Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-15, 09:32
  #1
Medlem
För några (kanske 2-3) år sedan kunde man lite då och då se folk i Växjö som bar jackor som tydde på att de tillhörde någon sorts gäng. Troligen latinos. Hörde någon säga att de var en aning smålivsfarliga, men vet inte alls om det stämmer.
Problemet är att jag kan ta mig fan inte komma ihåg vad det stod för namn på ryggen på jackorna, men jag är hyggligt säker på att det var någonting med "Condor"... Typ "Condor Nånting-os" eller något i den stilen...

Känner någon till något om detta? Var var det för typer? Överhuvudtaget kriminella alls? Några man ska passa sig för? Finns de kvar? Huvudsakligen i Växjö isf? Ja, jag vet som synes ingenting... Mest nyfiken.
Citera
2008-01-15, 16:39
  #2
Medlem
[quote=HJ-C]För några (kanske 2-3) år sedan kunde man lite då och då se folk i Växjö som bar jackor som tydde på att de tillhörde någon sorts gäng. Troligen latinos. Hörde någon säga att de var en aning smålivsfarliga, men vet inte alls om det stämmer.

"En aning smålivsfarliga."
Undrar hur det tog sig uttryck? Trampade dom gamla tanter på tårna?
Svor dom högljutt utanför div. dagis?

Fan vet, men ett halvganska lillkul uttryck var det...
Citera
2008-01-15, 18:09
  #3
Medlem

Jag råkar nästan vara tämligen lite halvexpert på semantisk omständighet...

Men saken är den att jag hörde ifrån ett fåtal personer (faktiskt de enda som jag alls hörde uttala sig i frågan) att detta "gäng" (eller vad det är/var) var någon sorts undergren i någon maffia, och brukade handla med diverse saker som bör hållas oåtkomliga för barn under tre år. Detta, samt att spöa upp folk lite då och då. Förvånade mig dock att man aldrig såg fler, att de verkar ha försvunnit, och att inte fler personer sa något om dem. Hittar inget på Google heller, men är nyfiken.
Citera
2008-09-27, 21:19
  #4
Medlem
När jag hör orden "Condor Latinos" så ringer det en klocka. Så se om jag hittar nåt...
Citera
2008-09-27, 21:48
  #5
Medlem
viggo418s avatar
I Växjö haha hette de Rottne kickers egentligen då
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback