl att talibanerna hade/har ett stort passivt stöd från civilbefolkningen, till skillnad från NMR i Sverige.

NMR få väl börja odla vallmon så jobb kan skapas ute på landet. Tvivlar på att talibanernas stöd hade varit särskilt stort utan deras gröna fingrar. NMR har har ett stort stöd, men att gå från ord till handling är en lång väg att vandra för vanliga Svenssons.

Så nej, NMR borde inte bli mer radikala, låt utbrytargruppen bli det samtidigt som de har täta band och samarbeta med dom.
Citera
2019-08-08, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
NMR få väl börja odla vallmon så jobb kan skapas ute på landet. Tvivlar på att talibanernas stöd hade varit särskilt stort utan deras gröna fingrar. NMR har har ett stort stöd, men att gå från ord till handling är en lång väg att vandra för vanliga Svenssons.

Så nej, NMR borde inte bli mer radikala, låt utbrytargruppen bli det samtidigt som de har täta band och samarbeta med dom.
Jag tror knappast att NMR har vidare brett stöd bland svenskarna innerst inne, möjligen ett ljummet och intetsägande alternativ som SD. Att talibanerna har brett passivt stöd bland civilbefolkningen har väl mer att göra med att de är muslimer, och civilbefolkningen är muslimer. Underskatta inte religionens betydelse. Hade svenskar verkligen varit kristna, och NMR var kristna och varit mer kristna än NS, så hade de nog haft det lättare med att få gehör från svensken. Men visst... om NMR dessutom skapade jobb och bekämpade brottslighet/ökade tryggheten så hade nog detta uppskattats från vanligt folk, i synnerhet utsatta sådana.

Det blir även lättare när motståndaren är tydlig och direkt, dvs krigar mot en fysiskt, än som det är i västvärlden där de istället attackerar ens mentalitet på olika sätt.
Senast redigerad av Patch1 2019-08-08 kl. 06:42.
Citera
2019-08-08, 07:28
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Jag tror knappast att NMR har vidare brett stöd bland svenskarna innerst inne, möjligen ett ljummet och intetsägande alternativ som SD. Att talibanerna har brett passivt stöd bland civilbefolkningen har väl mer att göra med att de är muslimer, och civilbefolkningen är muslimer. Underskatta inte religionens betydelse. Hade svenskar verkligen varit kristna, och NMR var kristna och varit mer kristna än NS, så hade de nog haft det lättare med att få gehör från svensken. Men visst... om NMR dessutom skapade jobb och bekämpade brottslighet/ökade tryggheten så hade nog detta uppskattats från vanligt folk, i synnerhet utsatta sådana.

Det blir även lättare när motståndaren är tydlig och direkt, dvs krigar mot en fysiskt, än som det är i västvärlden där de istället attackerar ens mentalitet på olika sätt.

Jaa, och sen skulle dom kunna bota cancer och sänka bensinpriset till 5kr/L.
Vad kan vi mera önska?
Fyll på bara, kom igen!!!
Citera
2019-08-08, 07:39
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Afghanistan är ett klansamhälle. Med andra ord så lyder befolkningen det klanledarna befaller dom att göra. Lägg där till att talibanerna skapar jobb som de livnära sig på. Självklart har religionen ett starkt inflytande på en befolkning som annars lever på att valla getter. Och som alltid använder sig makthavarna av tro till att bringa underkastelse. Men detta är rätt off topic.

NMRs tankar och idéer finns i tusentals människor, men idag har vi ingen Nils Dacke och inga kärva tider i ordets rätta bemärkelse. Vi har levt utan krig och våld i flera hundra år. Andra länders befolkning har släkt och vänner som kan berätta om bistra tider den unga generationen, men vad har vi? Potatisupproret? Sverige är idag så uppblandat och polariserat att det aldrig kommer bli några människor med högafflar utanför kommunhusen som enbart slåss för svenskens sak. Precis som NMR själva säger så måste det till händelser som omdanar stora delar av världen för att saker och ting ska hända. Vi få se vad kommande kriser för med sig. Saken är den att den rådande makten aldrig skulle släppa taget frivilligt, även om svenska folket var emot dom. Sen kan de tala om demokrati och allt där omkring men när allt kommer omkring så handlar det enbart om att söndra och härska.

Frågan är vad vi ska göra så länge? Det bästa är att knyta kontakter med likasinnade, bli självförsörjande i den mån de går och samtidigt ha så lite som möjligt med staten att göra. För att bara nämna något.
Senast redigerad av motarbetar 2019-08-08 kl. 07:58.
Citera
2019-08-08, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
En artikel som utbrytarna Klas Lund, Anders Rydberg, Robin Palmblad, Oscar Bergström och Emil Hagberg aldrig hade brytt sig om att publicera på Nordfront:

https://www.nordfront.se/ingrid-och-marias-kanal-bannlyst-och-arga-blattens-innehall-censurerat.smr

Kan det vara så att de här gubbarna kommer att bilda den organisationen som jag har sökt efter i hela mitt liv? Kommer det i framtiden att finnas ett gäng som hatar fredagsmys och samarbeten med kontrajihadister lika mycket som jag gör? I sådana fall säger jag hej då till föreningen Det fria Sverige. Ska Klas Lund rädda både mig och mitt folk från undergång? Det här är riktigt spännande!

En radikal organisation med aktivister som öppet använder sina riktiga namn blir inte svår för polisen och Säpo att krossa. Om det nu är tanken skapa något som gör aktioner som är radikala. Något "lite tuffare" än NMR är ju meningslöst skapa, splittringar leder alltid till fiaskon och avhopp.
Citera
2019-08-08, 11:37
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
En radikal organisation med aktivister som öppet använder sina riktiga namn blir inte svår för polisen och Säpo att krossa. Om det nu är tanken skapa något som gör aktioner som är radikala. Något "lite tuffare" än NMR är ju meningslöst skapa, splittringar leder alltid till fiaskon och avhopp.
Det bästa vore såklart om den homosexuella delen i Nordiska motståndsrörelsen kunde skärpa till sig och sluta upp med att fredagsmysa, göra reklam för judiska dejtingsajter och snacka positivt om personer som Ingrid Sionistqvist. Min farfar skulle aldrig ha fått för sig att sitta i en chatt och fredagsmyst till det där jävla tramset. Inte ens min pappa, som på många sätt är värdelös, skulle göra det. Jag kanske är miljöskadad av min uppväxt, men en del saker med den här organisationen är så töntiga att man får lust att kräkas.

"Sluta splittra rörelsen då. Ingrid Carlqvist går faktiskt från klarhet till klarhet."

Hoppas förresten att det är bra med Pär Öberg. Det är väldigt mycket som han har sagt under de senaste åren som jag tycker har varit helt sinnessjuka, men jag vill naturligtvis inte att något hemskt ska drabba honom. Kram och krya på dig!
Citera
2019-08-08, 13:35
Medlem
Gitguds avatar
Ursäkta med fan är detta för "kamprapport"?

https://www.nordfront.se/skapande-i-naste-3.smr

Själv tycker man det är löjligt att öht rapportera att man satt upp klistermärken, men detta tar priset. Vuxna män sitter och rapporterar om saker de gjort på slöjden?

Vore jag med i NMR hade jag nog lämnat med utbrytarna så fort som bara möjligt
Citera
2019-08-08, 13:47
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Ursäkta med fan är detta för "kamprapport"?

https://www.nordfront.se/skapande-i-naste-3.smr

Själv tycker man det är löjligt att öht rapportera att man satt upp klistermärken, men detta tar priset. Vuxna män sitter och rapporterar om saker de gjort på slöjden?

Vore jag med i NMR hade jag nog lämnat med utbrytarna så fort som bara möjligt

Näste 3 är nog det nästet som är helt opåverkat av splittringen. Ingen risk att Klas Lund vill ha något att göra med dessa expundande pysslare.
Citera
2019-08-08, 13:52
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Fan du verkar jäkligt intelligent, när ska du starta din egna orgenisation? Kan tänka mig att det blir den bäste och förmodligen enda orgenisationen i världen.

Varför då upprörd? Tycker du själv att det går så jävla bra för nmr?

Det blir inte bättre för att sitta och tjura och inbilla sig saker vill man ha förändring får man ta och rannsaka sig själv och dra ut huvudet ur röven och inse vad som måste göras punkt slut!..
Citera
2019-08-08, 13:55
Medlem
dannerockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar

Gå från ord till handling måste inte vara svart eller vitt det finns en gråzon man kan röra sig i genom att bli radikalare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in