Det har gnagt lite i mej så jag tänkte skriva av mej lite. Vi brukar köpa oxfile till lite bjudning eller till nått att fira å så. nu skulle vi bjuda på oxfile till nyår och köper en färsk brasiliansk. har inte fått nån som varit dålig på ca 10 köp. Men denna va inte bra! när jag fixar i köket på afton, rödvinsåsen reducerar som bäst och gratängen är i ugnen.
Och ska ta ut köttet och putsa det så det första som slår mej är att köttsaften är inte klar utan grumlig. Kollar datum den e ok. Och fast jag sköljt filen så luktar den skunk - amoniak å surt?... definitivt oätlig och lukten bara ökar! känner sedan att det sitter kvar i händerna. - tvåla, tvåla... Är det någon annan som råkat ut för detta? och frågan är ska man dissa brasiliansk file... ??
Annars så vet jag att den kontrolleras både där den exporteras och när den kommer hit - dubbelkollas alltså. Brasilien- EU. Jag stoppa filen i dubbla påsar och fryste in den och lämnade tebax den till butiken. Inga frågor, pengarna tillbaka och 3 trisslotter tiggde jag till mej. Ville ha 10 men den gick inte. - Dom titta inte ens i påsen kunde varit en död katt i den,

så jag undrar om det varit fler dåliga filer, kanske kylkedjan varit bruten eller så,..
fick snabbtina några fläskfiler och låna en av grannen så att det blev lite mat till oss. Lite olustigt med tanke på allt fusk m köttfärsen nuförtiden. kan ju säga att köttet köptes i en STORbutik i Skara