2008-01-12, 15:29
Medlem
Nu på senare tid så har datorn börjat hänga sig när jag tittar på dvd-filmer. Xvid/divx funkar utmärkt, men inte dvd. Det börjar bra och jag kan titta i ca. 15 minuter, sedan knastrar ljudet till och hela datorn hänger sig. Jag hade samma problem förut (innan jag installerade om os, har ett ganska nyligen installerat xp nu) också, men då bara i Power DVD och inte i t.ex VLC. Men nu verkar inget program fungera längre. Väldigt irriterande!
Är det någon som har någon aning om vad det kan vara som orsakar detta? Kan det vara för att jag mountar .img-filen i Daemon tools? Det låter iofs väldigt skumt. Det är rätt konstigt att det fungerade klockrent att titta på dvd för 2-3 månader sedan. Så någonting måste ju ha hänt?

setup:

AMD X2 3800
Asus A8N SLI Deluxe
Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb
Point of View GeForce 7800GT 256Mb
Citera
2008-01-12, 15:35
Medlem
ViikkeEs avatar
gå in på lägg till/ta bort program och kolla om du har någon asus enchanted driver eller någon annan asus driver... dom brukar krångla till när man kollar på film. MEN ta inte bort fel drivers nu bara
Citera
2008-01-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViikkeE
gå in på lägg till/ta bort program och kolla om du har någon asus enchanted driver eller någon annan asus driver... dom brukar krångla till när man kollar på film. MEN ta inte bort fel drivers nu bara

Tack för ett bra och snabbt svar! Men tyvärr hade jag inga asus-drivisar installerade vad jag hittade i alla fall. Så ingen lycka där. :/

Är det möjligt att det kan vara dom nyare nvidia drivrutinerna till grafikkortet som spökar? Låter iofs rätt osannolikt att det skulle vara problemet...
Citera
2008-01-12, 18:01
Medlem
Det funkade. Kör med ett par drivrutiner till grafikortet från maj 07 och har precis tittat klart på no country for old men. skönt. ville bara skriva att det är fixat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in