Citat:
Ursprungligen postat av
Kattenx
Nu vet vi ju båda två att om 20 personer som verkligen vill slåss ger sig på två personer så kan inte två personer stå emot. Alldeles oavsett vilka det är. Fightens effekt var väl två till sjukhus enligt Sydsvenskan på dfs sida ingen från andra lägret. Det talar sitt tydliga språk.
Att tro att polisen har ändrat sin taktik för att nmr mobiliserar 40 pers till någon svensk stad är att ge nmr för stor betydelse. Däremot tror jag att nmr genom sitt rabiata sätt retar upp polisen överallt. Alla utanför er bubbla kan ju tydligt se vad ni är ute efter. Blir det inte bråk med någon random ”folkförrädare”, ”blatte” eller ”judepolis” har ni misslyckats enligt er själva. Bara kolla in filmerna. Ni söker bråk.
Sedan med motståndet: rent personligt tycker jag det är mycket bättre att ni får motstånd från folk på stan än 30 professionella antifascister som förr. Kalla det vad ni vill men om ni inte fattar att ni är välkomna när 30 vilka som helst visar sin avsky ja då är ni ju en sekt.
Blir lite svårt för mobben att åstadkomma någon större skada ner de inte kom längre än till trapphuset. All heder till personerna som stod på barrikaden mot dessa ljusskygga människor. Att det inte fanns några skadade från Vänsterns sida kan ha att göra med att DFS-medlemmar inte är ute efter en våldsam konfrontation? Alla vill inte lösa allt med våld likt vänstern.
NMR retar upp polisen!? NMR tar sig friheten till sina demokratiska rättigheter, opinionsbildning och demonstrationer när de vill eftersom de har lagen på sin sida. Polisen känslor spela föga roll. Jag tror faktiskt gemene polis känner mer frustration när de får stenar kastade ifrån vänsterelement och diverse främlingar som ockuperat svenska bostadsområden. Men där lyser polisens aggressivitet med sin frånvaro, man skulle nästan kunna tro att de fått direktiv att vara väldigt layback mot dessa individer. Däremot slår de med batongerna så fort chansen finns mot NMRs aktivister.
Sen behöver du inte tro att jag är en del utav NMR, precis som jag inte tror du är en del utav den autonoma vänstern. Grejen är den att Nordiska Motståndsrörelsen har ett väldigt brett stöd bland allmänheten, och det är något som etablissemanget också förstått. Testa tala runt med människor som jag gör, det är inte många som hyser agg mot NMR, tvärtom de välkomnar deras framgångar. Jag kan titta på min egna umgängeskrets, finns inga som har något med den nationella rörelsen att göra utan de flesta är vanliga Svenssons med normala liv. Fast deras tankar och idéer ligger närmre NMR än SD, S och M.