2025-10-15, 11:38
Medlem
Bret-Harts avatar
Mike lämnade väl för att satsa på streaming av tv spel, det är knappast så att han är beroende av pengar
Citera
2025-10-15, 22:36
Medlem
Mike förhandsspelar nyaste AVGN-spelet, "AVGN 8-Bit":

https://www.youtube.com/watch?v=zbC5pUIYmuw
Citera
2025-10-19, 11:50
Medlem
guderis avatar
Om det är någonting jag verkligen ogillar i de nyare AVGN som inte fanns med i de klassiska episoderna, så är det James jävla överspelande och skrikande.
"I WANNA BE SEDATED WITH THE GAMEBOOOOOOY" eller när han ska försöka låta som en distad elgitarr hela tiden "DUH DUH DUDUDUH DUDUH" fan lägg ner det där bara vem har lurat i honom att det skulle vara kul. Cringe på hög nivå.
Citera
2025-10-20, 07:27
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om det är någonting jag verkligen ogillar i de nyare AVGN som inte fanns med i de klassiska episoderna, så är det James jävla överspelande och skrikande.
"I WANNA BE SEDATED WITH THE GAMEBOOOOOOY" eller när han ska försöka låta som en distad elgitarr hela tiden "DUH DUH DUDUDUH DUDUH" fan lägg ner det där bara vem har lurat i honom att det skulle vara kul. Cringe på hög nivå.
Han spelar inte längre spel han slösade bort en månadspeng på 1989 - det måste han slutat med redan 2011 - men gör det ändå rätt bra, nu tjugo år efter att han började såga spel i hemgjorda videos.

De första åren kändes han som en släkting till Sverker Olofsson som gjorde content åt Råd & Röns webbsatsning, typ. Sågningen av Simpsons till NES var episk. För att nämna ett exempel. Skit ska skit ha.

Men du har rätt om hans överspel.
Citera
2025-10-27, 21:32
Medlem
Elementarts avatar
Nu finns det ett nytt AVGN-avsnitt ute: Werewolf: The Last Warrior. Känner att avsnittet tappar en hel del när det bara alltid ska vara samma statiska kameravinkel när James sitter o spelar. Fattar inte hur han själv inte inser det, med tanke på vilket film-fan han är.
Citera
2025-10-27, 22:07
Medlem
Ratads avatar
Tyckte dock "swearwolf" var(ulv) lite roligt.
Citera
2025-10-28, 01:30
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tyckte dock "swearwolf" var(ulv) lite roligt.
Det var ett klassiskt, bra avsnitt tycker jag.
Vanligtvis är jag inte mycket för hans skådespeleri men denna gång var det något extra.

Bakåtvolta genom blixtar gjorde man även i Kabuki Quantum Fighter till NES. Blev konfunderad där ett tag om det var samma spel, men inte alls faktiskt.
Citera
2025-10-28, 03:05
Medlem
Fantens avatar
Oh, kul! Werewolf var något av ett favoritspel när jag var liten. Förvisso mycket för att det var få av oss i kompisgänget som hade så många spel att bytlåna med men ändå.
Citera
2025-10-28, 11:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Oh, kul! Werewolf var något av ett favoritspel när jag var liten. Förvisso mycket för att det var få av oss i kompisgänget som hade så många spel att bytlåna med men ändå.
Jag hade börjat gå över mer till datorer när det kom till Sverige. Jag minns att vi spelade det då och då i en hemelektronikaffär. Det var svårt som fan minns jag. Jag har alltid gillat att spela monstret och smyga fram eller röja bland fiender (Altered Beast, Rampage, Alien och Predator, The Darkness osv)

Kul att James visade upp det.
Citera
2025-10-28, 11:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag hade börjat gå över mer till datorer när det kom till Sverige. Jag minns att vi spelade det då och då i en hemelektronikaffär. Det var svårt som fan minns jag. Jag har alltid gillat att spela monstret och smyga fram eller röja bland fiender (Altered Beast, Rampage, Alien och Predator, The Darkness osv)

Kul att James visade upp det.
För min del så var det kanske ett par år innan vi skaffade dator hemma. Jag blev inte med till exempel Amiga förrän jag redan var inne i "träsket" så att säga och när jag var hos kompisar som hade det så blev jag i ärlighetens namn inte så värst mer imponerad av det än mitt eget Super Nintendo.

Ja, det är svårt som fan. Så pass att jag misstänker att det där var ett spel som gjordes svårare för den USianska hyrmarknaden. Men hur coolt var det inte att vara en varulv liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in