Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson
En motfråga: Vid vilken ålder anser du att man har rätt att börja tycka och tänka som man vill, samt arbeta för sin egen och andras framtid?
Jag tycker att det är dumt när barn organiserar sig i organisationer som kan påverka en så otroligt mycket när de är under, tja, säg 17? Då är man ändå så pass vuxen att man kan hantera det våld som lätt kommer in i bilden. Nu ska jag väl även nämna att det här gäller för "båda sidor", alltså, jag tycker inte att en sextonåring ska vara medlem i AFA heller, utan hellre organisera sig i en organisation som inte har våld på sin agenda, till exempel SUF.
Mest för att barn kan ta sån enorm skada av att vara i en kultur som hetsar så mycket för våld. Visst, samhället bygger på våld, men det är inte lika direkt som ett slag i ansiktet av/på en nazist. Dessutom är det dumt att ha många små osäkra människor i en rörelse, det är inte direkt någon stabil grund, och jag skulle dessutom må otroligt dåligt om en 15-åring hade hängt med mig ut för att bedriva aktivism och han hade fått stryk.