2008-01-16, 12:24
Bannlyst
Idag var det nån tekniker från telia och fixade en ledning för mitt bredband hade inte fungerat klokt på en månad så jag gjorde nu en tp-test och resultatet vart

skicka- 0,09 mbit/sek

Ta emot- 1,04 mbit/sek

Jag har 2 mbit/sek och undrar om inte värdet för att skicka ä r lite lågt?
kan det vara något fel med datorn, brandväggar, eller kan det bero på den förjävligt gammla telefonledningen som går från vardagsrummet till kontoret
Citera
2008-01-16, 12:38
Medlem
Bossiemans avatar
Troligen så läste du bara och brydde dig bara om hur snabbt det abonnemang du har är på att tanka ner, du tänkte nog inte på uploaden alls.
Som så många andra...så vet Telia givetviss om detta och ger dig därmed en kass upload och ger dig fingret.
Inte mycket att göra än att beställa från ca 100 andra leverantörer som är billigare än Telia, dvs byter du leverantör så får du förmodligen snabbare upload. Ta en titt på t.ex. http://www.uvtc.com/sweden/Default.a...ookieSupport=1
Citera
2008-01-16, 12:49
Bannlyst
Ska du få en correct bredbandshastighet så ska du göra tptest x antal gånger om dagen i en vecka och sen räkna ut medelvärdet.

Tänk på även att du kanske har upp till 2mibt/s
Citera
2008-01-16, 13:03
Medlem
Upp linan ska du va glad över, jag hade bara "2mbit" och mina värden i TPtest var 2.05/0.4Mbit. Upp linan blir väl alltid sämre med ADSL? Eller har det inte med det att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in