• 1
  • 2
2008-01-14, 21:55
Bannlyst
Hej hej
jag installerade Ardamax Keylogger. Det kom upp
TND.Exe på min zonealarm om jag ville tillåta eller inte och jag tillät inte för jag var lite osäker.
Jag sökte på google, det stog att det var trojan eller keylogger som nån checkar in dig på hur är det kan du va snäll och förklara?

alltså att TND.exe är keylogger/trojan

Hjälp mig nån? Bör jag ta bort programmet?
Citera
2008-01-14, 21:58
Medlem
Jag förstår inte riktigt frågan.

Du installerade en keylogger och nu är du orolig att du har en keylogger installerad?
Citera
2008-01-14, 22:01
Medlem
Spejnars avatar
Du installerar ett program för att skapa trojaner och du undrar varför ditt AV varnar dig? Säker på att detta är en bra idé?
Citera
2008-01-14, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Du installerar ett program för att skapa trojaner och du undrar varför ditt AV varnar dig? Säker på att detta är en bra idé?

Ardamax är inte program för att skapa trojaner? det är för att keylogga din egen dator...
Citera
2008-01-14, 22:29
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pesh
Ardamax är inte program för att skapa trojaner? det är för att keylogga din egen dator...

Precis som det har någon som helst betydelse, du installerar en keylogger och ditt AV varnar, är du förvånad?
Citera
2008-01-14, 22:36
Medlem
Fredroks avatar
Det säger ju sig självt! Installerar du en keylogger på din egen burk så är det ju självklart att antivirus/brandvägg kommer att reagera.

Citat:
Hjälp mig nån? Bör jag ta bort programmet?
Ta bort det om du inte tänker använda det. Annars är det väl bara att köra på
Citera
2008-01-14, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Precis som det har någon som helst betydelse, du installerar en keylogger och ditt AV varnar, är du förvånad?

vad menar du med AV? jag sa ZoneAlarm
Citera
2008-01-14, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrok
Det säger ju sig självt! Installerar du en keylogger på din egen burk så är det ju självklart att antivirus/brandvägg kommer att reagera.

Ta bort det om du inte tänker använda det. Annars är det väl bara att köra på

jo asså så klart efter man har installerat ett program så kommer ZoneAlarm reagera men då va jag osäker och sökte på de google då såg jag Trojan i meddelandet :S
Citera
2008-01-14, 22:42
Medlem
cjvas avatar
Citat:

AV = anti virus
ZoneAlarm är ett antivirusprogram

edit: Sen kan jag tycka att man inte ska hålla på med denna typen av program om man inte kan hantera dem. Är du inte insatt, lek inte med virus/keyloggers/trojaner och liknande.
Citera
2008-01-14, 22:44
Medlem
Mainhands avatar
Haha

Tackar TS för ett gott skratt. Nu somnar jag gott
Citera
2008-01-14, 22:44
Medlem
Spejnars avatar
Citat:

Och jag sa AV(P) vilket betyder Antivirus (program) så det innefattar ZA. Poängen hade inget med det att göra.
Citera
2008-01-14, 22:48
Medlem
gandihellfishs avatar
Om du vill ha en keylogger på din dator för att få reda på kompisarnas lunarkonton så finns det enklare sätt.
Hur gammal är du pesh?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in