Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Om man inte kan klara av att hålla koll på ett liv utan barn, kommer man knappast av att klara av ett liv med barn.
Man vet om man har koll på sitt liv eller inte. Därför kan man veta om man blir en dålig förälder.
Skitsnack, det är omöjligt att förutsäga hur livet med barn kommer att bli innan man väl är där. Barnen har ju en otrolig förmåga att ställa allt på ända och det är ju inte så att man kan planera in dem när man känner att man har allt annat under kontroll och lite plats över i livet.
Trådskaparen: vart vill du komma, är det nåt slags egotråd över hur duktig du är? Eller skämtar du med oss? Du bor alltså 50 mil från din familj 75% av vardagarna ett arbetsår och klagar över att andra inte har tid för sina barn? Det är väl glädjande för dig att du har tid att vara med på dagis under dina lediga dagar, jag å andra sidan, som sällan lämnar/hämtar på dagis nattar mina barn och läser saga för dem i stort sett varje kväll och tillbringar större delen av min lediga tid tillsammans med dem. Och vet du vad, jag har också förmånen att få höra att jag är älskad ganska ofta.