2009-11-12, 01:41
Medlem
LYNWAs avatar
Robert Laul på sportbladet röstar på vänsterblocket. Bevis finns här http://blogg.aftonbladet.se/laul/2006/09/104644

Var å andra sidan inte speciellt oväntat med tanke på hans arbetsplats. i den andra länken finns det hur resten av sportbladet-gänget röstat
http://blogg.aftonbladet.se/laul/2006/09/101317
Citera
2009-12-07, 19:52
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
I USA är det väldigt vanligt att kändisar går ut och ger sitt stöd för en presidentkandidat, men det är dåligt på den fronten i Sverige – något som det borde ändras på!
Här har jag samlat några kändisar och skrivit de under det parti de gått ut och sagt att de stödjer (OBS! vissa är bara spekulationer och jag kan inte garantera att någon av nedanstående stämmer, då alla kan ändra åsikt, uttalat sig fel eller bli missuppfattade)
Fyll gärna på med fler om ni vet några.
Diskutera också gärna fenomenet ”kändisar i politiken”.

MODERATERNA
Michael Bindefeldt (varit engagerad)
Lill-Babs (varit medlem)
Ulf Brunnberg (medlem)
Magnus "Alcazar" Carlsson (uttryckt gillande för Reinfeldt och gnäller ständigt över skatterna)
Kungen & hans vänner (troligen moderaterna, eventuellt kristdemokraterna eller sverigedemokraterna)
Malin Ewerlöf (sympatisör)
Wille Crafoord (berättade det i Expressen)

KRISTDEMOKRATERNA
Alice Timander (varit medlem, men har även 1:a maj demonstrerat med V)
Eva Rydberg (sympatisör)
Gert Fylking (ställt upp i val?)
Runar Sögaard (troligen Kristdemokraterna, eventuellt Sverigedemokraterna)
Carola (troligen Kristdemokraterna, eventuellt Sverigedemokraterna)
Lasse Berghagen (sympatisör)
Drottning Silvia (abortogillare och traditionell - troligen Kristdemokraterna, eventuellt Sverigedemokraterna)
Sanna Nielsen (uppträtt på deras valturné)
Siewer Öholm (förmodligen)
Titti Sjöblom (uppträtt på valturné)

SVERIGEDEMOKRATERNA
Bert Karlsson (troligen)
Ian Wachtmeister (troligen)

FOLKPARTIET
Louise "Malin på Saltkråkan" Edlind (medlem)
Lotta Engberg (uppträtt på valturné, sympatisör)
Papa Dee (uppträtt på valturné)
Magnus Härenstam (sympatisör - berättade i programmet ”Stina”)
Robinson-Åsa Vilbäck (Lars Leijonborgs största fan, vet ej nu längre när Leijonborg lämnat)
Jill Johnson (uppträtt på valturné både med Socialdemokraterna och Folkpartiet)
Anna-Lotta Larsson (uppträtt på valmöten)
Dominica Peczynski (berättade det i Expressen)
Dr Alban (berättade det i Expressen)

CENTERPARTIET
Solveig Ternström (kandiderar för Stockholm)
Håkan Hagegård (varit med på valmöten)
Susanne Alfvengren (varit med på valmöten)

SOCIALDEMOKRATERNA
Annelie Rydé (berättade det i Expressen)
Paolo Roberto (berättade det i radion i sommar, medlem)

MILJÖPARTIET
Peter Wahlbeck (medlem)
Christian Kjellvander (berättade det i Expressen)
Advance Patrol (berättade det i Expressen)
Carlos Rojas (berättade det i Expressen)

VÄNSTERPARTIET
Kajsa Grytt (uppträtt på valmöten)
Lars Demian (uppträtt på valmöten)

FEMINISTISKT INITIATIV
Åsa Jinder (berättade det i Expressen)
Catti Brandelius (berättade det i Expressen)
Dogge Doggelito (berättade det i Expressen)
Unni Drougge (berättade det i Expressen)
Joanna Rubin Dranger (berättade det i Expressen)
Mian Lodalen (berättade det i Expressen)
Kerstin Diedrich (berättade det i Expressen)
Kim Anderzon (berättade det i Expressen)
Elisabeth Ohlson Wallin (berättade det i Expressen)
Emil Jensen (spelat på en partifestival)

Alice Timander dog ungefär ett halvt år innan din "post"...

Får kungafamiljen rösta? Förlåt min okunnighet, jag är för lat för att kolla upp det just nu... Det kanske bara är kutym att de inte röstar.
Citera
2009-12-07, 20:01
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
Ruggugglan Camilla Henemark är så vitt jag vet socialdhimmikrat...

Jo men visst... Här viker suggan ut sig för SSU:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9807/27/camilla.html

Tråkigt att se... Jag tycker faktiskt att hon är sexig. Att se på! - bara tanken på att doppa veken i den där smitthärden får mig att må illa.
Citera
2009-12-07, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Alice Timander dog ungefär ett halvt år innan din "post"...

Får kungafamiljen rösta? Förlåt min okunnighet, jag är för lat för att kolla upp det just nu... Det kanske bara är kutym att de inte röstar.

Kungen och kungahuset har rösträtt sen 1974 men väljer att inte rösta.

I röstlängden från Ekerö kommun finns medborgare nr 460430-XXXX, "H. M. Konung Carl XVI Gustaf," med som nr. 217. Han röstade inte i 2006 års allmänna val, varken i något av de tre vanliga eller i den lokala folkomröstningen om trängselskatt

Kungahuset är också skattskyldiga, dvs deklarera som oss andra Svenssons
Citera
2009-12-08, 00:06
Medlem
TieDomis avatar
[quote=Herr Norrland]

MODERATERNA
Måns Zelmerlöv medlem

SVERIGEDEMOKRATERNA
Bert Karlsson (troligen)
FEL, HAR SAGT ATT HAN SKA RÖSTA PÅ FP 2010 TILL RIKSDAGEN.
I FÖRRA VALET RÖSTADE HAN PÅ MODERATERNA I SKARA KOMUN MEN SOSSARNA TILL LANDSTINGET. (SANNOLIKT RÖSTADE HAN PÅ M I RIKSDAGSVALET DÅ HAN ÄR LITE SMÅKÅT PÅ M'S TOPPNAMN I SKARA...

Ian Wachtmeister (troligen)
FEL, IAN ÄR KRISTDEMOKRAT OCH RÖSTAR PÅ ALF SVENSSON.
Citera
2010-04-07, 16:57
Medlem
Efter debatten i TV8 med Lars Adaktusson där Jimmie Åkesson ställdes mot Ian Wachtmeister och Bengt Westerberg så börjar jag tro mer och mer på att Ian mycket väl kan komma att rösta på SD i det kommande valet. Han höll med Jimmie på många punkter och försvarade även honom flertalet gånger.
Citera
2010-04-07, 19:36
Medlem
Mn undrar ju litegrann hur dedär Kommunist-kändisarna tänker som verkligen har sånna yrken där de ständigt måste sälja sig själva. Mena, det är ju inte direkt så att de turnernar med röda teatern. Är det verkligen förenligt en kommunist att osm Dogge hora ur sig ihop med elgiganten stup i kvarten?
Hur många av dom skulle ens ha ett jobb om man drec kommunist-teorierna till praktik?

För övrigt lär väl typ 70 % av alla dramaten-anställda va vänster. Gustav Skarsgård tex är väl rätt radikal snobb-sosse? talanglös är han också
Senast redigerad av tryffel 2010-04-07 kl. 19:39.
Citera
2010-04-08, 01:08
Medlem
Mikaelias avatar
David Batra röstar med stor sannolikhet på moderaterna då hans fruga är moderata politikern Anna Kinberg Batra.
Fredrik Wikingsson är miljöpartist, berättade detta i ett av hans program (tror de va 100 höjdare)

Organisationen Alliansfritt Sverige har skrivit ett upprop mot en borgerlig regering.
60 personer inom kulturvärlden har skrivit under och där finns namn som författaren Gunilla Thorgren, komikern Jesper Odelberg, musikerna Jerry Williams, Nick Borgen och Kajsa Grytt, skådespelarna Mikael Nyqvist, Mikael Persbrandt, Thomas Bolme, Lalla Hansson och Ulla Skoog.
Citera
2010-04-08, 01:21
Paolo Roberto röstar numera (iaf. i senaste valet) borgeligt. Han har gått ur sossarna. Det berättade han i P3 Populär för nått år sedan. O han frågade den vidriga programledaren Hanna Fahl vad hon röstade på, o till sist fick han urklämt ur henne att hon röstade vänster.
Citera
2010-04-08, 02:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Eddie Meduza röstade på kristdemokraterna. Han kanske inte räknas nu när han är död.
Citera
2010-04-08, 16:46
Medlem
Macke73s avatar
Benny Andersson skänkte väl en massa pengar till feministiskt initiativ, läste jag för nåt år sen.
Kanske har nämnts.
Citera
2010-04-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke73
Benny Andersson skänkte väl en massa pengar till feministiskt initiativ, läste jag för nåt år sen.
Kanske har nämnts.
Jo fast han sa samtidigt att han inte röstade på dem. Pengarna gav han för att det skulle bli mindre ojämnlikt mellan partierna inför parlamentsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in