2008-01-12, 23:19
Medlem
hej jag har 2 musikvideor som jag vill bränna till en dvd, försökte göra det i nero express samt burning men så fort jag ska lägga de i mappen att bränna så kommer meddelande att det finns redan sån fil, och OM JAG VILL ERSÄTTA existerande fil men annan, ju för att det finns två likadana, hur lurar jag det så jag har 2 el fler samma filer på en dvd?alltså 2 el fler musikvideor som jag konverterade från mpeg till dvd på en
tacksam för svar
Citera
2008-01-13, 02:13
Medlem
swefilles avatar
I nero, där du lägger in filerna. Där du kan "dra och släppa" filerna i.
Om du höger-klickar där, så kan du ju skapa en mapp där. Om du skapar två mappan och lägger en video_ts och audio_ts (om du nu har det, nämns ju aldrig) i en mapp och dem andra filerna i den andra.

Jag tänkte själv testa det, nu när jag läste detta, och kolla så att det fungerade men jag kan tyvär inte det då datorn jobbar förfullt med just nu med allt annat jag håller på med.
Citera
2008-01-13, 12:37
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monia33
alltså 2 el fler musikvideor som jag konverterade från mpeg till dvd

Ingen större mening med att konvertera från ett MPEG-format till ett annat, även äldre spelare brukar klara av att läsa MPEG-1/MPEG-2 direkt från mediat utan att man behöver strukturera med VIDEO_TS och VOB:ar.

Men googla på "merge dvd" så får du upp massvis med tips på hur man smälter ihop flera DVD till en enda så länge det finns plats på skivan.
Citera
2008-01-13, 17:54
Medlem
hej, tack för tips, Ondkvist men hur bränner man mpeg i nero? är det nero vision?
Citera
2008-01-13, 21:41
Medlem
Ondkvists avatar
Det är bara att bränna som vilka vanliga filer som helst, DVD-spelaren kommer att hitta dem och lägga upp en lista. Alltså alternativet "DVD-ROM (ISO)" under "New Compilation" i "vanliga" Nero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in