Jag har precis införskaffat nya högtalare, Logitech Z-530 för att vara exakt, och surrounden och allt funkar felfritt. Dock så "brusar ljudet till" ibland, dvs en kort burst av brus ljuder ur högtalarna, och detta sker med ojämna mellanrum, helt slumpmässigt vad jag vet än så länge. Verkar dock vara oftare när jag tittar på Tv-serier i VLC eller lyssnar på musik i winamp (inte testat några andra program).
Ljudkortet jag använder är Creative Soundblaster Audigy ZS 2, vet att det är gammalt, men ljudet är mer än tillräckligt för mig och det fungerade felfritt med mina förra högtalare (de var också gamla iofs).
Jag har testat att uppdatera drivrutiner från Creatives hemsida, men problemet kvarstår.
Tack på förhand!
Senast redigerad av Crook 2008-01-13 kl. 00:36.
Kan vara det som är mitt problem här med, har inte direkt reflekterat över om det var höga toner precis när det brusat till, utan bara att det gjort det när jag haft ljud igång.
Vid närmare eftertanke har jag också hört det när det varit helt tyst.
Lite klurigt dock, Högtarna funkar perfekt utan förstärkare/bas och allt funkade innan jag plockade isär datorn (nytt chassi) och ominstallerade den...
Ja, och jag upptäckte något ännu konstigare nu, när jag tänder/släcker ljuset i hallen utanför datorrummet så sprakar det till rejält i högtalarna, grymt irriterande att de inte funkar som de ska.
EDIT: Nu har det spridit sig till alla lampor i närheten, har inte varit så här innan, ingen som vet vad som kan ligga bakom? Dåliga elledningar i huset kanske?
Senast redigerad av Crook 2008-01-13 kl. 02:56.
Ja, och jag upptäckte något ännu konstigare nu, när jag tänder/släcker ljuset i hallen utanför datorrummet så sprakar det till rejält i högtalarna, grymt irriterande att de inte funkar som de ska.
EDIT: Nu har det spridit sig till alla lampor i närheten, har inte varit så här innan, ingen som vet vad som kan ligga bakom? Dåliga elledningar i huset kanske?
Nu på natten har jag inte haft någonting igång direkt, och jag måste säga att brusningarna har nästintill upphört nu, de kommer troligen börja i morgon igen, men det känns som att strömanvändningen i andra delar av huset kan vara orsaken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!