Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
Är det bara jag som tycker NMR fastnat lite i något som känns en aning gammalt? Vad menar jag med det?
Jo, man har ett par trehundra aktivister. En siffra som stigit genom åren, men ytterst, ytterst långsamt. Dessa aktivister delar ut flygblad och klistermärken oftast helt utan en tanke på vad dessa ska leda till. Mer än att få någon besökare extra till sin hemsida Nordfront.
På Nordfront är det sedan inte direkt så det lyser om vart man ansöker för medlemskap.
Det finns två rätt så enkla vägar på Nordfront att hitta ansökningsformuläret på och många artiklar länkar till det, så det är inte så undanskymt. Sedan är Nordfront en nyhetssida och det som hade behövts är en separat och renodlad organisationshemsida där huvudsyftet är rekrytering.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
När man väl gör det så hittar man tre varianter av medlemskap som behöver förklaras utförligt och där det sedan krävs att man postar ett formulär för att om någon vecka senare bli kontaktad av någon för ett rekryteringsmöte.
Jag undrar hur många tusen människor man missat att fånga upp genom detta sätt att rekrytera folk.
Jag undrar även hur många som inte är särskilt intresserade av att gå från 0 till 100 och ha ett rekryteringsmöte.
Varför har man inte 2 former av medlemskap?
Förstår inte den här kritiken. Det finns ju redan olika former av medlemskap där stödmedlemskapet är helt passivt och inte kräver något möte. Om massa människor vill ta ett första, ofarligt steg är ju ekonomiskt stödmedlemskap det självklara valet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
Ett helt vanligt där vem som helst kan bli medlem, för sin peng får man en tidning ett par gånger per år och ett par gånger per år får man hem ett mindre propagandapaket att dela ut i sin omgivning.
Stämmer in på stödmedlemskap, som iofs inte går att teckna just nu då judebankerna stängt ner Motståndsrörelsens bankkonton.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
Ett som aktivist där man vill in i kampen på allvar. På gatan eller som aktivist i annan form där man jobbar för organisationen aktivt.
Ansöker man som partimedlem så får man gå på ett möte där man tar reda på hur personen vill engagera sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
Här skulle man kunna ta helt nya vägar. Hur enkelt är det inte att skrapa ihop namn på människor som är nationella. Allt från människor som tidigare varit medlemmar i SvP, Folkfronten, NSF, NRP och ännu längre bak i tiden sådant som ND eller till och med från gamla VAM-tiden. Alla människor som spelat i ett band. Fria nationalister. Listan kan göras lång.
När ND en gång gjorde en satsning på en tidning som skulle få presstöd satte man sig och ringde runt. Till alla som kunde tänkas vara nationella. Den förmodligen, än idag, bästa och mest lyckade satsning som gjorts. Total succé!
Nationell Idag lurade väl också folk på pengar och höll kvar folk i prenumerantregistret trots att de sa upp sin prenumeration. Att använda andras medlemsregister för marknadsföring är en moraliskt tveksam metod. Dessutom är väl alla som varit aktiva i den nationella rörelsen medvetna om Motståndsrörelsens existens.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
Värvning kunde även ske på gator och torg. Aktivisterna fick tydliga mål med vad man skulle försöka uppnå mer än att "bara" stå och dela blad. Nämligen att värva folk.
Tydliga mål utöver att lura på förbipasserande flygblad är viktigt. Men det är nog inga stora mängder passande rekryter man av en slump stöter på under en flygbladsutdelning, men det gäller att ta tillvara på sånt när det sker och t.ex. ha visitkort med kontaktuppgifter att ge till de personer man vill knyta kontakt med.
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBrun
Jag själv är inte intresserad av att gå rakt in som aktivist. Inte heller som passiv, då skänker jag hellre ett bidrag någon gång. Ett vanligt medlemskap däremot i ovan form hade absolut kunnat tänkas.
Om syftet med att ha många "passiva medlemmar" är att tjäna pengar på dem så tjänar man ju mycket pengar just på donationer från sympatisörer som skänkt pengar till radion. Motståndsrörelsens ekonomiska muskler har ju expanderat bra de senaste åren och det är därför kommunisttidningar och liberala tidningar gemensamt hetsat mot banker för att förhindra Motståndsrörelsen från att ta emot donationer från människor som vill donera och förhindra organisationen från att sälja saker till människor som vill köpa saker. Så demokratiskt är Sverige.