2008-02-06, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson
Att rapportera det arbete man utför påvisar ju att man faktiskt är aktiva, gentemot andra "organisationer" som sitter och rullar tummarna för det mesta.
Det är klart att det inte alltid förlöper lugnt när man är ute och gör någonting som enligt systemet är "brottsligt". Handgemäng med väktare eller polis?
Spray är bra mycket hälsosammare än ett par miljoner negrer iaf...

Tack, D.Zachrisson.

Men helt ärligt, det gör väl varken bu-, eller bä om Ni sätter upp ett klistermärke och sedan måste skynda hem för att rapportera det? Både Du och jag vet att det där klistermärket är nere inom 12 timmar om det inte är, jag citerar; "på en strategiskt utvald plats". Ni får sätta upp hur mycket klistermärken Ni vill, jag bryr mig inte om det, men att skriva om det på internet direkt efteråt... Nja... Det är för mig inte en seriös, politisk kamp. I mina ögon är det mer som följer:

-Vad gör SMR för Sverige?
-Sätter upp klistermärken, banderoller och sprayar?

En annan sak; alla brott som begås av medlemar i SMR borde väl också rapporteras på Eran hemsida? Att misshandla en invandrare, bög, invalid osv borde väl ändå vara en del av Eran kamp? Eller har jag fel?

Sen får du faktiskt bättra på ditt argument gällande spray. Det är faktiskt en jävligt viktig fråga gällande Sverige och dess välbehåll på lång sikt. Att dra paraleller och jämnföra spray med en massa negrer är ett tecken på att Du egentligen inte har ett vettigt svar på frågan.

Har tanken aldrig slagit dig att det är en jävla dubbelmoral?
SMR, som jag förstått det, hatar bl.a. graffiti. Det gör större delen av Svenska folket också. Vad kallar du det Ni kladdar på fasaderna? Konst?
Jag ser det som klotter. Klotter - Hiphop - Knark... Förstår du vad jag försöker säga?
Senast redigerad av Prydzzz 2008-02-06 kl. 18:40.
Citera
2008-02-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prydzzz
Tack, D.Zachrisson.

Men helt ärligt, det gör väl varken bu-, eller bä om Ni sätter upp ett klistermärke och sedan måste skynda hem för att rapportera det? Både Du och jag vet att det där klistermärket är nere inom 12 timmar om det inte är, jag citerar; "på en strategiskt utvald plats". Ni får sätta upp hur mycket klistermärken Ni vill, jag bryr mig inte om det, men att skriva om det på internet direkt efteråt... Nja... Det är för mig inte en seriös, politisk kamp. I mina ögon är det mer som följer:

-Vad gör SMR för Sverige?
-Sätter upp klistermärken, banderoller och sprayar?

En annan sak; alla brott som begås av medlemar i SMR borde väl också rapporteras på Eran hemsida? Att misshandla en invandrare, bög, invalid osv borde väl ändå vara en del av Eran kamp? Eller har jag fel?

Sen får du faktiskt bättra på ditt argument gällande spray. Det är faktiskt en jävligt viktig fråga gällande Sverige och dess välbehåll på lång sikt. Att dra paraleller och jämnföra spray med en massa negrer är ett tecken på att Du egentligen inte har ett vettigt svar på frågan.

Har tanken aldrig slagit dig att det är en jävla dubbelmoral?
SMR, som jag förstått det, hatar bl.a. graffiti. Det gör större delen av Svenska folket också. Vad kallar du det Ni kladdar på fasaderna? Konst?
Jag ser det som klotter. Klotter - Hiphop - Knark... Förstår du vad jag försöker säga?

Jag förstår vad du säger, men målet rättfärdigar medlet. Dvs. oavsett vad, måste budskapet ut. Härmed avslutar jag diskussionen, då jag inte har möjlighet att svara mer ingående.
Citera
2008-02-06, 18:51
Medlem
Jag undrar varför ni har övergett våld? om vi titta på vänsteraktivister så använder de våld mot meningsmotståndare såsom SD ...
Citera
2008-02-06, 19:01
Bannlyst
D.Zachrisson

Jag vet inte riktigt om jag är nöjd. Varför har du ingen möjlighet att gå in mer djupgående? Får du inte tycka och tänka som du vill? Är SMR en sekt?

Då ställer jag mig en annan fråga; finns det någon från SMR som kan tala klarspråk och svara på mina frågor?
Citera
2008-02-06, 19:25
Medlem
ikhs avatar
Citat:
D.Zachrisson

Jag vet inte riktigt om jag är nöjd. Varför har du ingen möjlighet att gå in mer djupgående? Får du inte tycka och tänka som du vill? Är SMR en sekt?

Då ställer jag mig en annan fråga; finns det någon från SMR som kan tala klarspråk och svara på mina frågor?
Nope, det finns ingen officiell talesman för SMR på FB.

/mod ikh
Citera
2008-02-06, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Nope, det finns ingen officiell talesman för SMR på FB.

/mod ikh

Bjud in Magnus eller Klas då, eller VB dessa frågor till dem. Jag vill ju ha svar...
Citera
2008-02-06, 21:49
Medlem
Citat:
D.Zachrisson

Jag får tycka och tänka precis som jag vill, och nej, det är ingen sekt.
Däremot står min lojalitet mot Organisationen över allt annat, och jag har inte blivit tilldelad uppgiften att föra dess talan utan jag arbetar för att bedriva den kamp som är nödvändig.
Istället för att sitta och ruttna framför en datorskärm arbetar jag hellre aktivt ute på gatan.
Citera
2008-02-06, 21:59
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Däremot står min lojalitet mot Organisationen över allt annat, och jag har inte blivit tilldelad uppgiften att föra dess talan utan jag arbetar för att bedriva den kamp som är nödvändig.
Istället för att sitta och ruttna framför en datorskärm arbetar jag hellre aktivt ute på gatan.

Varför får inte "vanliga" medlemmar i "Organisationen" uttala sig? Vad är det ni kan säga som kan skada den? Har inte alla medlemmar samma värde?
Citera
2008-02-07, 00:06
Bannlyst
Citat:

Det förstår jag också, jag är inte dum i huvudet. Men trög verkar jag ju vara. Du är en del av en Organisation, men Du får inte yttra dig om vare sig den, eller om vad Ni gör. Får du inte yttra en personlig åsikt, eller är det Organisationens åsikt då? Jag vänder på steken då...

Anser Du att man kan uppnå Organisationens ändamål genom att förstöra den Svenska naturen? Nej, det där är ju fel. Igen då...

Anser Du att DITT mål uppnås genom att förstöra den Svenska naturen med sprayfärg?
Citera
2008-02-07, 01:17
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Varför får inte "vanliga" medlemmar i "Organisationen" uttala sig? Vad är det ni kan säga som kan skada den? Har inte alla medlemmar samma värde?
Det har jag förklarat för dig i en annan tråd, och det är för att alla tolkar saker och ting olika, och uttrycker sig mer eller mindre bra. Och det skapar utrymme för feltolkningar, något som aldrig är bra.

/mvh ikh
Citera
2008-02-07, 01:20
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Det förstår jag också, jag är inte dum i huvudet. Men trög verkar jag ju vara. Du är en del av en Organisation, men Du får inte yttra dig om vare sig den, eller om vad Ni gör. Får du inte yttra en personlig åsikt, eller är det Organisationens åsikt då? Jag vänder på steken då...

Anser Du att man kan uppnå Organisationens ändamål genom att förstöra den Svenska naturen? Nej, det där är ju fel. Igen då...

Anser Du att DITT mål uppnås genom att förstöra den Svenska naturen med sprayfärg?
Den miljöförstöring som uppnås med ett antal sprayburkar är inte ens mätbar, så du får nog fila lite på ditt argument. Men utveckla gärna med lite fakta hur dessa sprayburkar skulle förstöra naturen.

/mvh ikh
Citera
2008-02-07, 01:42
Medlem
LexSuperiors avatar
SMR har logiskt sett ingen anledning att förklara sina göranden och låtanden, sin ideologi, eller annat på internetforum för icke anknutna... Eller är det nån som har en annan uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in