2008-01-12, 14:46
Medlem
Tja!
Jag har planer på en uppgradering av min nuvarande dator pavilion620se. Den har en AMD Atlon 3000+ och 1gb ram. Jag har redan ett nytt aggregat och ett nytt grafikkort så det behövs inget nytt av. Jag har då samlat ihop ett datorpaket för runt 3500kr. Tänkt köpa på komplett.se då jag litar på dom av alla andra "skumma" företag Ni får gärna ge synpunkter och länkar på prisjakt om något som skulle vara bättre. Dock vill jag inte att det ska stiga över 3500

Det jag använder datorn till är att surfa, spela FM och BF2 och använda lite större program som photoshop eller filredigerare.
Problemen med dom här programen är att FM kan gå skitsegt, där gäller mer ram och snabbare processor. BF2 laggar väldigt mycket och där behövs också en ny processor och mycket ram. Också så skulle ju filredigeraren kunna gå mycket snabbare ifall datorn var bättre utrustad.

Datorn är nu 5 år gammal och har fått mer ram, bättre grafikkort och ett nytt aggregat under den tiden. Och nu känns det som att den inte hänger med alls. Tar 2 minuter att använda datorn efter man startat den.

Det jag valt ut

Juste ja, moderkortet måste kunna ta processorn jag valt ut och grafikkort på AGP. Jag är osäker på vilket moderkort som är bra
Citera
2008-01-13, 10:43
Medlem
Nån med någon idé?
Citera
2008-01-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigabayt
Juste ja, moderkortet måste kunna ta processorn jag valt ut och grafikkort på AGP

Moderkortet du länkar till har ingen AGP-slot
Hur tänker du där?
Citera
2008-01-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gibsonSG
Moderkortet du länkar till har ingen AGP-slot
Hur tänker du där?

Var på en anna hemsida som det stod att AGP var tillgängligt, kommer dock ej ihåg

Ifall man skulle köra intel istället då? Vad borde jag ha för moderkort då som tar en busshastighet på 1333mhz, har 4 minnesplatser och kan ta AGP. Något under 1000kr?
Citera
2008-01-13, 19:18
Medlem
Ska du köpa nytt ska du inte köpa AGP eftersom du inte kan uppgradera särskillt då. Vad för nytt grafikkort har du?
Citera
2008-01-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Ska du köpa nytt ska du inte köpa AGP eftersom du inte kan uppgradera särskillt då. Vad för nytt grafikkort har du?

Jag tog förut ett billigt och bra, är ju en fattiglapp GeForce7600, jag märkte verkligen skillnad när jag la in det fast nu hänger datorn inte med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in