Tja!
Jag har planer på en uppgradering av min nuvarande dator pavilion620se. Den har en AMD Atlon 3000+ och 1gb ram. Jag har redan ett nytt aggregat och ett nytt grafikkort så det behövs inget nytt av. Jag har då samlat ihop ett datorpaket för runt 3500kr. Tänkt köpa på komplett.se då jag litar på dom av alla andra "skumma" företag

Ni får gärna ge synpunkter och länkar på prisjakt om något som skulle vara bättre. Dock vill jag inte att det ska stiga över 3500
Det jag använder datorn till är att surfa, spela FM och BF2 och använda lite större program som photoshop eller filredigerare.
Problemen med dom här programen är att FM kan gå skitsegt, där gäller mer ram och snabbare processor. BF2 laggar väldigt mycket och där behövs också en ny processor och mycket ram. Också så skulle ju filredigeraren kunna gå mycket snabbare ifall datorn var bättre utrustad.
Datorn är nu 5 år gammal och har fått mer ram, bättre grafikkort och ett nytt aggregat under den tiden. Och nu känns det som att den inte hänger med alls. Tar 2 minuter att använda datorn efter man startat den.
Det jag valt ut
Juste ja, moderkortet måste kunna ta processorn jag valt ut och grafikkort på AGP. Jag är osäker på vilket moderkort som är bra