2008-03-01, 09:48
Medlem
Googlas avatar
Har aldrig uppplevt en klardröm, ska försöka inatt
Citera
2008-03-02, 17:02
Medlem
Bambuelos avatar
Åh ja, detta är faktiskt en riktigt bra guide. Har med tiden (sen jag slutat skolan) förstört min sömnrytm rejält, även om jag försöker. Men ser att jag försökt på helt fel sätt nu. Tack!

Klardrömmar är helt klart intressanta. Kan minnas att jag spenderade mycket tid till att lära mig det när jag var lite mindre (runt 14 bast?). Lyckades några gånger faktiskt, och det är en skön upplevelse även om jag upplevde det som nå't suddigt stadie. Kändes som om jag inte upplevde allt till fullo, även om jag var medveten. Kan komma ihåg att jag ibland hade svårt att skilja på verklighet och drömmar på både morgonar och kvällar, då drömmarna nästan alltid började där jag slutade/började av någon anledning.

Förresten, finns mågna kännetäcken av att man drömmer. Man kan till exempel läsa något sen titta bort så står det något annat där. Precis som med klockan som trådskaparen nämnde (eller ja, citaterade).
Sen funkar tydligen inte lampknappar. Har inte provat detta (var ju trots allt länge sen), men ändå lite udda varför det inte skulle funka.

Fan, nästan som om man skulle gå igenom allt det där igen. Bokmärkad tråd iallafall. Utmärkt!
Citera
2008-03-14, 01:06
Medlem
welts avatar
Bästa tråden jag läst på länge, blir väldigt avkopplad och kan knappt vänta på att få drömma ikväll. Richard D. James, mer känd under artistnamnet Aphex Twin eller AFX påstår sig naturligt ha kunnat kontrollera sina drömmar och flyga fritt under hela sin uppväxt á la DILD. Han menar även att han komponerar musik även under tiden han sover. Saken är att han lider av synestesi, och hintar mer eller mindre om att det är anledningen till att han hade så lätt för att DILD-drömma, kan det stämma?

Hur som helst ska jag snart börja förbereda mig för att somna.
Citera
2008-03-14, 10:08
Bannlyst
Inget av dessa tips fungerar för mig under de 6-7 år jag nu försökt.

Tabletter är mitt enda val, annars är jag vaken något dygn i streck utan att bli nämnvärt trött
Citera
2008-03-22, 01:27
Medlem
Ecnals avatar
Hittade hit med Krafse's signatur

Själv har jag upplevt dom här "lucid dreaming" brukar alltid sätta på första bästa person "Du ska veta vad du vill göra" så att säga
Citera
2008-04-10, 22:29
Medlem
Methylenees avatar
Tackar Krafse för Guidningen hit...

Well...

Jasså WILD – Wake Induced Lucid Dream....
Kan detta stämma...njäe?
Huh?

Någon som verkligen upplevt detta utan droger?
Beskriv??

Låter sten tufft om det verkligen funkar, men
innan man fördjupar sej nåt mera i det vill jag höra ett otroll berätta....
Citera
2008-04-10, 23:45
Bannlyst
Som utövare av hypnos så finns det väldigt bra självsuggestion, intala dig själv trött, funkar faktiskt.
Citera
2008-04-11, 01:33
Medlem
CoiloCs avatar
Har ni märkt hur UNDERBARA feberdrömmar är?
Kommer alltid ihåg dem, och har hänt flera ggr på några timmar att jag insett, "Öj, vafan.. Jag drömmer ju.. Coolt!"

Edit; och ja, Methyleneee, det funkar finfint =)
Citera
2008-04-12, 00:08
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Har ni märkt hur UNDERBARA feberdrömmar är?
Kommer alltid ihåg dem, och har hänt flera ggr på några timmar att jag insett, "Öj, vafan.. Jag drömmer ju.. Coolt!"
Usch nej de är hemska! Brukar drömma om rosa och stora bruna potatisar. Riktigt varma jävlar och de sitter i halsen. Alltså, inte riktiga potatisar men det är den bästa beskrivningen jag kan ge. Alltid alltid samma jobbiga dröm sedan jag var jätteliten. Det rosa är pipigt och potatis är dovt och mycket stort, som om det kom från magen...
Citera
2008-04-12, 03:17
Flyttas till Drömmar och sömnrelaterade fenomen...
Citera
2008-04-12, 03:35
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Usch nej de är hemska! Brukar drömma om rosa och stora bruna potatisar. Riktigt varma jävlar och de sitter i halsen. Alltså, inte riktiga potatisar men det är den bästa beskrivningen jag kan ge. Alltid alltid samma jobbiga dröm sedan jag var jätteliten. Det rosa är pipigt och potatis är dovt och mycket stort, som om det kom från magen...

Mmjo... De har en förmåga att vara en aning bizarra(bisarra?) må jag medge
Men man kommer ju ihåg dem som om det hänt igår
Citera
2008-04-13, 23:12
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairmount
Bara för att du har den i din signatur hittade jag hit
Samma här! Har inte mycket sömnproblem själv men drömdelen kan vara intressant. Dessutom ska jag nog ge morsan en del tips från guiden, vet att hon lidit av sömnproblem sen länge tillbaks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in