Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag har ett Logitech Cordless Wave Desktop. Väldigt trivsamt att skriva med. Även fast det är ett rakt tangentbord så är tangenterna placerade så att det blir bekvämt att skriva om man har riktig fingsättning. Bra anslag med lagom motstånd och bra med funktionstangenter för t.ex mediaspelare.
Musen som medföljer är väl inte någon av logitechs bästa, men den ligger skönt i handen och duger i brist på bättre. Dock kunde den gärna ha varit lite tyngre och haft bättre glidytor. Gillar man den inte är det bara att slänga den, tangentbordet fungerar ändå.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=338435
Dock är jag osäker på vilken frekvens det använder.
Jo, det kan ju vara ett alternativ. Det är inte speciellt låga tangenter. Och vissa har skrivit i recensioner att det kräver rätt hårt tryck på tangenterna. Lite för mycket motstånd.
Det är svårt att veta om man gillar den rundade "ergonomiska" formen utan att ha prövat. Man har i alla år använt en helt rakt tangentbord.
Microsoft har också diverse ergonomiska tangentbord, men en lite kurvig form. Det har dom haft i alla år.
Jag har varit i butik och känt dom dom flesta möss känns det som, och jag är inte så förtjust i logitechs öht. Många av dom kräver ganska hårt tryck också.