2008-02-07, 13:35
  #109
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Det har jag förklarat för dig i en annan tråd, och det är för att alla tolkar saker och ting olika, och uttrycker sig mer eller mindre bra. Och det skapar utrymme för feltolkningar, något som aldrig är bra.

/mvh ikh

Just därför kan man ju skriva innan att det är ens högst personliga åsikt, och inte SMR:s.
Citera
2008-02-07, 13:51
  #110
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Just därför kan man ju skriva innan att det är ens högst personliga åsikt, och inte SMR:s.
Återigen så kan det skapa utrymme för feltolkningar eller andra misstag eller att man råkar säga för mycket om något som man inte ska prata om, internet är ett helvete för organisationer, många som ställt till med en massa bara för att man är anonym på internet. Så regeln finns av en anledning, och i mina ögon en mycket bra anledning.

Dock så bör det tilläggas att det här är min egna tolkning av regeln

/mvh ikh
Citera
2008-02-07, 13:57
  #111
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Återigen så kan det skapa utrymme för feltolkningar eller andra misstag eller att man råkar säga för mycket om något som man inte ska prata om, internet är ett helvete för organisationer, många som ställt till med en massa bara för att man är anonym på internet. Så regeln finns av en anledning, och i mina ögon en mycket bra anledning.

Dock så bör det tilläggas att det här är min egna tolkning av regeln

/mvh ikh

Blir det kicken från SMR om man pratar över Internet?

Haha
Citera
2008-02-07, 14:22
  #112
Medlem
st0ckiss avatar
Tycker den här tråden har spårat ur riktigt rejält.
Såg fram emot att få reda på lite info om SMR, men det har tydligen bara blivit påhopp på ikh och andra medlemmar.

Dålig stil
Citera
2008-02-07, 14:26
  #113
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Tycker den här tråden har spårat ur riktigt rejält.
Såg fram emot att få reda på lite info om SMR, men det har tydligen bara blivit påhopp på ikh och andra medlemmar.

Dålig stil
Jag tycker att en del har skött sig exemplariskt i tråden, men det finns ett par som gillar att prata skit och sprida rena lögner, men dessa har inte heller tillfört något av värde i forat överhuvudtaget så de lär nog inte tas på allvar.

Och jag tycker att saprofyt ska ha en eloge.

/mvh ikh
Citera
2008-02-07, 19:02
  #114
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Jag tycker att en del har skött sig exemplariskt i tråden, men det finns ett par som gillar att prata skit och sprida rena lögner, men dessa har inte heller tillfört något av värde i forat överhuvudtaget så de lär nog inte tas på allvar.

Och jag tycker att saprofyt ska ha en eloge.

/mvh ikh

Visst har dom flesta skött sig bra, men det är fortfarande en del rötägg som inte kan skilja på en frågetråd och en anklagelsetråd tydligen.
Nej det håller jag med dig om, dom tas inte på allvar, men det är ändå irriterande när dom kommer och förstör trådar.
Citera
2008-02-08, 01:51
  #115
Medlem
saprofyt.s avatar
Nu är www.patriot.nu uppe, med en ny och fräsch artikel om mitt favoritämne: ZOG!
__________________
Senast redigerad av saprofyt. 2008-02-08 kl. 01:54. Anledning: --
Citera
2008-02-08, 05:59
  #116
Medlem
Helt ärligt här nu, när ni står o säljer er blaska vid ett torgmöte i tex sthlm, hur många får ni sålt? Jag skulle tippa på högst 1 vid varje tillfälle.

"många valde att komma fram och prata och bla bla bla" lär väl menas med att folk kommer fram och frågar vem ni är och sedan vänder klacken direkt.

Tror inte heller att en "vanlig svensson" ung som gammal kommer fram och köper en tidning för annat än av isåfall ren nyfikenhet.

Hur mycket kostar tidningen? Varför inte bara sänka priset till hälften eller dela ut den gratis?
Citera
2008-02-08, 09:12
  #117
Medlem
bananjuices avatar
Jag måste fråga hur SMR ser på grafitti i allmänhet? För här och var när jag är uppe i tokholm så ser jag ju spraymallar och så (om de inte har tagits bort, vilket de gör ganska snabbt), men å andra sidan så brukar många med starka högersympatier brukar ogilla just grafitti och "klotter". I frågor av den typen brukar ni ju dessutom ofta göra gemensam sak med den konservativa högern, så hur ställer ni er där?

Och (nu går jag svaren i förväg) varför gör ni det då själva? Jag antar att det är för att målen helgar medlen, och av samma anledning som ni använder våld, har jag rätt?
Citera
2008-02-08, 09:35
  #118
Medlem
bananjuices avatar
En till fråga, vad är det för undre ålder för att aktivera sig i SMR? Natten mellan måndag och tisdag den här veckan var det folk ute och satte upp affischer från SMR i Vagnhärad och Nyköping (något som nu har tagits upp i lokaltidningen), och tre ungdomar (eller ja, barn) ertappades i en bil med affischer av samma typ som satt uppe tillsammans med en fuktig roller och tapetklister. Jag läste artikeln nyss och märkte att de som stoppats av polisen var 14(!!), 16 respektive 21 år gamla. Två av dem var inresta från Stockholm, men jag undrar, eftersom SMR vill ses som en så seriös organisation, hur gammal får man vara? Jag har ju sett er när ni har era "tidningsförsäljningar", och då har verkligen ingen sett ut att vara 14, det hör väl mer till era kampfränder Info-14 att organisera folk i den åldersgruppen?
Citera
2008-02-08, 10:00
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
En till fråga, vad är det för undre ålder för att aktivera sig i SMR? Natten mellan måndag och tisdag den här veckan var det folk ute och satte upp affischer från SMR i Vagnhärad och Nyköping (något som nu har tagits upp i lokaltidningen), och tre ungdomar (eller ja, barn) ertappades i en bil med affischer av samma typ som satt uppe tillsammans med en fuktig roller och tapetklister. Jag läste artikeln nyss och märkte att de som stoppats av polisen var 14(!!), 16 respektive 21 år gamla. Två av dem var inresta från Stockholm, men jag undrar, eftersom SMR vill ses som en så seriös organisation, hur gammal får man vara? Jag har ju sett er när ni har era "tidningsförsäljningar", och då har verkligen ingen sett ut att vara 14, det hör väl mer till era kampfränder Info-14 att organisera folk i den åldersgruppen?

En motfråga: Vid vilken ålder anser du att man har rätt att börja tycka och tänka som man vill, samt arbeta för sin egen och andras framtid?
Citera
2008-02-08, 11:31
  #120
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson
En motfråga: Vid vilken ålder anser du att man har rätt att börja tycka och tänka som man vill, samt arbeta för sin egen och andras framtid?

Jag tycker att det är dumt när barn organiserar sig i organisationer som kan påverka en så otroligt mycket när de är under, tja, säg 17? Då är man ändå så pass vuxen att man kan hantera det våld som lätt kommer in i bilden. Nu ska jag väl även nämna att det här gäller för "båda sidor", alltså, jag tycker inte att en sextonåring ska vara medlem i AFA heller, utan hellre organisera sig i en organisation som inte har våld på sin agenda, till exempel SUF.

Mest för att barn kan ta sån enorm skada av att vara i en kultur som hetsar så mycket för våld. Visst, samhället bygger på våld, men det är inte lika direkt som ett slag i ansiktet av/på en nazist. Dessutom är det dumt att ha många små osäkra människor i en rörelse, det är inte direkt någon stabil grund, och jag skulle dessutom må otroligt dåligt om en 15-åring hade hängt med mig ut för att bedriva aktivism och han hade fått stryk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in