2008-01-14, 20:39
Medlem
Petts0ns avatar
Hej!

Jag skulle behöva bränna en film på DVD, och om jag inte har helt fel för mig så bränner man ljud & bild för sig, (när man bränner DVD) men filen ligger som img. format, hur fixar jag detta? och vilket program rekomenderas?

Vet inte om detta är postat i rätt forum... det återstår att se.

mvh/J.E
Citera
2008-01-14, 20:45
Medlem
kimdah2002s avatar
Är det en .img fil behöver du bara öppna den i ditt brännarprogram, sätta i en dvd och sedan trycka bränn... Programmet fixar resten klarar programmet inte att öppna .img filer kan du döpa om den till .iso same shit
Citera
2008-01-14, 23:52
Medlem
Petts0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Är det en .img fil behöver du bara öppna den i ditt brännarprogram, sätta i en dvd och sedan trycka bränn... Programmet fixar resten klarar programmet inte att öppna .img filer kan du döpa om den till .iso same shit

såpass, det låter ju inte alls svårt
Citera
2008-01-15, 20:27
Medlem
wreplai06s avatar
Använd DVD Decrypter, absolut bästa & lättaste prog. för att bränna dvd.
Citera
2008-01-16, 09:07
Medlem
Pussylovers avatar
....eller IMGBurn som är ett avstamp från ovan program
Citera
2008-01-16, 15:51
Medlem
jag rekomenderar brännarprogrammet "Alcohol 120%" finns inget smidigare för IMG/ISO filer!!
Citera
2008-03-17, 22:31
Medlem
Vilket brännarprogram rekommenderas för bilder?

Vilket brännarprogram rekommenderas i första hand för bilder? Känns som om det är en hel djungel. Någon som har något smidigt att rekommendera?
Citera
2008-03-18, 02:30
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin0101
Vilket brännarprogram rekommenderas i första hand för bilder? Känns som om det är en hel djungel. Någon som har något smidigt att rekommendera?

antar att du vill bränna en bild-cd för att kolla på i DVDn?
Nero klarar detta t ex.
även windows inbyggda brännarprogram bör fungera
Citera
2008-03-18, 07:19
Medlem
Tack

Tackar för svaret. Ska kolla upp Nero. Programmet som finns med Windows kan inte bränna DVD-skivor. Eller så fattar jag bara inte hur man gör.....
Citera
2008-03-18, 11:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin0101
Tackar för svaret. Ska kolla upp Nero. Programmet som finns med Windows kan inte bränna DVD-skivor. Eller så fattar jag bara inte hur man gör.....

Använder du vista så finns det ett särskillt program som heter just Windows DVD bränning i XP är det bara att dra filerna du vill bränna till DVD-brännaren i utforskaren, är dock osäker på om det går att ändra några inställningar där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in