2008-01-12, 05:23
Medlem
GentlemanJacks avatar
Kalmar för mig är en harmlös sommarstad... Men enl rykten så finns där relativt tunga namn, vilka representerar div delar av "marknaden".

Har ett par polare från västkusten, främst gbg - som alltid snackar om div figurer som arbetar på västkusten, men drar sig tillbaks till kalmar. Det handlar ofta, och mycket om narkotika/dopingpreparat. Även inom "vapenindustrin", jag hör ofta talas om den lilla "idyllen" Kalmar i sammanhanget...

I övrigt så har bekanta hamnat i kläm med folk från just Kalmar i samband med privata bilaffärer, främst merca & bmw. Bredaxlade korta, "otrevliga" filurer från dels mellanöstern men även norra afrika, libanon mm. Någon som kan berätta mer?
Citera
2008-01-12, 05:35
Medlem
Packans avatar
Syftar du på knark och vapen med "marknaden"?

Det kan vara så att många kriminella väljer ett ställe som Kalmar för lugnet. Dom är iväg och gör skitgörat, för att sedan slappa i svenssonvillan i tex. Kalmar. Vad jag vet så har Kalmar inte något speciellt hög brottslighet, så busarna kanske är ute efter lugnet. Det ligger ju ganska "centralt" också. Hyfsat nära till både Sthlm och GBG.

Rena spekulationer från min sida, dock.
Citera
2008-01-12, 05:48
Medlem
GentlemanJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Syftar du på knark och vapen med "marknaden"?

Det kan vara så att många kriminella väljer ett ställe som Kalmar för lugnet. Dom är iväg och gör skitgörat, för att sedan slappa i svenssonvillan i tex. Kalmar. Vad jag vet så har Kalmar inte något speciellt hög brottslighet, så busarna kanske är ute efter lugnet. Det ligger ju ganska "centralt" också. Hyfsat nära till både Sthlm och GBG.

Rena spekulationer från min sida, dock.
nej det är ju inte så mkt bus i kalmar...men av min uppfattning verkar många bakom buset på västkusten bo i kalmar precis som att man inte gärna skräpar ned där man bor.

är lite nyfiken, har hört "kalmar" i så många sammanhang senaste tiden.
Citera
2008-03-12, 02:35
Medlem
kalmar

Det finns en väldigt hög brottslighet i kalmar vare sig de syns eller inte. Men jag vet att det är en väldigt fucked up stad där alkohol är ett stort problem. Droger och våld såg man förrut hela tiden alltid bråk. De flesta sitter inne och vissa ha flyttat vad jag vet. Det fanns tex ett rekord i kalmar för mest villa inbrott på en sommar i sverige på expressen vetifan hur de räkande ut de men kalmar låg väldigt högt uppe. men de lugnat sej nu va ja vet
Citera
2008-03-13, 06:27
Medlem
Undra om bröderna Törnqvist är kvar ? och bröderna Sjöman ?
Citera
2008-03-14, 15:27
Medlem
lobo69s avatar
Bodde på Öland i början av 90-talet. Jobbade på djurparken. Umgicks med en snubbe som jobbade på parken. Han hade en polare som kallades slaktaren. Kraftigt tatuerad. Vet också att han hade suttit men för exakt vad fick jag aldrig veta.Misstänker våldsbrott. Han var i 40-års åldern.Han blev senare förolyckad och blev lam. Hände precis innan jag flyttade.

På sin tid var han en tung snubbe. Umgicks en del med dem. Bla. var vi på en pizzeria och käkade. In kom ett gäng skinnskallar på 5-6 pers. Fulla och högljudda. När de såg honom blev de tysta som möss. Ledaren i gänget kom fram och frågade om de fick vara på stället. Så länge ni är tysta och inte stör fick de till svar. Jag lovar de skötte sig exemplariskt.

Jag förstår dem lite. Själv storvuxen och varit ute och härjat men den snubben var farlig. Man såg det i hans ögon.

Kom dock jävligt bra överens med honom och hade inga problem. Var alltid schysst mot mig.

Undrar vad som hände med honom.
Citera
2008-03-14, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobo69
Bodde på Öland i början av 90-talet. Jobbade på djurparken. Umgicks med en snubbe som jobbade på parken. Han hade en polare som kallades slaktaren. Kraftigt tatuerad. Vet också att han hade suttit men för exakt vad fick jag aldrig veta.Misstänker våldsbrott. Han var i 40-års åldern.Han blev senare förolyckad och blev lam. Hände precis innan jag flyttade.

På sin tid var han en tung snubbe. Umgicks en del med dem. Bla. var vi på en pizzeria och käkade. In kom ett gäng skinnskallar på 5-6 pers. Fulla och högljudda. När de såg honom blev de tysta som möss. Ledaren i gänget kom fram och frågade om de fick vara på stället. Så länge ni är tysta och inte stör fick de till svar. Jag lovar de skötte sig exemplariskt.

Jag förstår dem lite. Själv storvuxen och varit ute och härjat men den snubben var farlig. Man såg det i hans ögon.

Kom dock jävligt bra överens med honom och hade inga problem. Var alltid schysst mot mig.

Undrar vad denna "slaktaren" va för någon. Eftersom han kallas slaktaren så har han antagligen slaktat människor som man gör med djur. Hängt dom upp och ned, skurit ett sträck vid halsen och allt blod rinner ur och sedan skurit upp kropparna i delar. Kan ha varit en lönnmörare åt en större gruppering med grepp om Kalmar där han har använt sig av denna råa metod eller en ledare av e större gruppering i Kalmar och användt sig av den råa metoden

Om det nu e sant som du har skrivit så kan det vara några anledningar
Citera
2008-03-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Undrar vad denna "slaktaren" va för någon. Eftersom han kallas slaktaren så har han antagligen slaktat människor som man gör med djur. Hängt dom upp och ned, skurit ett sträck vid halsen och allt blod rinner ur och sedan skurit upp kropparna i delar. Kan ha varit en lönnmörare åt en större gruppering med grepp om Kalmar där han har använt sig av denna råa metod eller en ledare av e större gruppering i Kalmar och användt sig av den råa metoden

Om det nu e sant som du har skrivit så kan det vara några anledningar

Eller så var han helt enkelt bara slaktare till yrket?
Citera
2008-03-14, 21:32
Medlem
skalman1973s avatar
Ja det finns/fanns tunga grupperingar och tunga namn innom 14 mils omkrets från kalmar ......Bla togs en av sveriges största vapenligor innom dessa 14 mil Dock idag är kalmar och växjö tämligen lugna städer folk har växt upp och skaffat barn ! Några självklara efterträdare fanns inte som tog över ! Utan nu finns det mest mindre sammanslutningar som har förgreningar till andra städer
Citera
2008-03-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Eller så var han helt enkelt bara slaktare till yrket?

Mycket möjligt
Citera
2008-03-17, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobo69

Det flesta rasister i kalmar blev aldrig stora då de fick stryk av invandrarna. Ja hört om stora bråk förrut i tiderna, rasisterna i kalmar har aldrig dominerat trots att de grannstad med NSF staden Karlskrona. Dom som dominerade i kalmar kom oftast från ställen som Berga, Norrliden, Funkabo
Citera
2008-03-17, 09:40
Bannlyst
Fanns det inte någon tungt kriminell snubbe i kalmar/öland som kallades typ bisse, nisse stisse eller liknande, har för mig jag hört något sånt!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in