2017-11-25, 14:37
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jag håller med till viss del, men under demonstrationen i Gbg så hade de tusentals som följde live sändningen och 100 000 hade besökt nordfront.se den månaden.
Nu startade de även live tv förra veckan och det är ett steg i rätt riktning.

Absolut! Säger inte att man inte går åt rätt håll. NMR har utvecklats enormt senaste åren inte minst med sina mediasatsningar.

Det jag dock säger är att man borde tänka som vilket företag som helst med sin marknadsföring. Allt handlar om att fånga människor. Av 100.000 som ser en livesändning kan man få 50.000 att besöka Nordfront. Av dessa 50.000 kan man få 50 personer att betala en summa för ett vanligt medlemskap. Av dessa 50 kan man så småningom få 10 som går på ett rekryteringsmöte och kanske blir aktivister.

Människor är ganska långsamma och att få någon att gå från en livesändning till att direkt ansöka om ett rekryteringsmöte, det tror jag det är väldigt få som gör. Man behöver mer bryta ner det stegvis.
Citera
2017-11-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Absolut! Säger inte att man inte går åt rätt håll. NMR har utvecklats enormt senaste åren inte minst med sina mediasatsningar.

Det jag dock säger är att man borde tänka som vilket företag som helst med sin marknadsföring. Allt handlar om att fånga människor. Av 100.000 som ser en livesändning kan man få 50.000 att besöka Nordfront. Av dessa 50.000 kan man få 50 personer att betala en summa för ett vanligt medlemskap. Av dessa 50 kan man så småningom få 10 som går på ett rekryteringsmöte och kanske blir aktivister.

Människor är ganska långsamma och att få någon att gå från en livesändning till att direkt ansöka om ett rekryteringsmöte, det tror jag det är väldigt få som gör. Man behöver mer bryta ner det stegvis.
Mm varför inte skicka Elin och Rebecka + ledarfigurer på mediaträning och ledarskapsutbildningar och även anlita en pr byrå.
Det finns säkert flera utländska som skulle vara intresserade.
Citera
2017-11-25, 15:29
Medlem
KamratBruns avatar
Lite ironiskt att precis när jag skrivit dessa inlägg så lanserar Motgiftgänget en förening som tänker precis enligt den kritik jag framförde till NMR.
En hemsida som lyser av att söka medlemskap och där alla tal handlar just om att samla folk.

NMR har en fanatisk samling människor i de två , trehundra aktivister man samlat ihop genom åren. Den samlingen gör att man står när alla andra har fallit. Det är NMRs styrka. Den kvalitativa spjutspetsen som alltid går framåt oavsett vad.
Det man saknar är den kvantitativa medlemsskaran som finns där under. Bredden.

Nåja, nog om detta från mig.
Citera
2017-11-25, 17:16
Medlem
.buenaventura.s avatar
Vad handlar detta om? Känns som att NMR gjort bort sig igen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/attack-mot-demonstration-i-uppsala
Citera
2017-11-25, 18:28
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker NMR fastnat lite i något som känns en aning gammalt? Vad menar jag med det?

Jo, man har ett par trehundra aktivister. En siffra som stigit genom åren, men ytterst, ytterst långsamt. Dessa aktivister delar ut flygblad och klistermärken oftast helt utan en tanke på vad dessa ska leda till. Mer än att få någon besökare extra till sin hemsida Nordfront.
På Nordfront är det sedan inte direkt så det lyser om vart man ansöker för medlemskap.
Det finns två rätt så enkla vägar på Nordfront att hitta ansökningsformuläret på och många artiklar länkar till det, så det är inte så undanskymt. Sedan är Nordfront en nyhetssida och det som hade behövts är en separat och renodlad organisationshemsida där huvudsyftet är rekrytering.
Citat:
När man väl gör det så hittar man tre varianter av medlemskap som behöver förklaras utförligt och där det sedan krävs att man postar ett formulär för att om någon vecka senare bli kontaktad av någon för ett rekryteringsmöte.

Jag undrar hur många tusen människor man missat att fånga upp genom detta sätt att rekrytera folk.
Jag undrar även hur många som inte är särskilt intresserade av att gå från 0 till 100 och ha ett rekryteringsmöte.

Varför har man inte 2 former av medlemskap?
Förstår inte den här kritiken. Det finns ju redan olika former av medlemskap där stödmedlemskapet är helt passivt och inte kräver något möte. Om massa människor vill ta ett första, ofarligt steg är ju ekonomiskt stödmedlemskap det självklara valet.
Citat:
Ett helt vanligt där vem som helst kan bli medlem, för sin peng får man en tidning ett par gånger per år och ett par gånger per år får man hem ett mindre propagandapaket att dela ut i sin omgivning.
Stämmer in på stödmedlemskap, som iofs inte går att teckna just nu då judebankerna stängt ner Motståndsrörelsens bankkonton.
Citat:
Ett som aktivist där man vill in i kampen på allvar. På gatan eller som aktivist i annan form där man jobbar för organisationen aktivt.
Ansöker man som partimedlem så får man gå på ett möte där man tar reda på hur personen vill engagera sig.
Citat:
Här skulle man kunna ta helt nya vägar. Hur enkelt är det inte att skrapa ihop namn på människor som är nationella. Allt från människor som tidigare varit medlemmar i SvP, Folkfronten, NSF, NRP och ännu längre bak i tiden sådant som ND eller till och med från gamla VAM-tiden. Alla människor som spelat i ett band. Fria nationalister. Listan kan göras lång.
När ND en gång gjorde en satsning på en tidning som skulle få presstöd satte man sig och ringde runt. Till alla som kunde tänkas vara nationella. Den förmodligen, än idag, bästa och mest lyckade satsning som gjorts. Total succé!
Nationell Idag lurade väl också folk på pengar och höll kvar folk i prenumerantregistret trots att de sa upp sin prenumeration. Att använda andras medlemsregister för marknadsföring är en moraliskt tveksam metod. Dessutom är väl alla som varit aktiva i den nationella rörelsen medvetna om Motståndsrörelsens existens.
Citat:
Värvning kunde även ske på gator och torg. Aktivisterna fick tydliga mål med vad man skulle försöka uppnå mer än att "bara" stå och dela blad. Nämligen att värva folk.
Tydliga mål utöver att lura på förbipasserande flygblad är viktigt. Men det är nog inga stora mängder passande rekryter man av en slump stöter på under en flygbladsutdelning, men det gäller att ta tillvara på sånt när det sker och t.ex. ha visitkort med kontaktuppgifter att ge till de personer man vill knyta kontakt med.
Citat:
Jag själv är inte intresserad av att gå rakt in som aktivist. Inte heller som passiv, då skänker jag hellre ett bidrag någon gång. Ett vanligt medlemskap däremot i ovan form hade absolut kunnat tänkas.
Om syftet med att ha många "passiva medlemmar" är att tjäna pengar på dem så tjänar man ju mycket pengar just på donationer från sympatisörer som skänkt pengar till radion. Motståndsrörelsens ekonomiska muskler har ju expanderat bra de senaste åren och det är därför kommunisttidningar och liberala tidningar gemensamt hetsat mot banker för att förhindra Motståndsrörelsen från att ta emot donationer från människor som vill donera och förhindra organisationen från att sälja saker till människor som vill köpa saker. Så demokratiskt är Sverige.
Citera
2017-11-25, 19:01
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Dirk
Varför så dryg artikel?, Det är väl bra att så många som möjligt lobbar för ett svenskt Sverige ?. Vi borde inte bråka med varandra. Om fler kan ”vakna upp” pga Det Fria Sverige så är väl det ingen nackdel eller ?

https://www.nordfront.se/motgift-bildar-etnisk-intresseforening.smr

Alltid lika kul med sympatisörer som inte förstått vilken sekt NMR är.

Klas Lund: Du skall inga andra gudar hava jämte mig.
Senast redigerad av ClinicallyBlaze 2017-11-25 kl. 19:09.
Citera
2017-11-25, 22:45
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Vad handlar detta om? Känns som att NMR gjort bort sig igen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/attack-mot-demonstration-i-uppsala
Känns som att media ljuger som vanligt och att AFA:s internkommunikation är dålig.
Citera
2017-11-26, 11:40
Medlem
Vad är NMRs poäng med att störa/attackera demonstrationer mot slavhandel? Är det en markering för slavhandel, eller är poängen bara att skapa kaos och skrämma folk från gatorna?
Citera
2017-11-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson
Vad är NMRs poäng med att störa/attackera demonstrationer mot slavhandel? Är det en markering för slavhandel, eller är poängen bara att skapa kaos och skrämma folk från gatorna?

https://www.nordfront.se/tumult-i-uppsala.smr

Enligt Nordfrost handlade det hela om flygbladsutdelning. Tidigare uppgifter till mig sade att de var ute med klistermärkeshäftet i högsta hugg men detta var inkorrekt eftersom det som sagt handlade om flygbladsutdelning den här gången.

Enligt rapporteringen på Nordfrost så är det hela en slump. Flygbladsplutonerna var ute och det råkade samtidigt vara en demonstration på samma ställe. Vi kan bara spekulera i om plutonen visste om att demonstrationen var på gång och därför sökte sig dit med sina flygblad.

Jag skulle gärna vilja se ett av flygbladen i anknytning till Nordfrost-artikeln.
Citera
2017-11-26, 11:56
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielpettersson

Det fetade på vilket sätt menar du? Nordiska Motståndsrörelsen delade väl enbart ut flygblad, och blev attackerade utav demonstranterna.

Lite komiskt, jag är övertygad om att demonstranterna var i mot Gaddafis styre i Libyen, och hade lika gärna kunnat demonstrera mot honom om han levt. Men nu när USA skulle inrätta "demokrati" i landet så fick Libyen slavhandel på köpet
Citera
2017-11-26, 12:00
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
https://www.nordfront.se/tumult-i-uppsala.smr

Enligt Nordfrost handlade det hela om flygbladsutdelning. Tidigare uppgifter till mig sade att de var ute med klistermärkeshäftet i högsta hugg men detta var inkorrekt eftersom det som sagt handlade om flygbladsutdelning den här gången.

Enligt rapporteringen på Nordfrost så är det hela en slump. Flygbladsplutonerna var ute och det råkade samtidigt vara en demonstration på samma ställe. Vi kan bara spekulera i om plutonen visste om att demonstrationen var på gång och därför sökte sig dit med sina flygblad.

Jag skulle gärna vilja se ett av flygbladen i anknytning till Nordfrost-artikeln.

Få inte människor som har olika politiska idéer stå på ett och samma ställe? Även om dom visste om demon, så undrar jag hur det skulle kunna hindra dom att dela flygblad?
Citera
2017-11-26, 12:14
Medlem
Jag undrar lite över gruppmötet i Kungälvsområdet, detta med anledning av bilden i artikeln (eller om man så vill "kamprapporten")...

https://www.nordfront.se/gruppmote-i-kungalvsomradet.smr

Frågan är kort och gott följande: Latte eller varm choklad?

Nu när jag skriver detta dyker ytterligare en fråga upp. Varför ligger det en penna på bordet som ser ut att tillhöra en lågstadieflicka? Jag har själv ett skrivbord och där är det svart kaffe och vuxenpennor som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordfrost
Kamraterna lämnade mötet fulla med kampglöd.

Detta är faktiskt humor. Journalisten på Nordfrost som skriver den här rapporten måste ju le åt den där meningen. Så känner i varje fall jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in