2008-01-13, 12:24
Medlem
tjo. jag satt på ett LAN o spelade World of Warcraft så helt plötsigt så frystes allt o detta har ju hänt tidigare och då har jag alltid rebootat skiten.

så jag stängde av datorn med knappen sen så när jag startade igen så kom det inte upp nån bild... ( skärmen har samma status som när den e avstängd men alla fläktar går igång )

det första jag gjorde var att byta plats på RAM minnerna o boota med separata ramminnen, det funkade inte

sen resettade jag BIOS men det funkade inte ändå...

sen så gick jag in på kompletts hemsida o tittade på lite tips o trix men hittade inget :/

o nu så är jag här o nu så frågar jag er om ni vet vad felet är
Citera
2008-01-13, 12:48
Medlem
Per Plexs avatar
Har du provat att ansluta skärmen till en annan PC så att du kan utesluta att det är den det är fel på?

Går hårddiskarna igång? Dvs går det utifrån eventuell hårddiskaktivitet att bedömma ifall operativet laddas?
Citera
2008-01-13, 19:10
Medlem
ne skrämen var det inte.

kan det vara grafikkortet ?
Citera
2008-01-13, 19:12
Medlem
Kan vara, testa att kopplaur cd o hdd för att eliminera det. Annars låna någons PSU eller graffe o testa med de.
Citera
2008-01-13, 19:23
Medlem
Standard brukar vara följande:

Ta bort allt krimskrams utom processor, en sticka ram, och ett verifierat fungerande gfx kort (vad som helst duger). koppla in ett nätaggregat och testa att boota. Får du Bios POST (Power On Self Test), så stäng ned, mata på med mer ram, och testa igen. Sedan petar du i ditt grafikkort och testar, därefter HD och allt annat som du har.

Plötsliga frysningar är ofta överhettning av någon komponent, körde du med någon form av överklockning?

/DB
Citera
2008-01-14, 17:08
Medlem
tack så mkt för alla svar :P ska prova att koppa ur alla onödiga komponenter men ska kolla med kompletts telefonsuport en gång till innan jag gör nåt :P

o ne jag har inte klockat alls men allt jag har e ju grafikkortsfläkt / CPUflätk men det räcker la ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in