Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlands.guld
Det är klart att de vill och det förstår vem som helst också.
Så du säger att Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Paula Bieler är smutsiga och totalt opålitliga lögnare som säger en sak men har en dold agenda?
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlands.guld
Men hur man sedan uttrycker det är en helt annan femma.
Ja, ordval och framtoning kan ju alltid diskuteras. Men det du föreslår är inte "taktiskt väljande av ord", det du påstår att SD ägnar sig åt är "taktiskt blåljugande". Själv tror jag inte att SD ljuger. Jag tror att vissa SD:are på en primitiv och instinktiv nivå vill bevara det svenska folket, och de här personerna som har sunda instinkter jagas regelbundet ut ur partiet genom drev i media och en ryggradslös partiledning. Men även om det finns SD:are som har vissa känslor och kanske ibland till och med vissa privata tankar så är detta politiskt irrelevant så länge de här människorna saknar ryggraden att stå upp för och förespråka den nödvändiga politiken. Steg ett är att man förespråkar lösningar, steg två är att lösningarna implementeras. Steget "påstå att du är för X men hoppas att du får Y" är inte en legitim taktik, det är idioti och svaghet. Det är att sätta sitt personliga behov av att vinna social acceptans och minska repressionen man utsätts för framför svenska folkets överlevnad. Alltså: Man dansar efter makthavarnas pipa, man är inte själv en makthavare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlands.guld
Sd har hela tiden sagt att de vill ha hit kulturellt närstående folk.
Jag har läst senaste valmanifestet, har du gjort det? Om inte kan jag berätta för dig att det inte står nått om kulturellt närstående folk i det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlands.guld
Skulle på samma sätt kunna sätt kunna tuta i folk att NMR vill ha invandrare i Sverige, vilket de vill. Men bara rätt sort.
Ja, det får du säga och jag skulle inte kalla dig lögnare för det du säger är sant. När du säger detsamma om SD kallar jag däremot dig för lögnare eftersom det inte är sant. SD fäster ingen vikt vid ras/etnicitet, de är kulturnationalister och förespråkar öppen svenskhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlands.guld
Men allt handlar om hur man förvrider och förvränger det för att det kan passa ens agenda.
Nä. Frågan är vad som är sant och inte. Du påstår att SD ljuger och har en dold agenda, jag tror inte att det är sant - på sin höjd är det en sanning med modifikation och utan politisk relevans. Sanning med modifikation då det inte gäller partiet SD men kanske enstaka medlemmar i partiet, utan politisk relevans då privata åsikter är irrelevanta jämfört med publika åsikter. Det går liksom inte att gå till val på öppen svenskhet och sedan mot väljarnas vilja massutvisa människor. Att föreställa sig ett sådant politiskt scenario är lika verklighetsfrånvänt och oseriöst som att gå runt och hoppas på att en väpnad revolution ska äga rum de närmsta åren.