Åh ja, detta är faktiskt en riktigt bra guide. Har med tiden (sen jag slutat skolan) förstört min sömnrytm rejält, även om jag försöker. Men ser att jag försökt på helt fel sätt nu.

Tack!
Klardrömmar är helt klart intressanta. Kan minnas att jag spenderade mycket tid till att lära mig det när jag var lite mindre (runt 14 bast?). Lyckades några gånger faktiskt, och det är en skön upplevelse även om jag upplevde det som nå't suddigt stadie. Kändes som om jag inte upplevde allt till fullo, även om jag var medveten. Kan komma ihåg att jag ibland hade svårt att skilja på verklighet och drömmar på både morgonar och kvällar, då drömmarna nästan alltid började där jag slutade/började av någon anledning.
Förresten, finns mågna kännetäcken av att man drömmer. Man kan till exempel läsa något sen titta bort så står det något annat där. Precis som med klockan som trådskaparen nämnde (eller ja, citaterade).
Sen funkar tydligen inte lampknappar.

Har inte provat detta (var ju trots allt länge sen), men ändå lite udda varför det inte skulle funka.
Fan, nästan som om man skulle gå igenom allt det där igen. Bokmärkad tråd iallafall. Utmärkt!