2008-01-15, 17:25
Medlem
Det poängterar KDE-teamet att detta inte ska ses som Nästa Stora Grej, utan en del av vägen till det. Tror panelen kommer bli mer konfigurerbar i 4.1 t ex.

Du som gillade Ion, testa dwm eller ratpoison
Citera
2008-01-15, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zibri
Tacka vet man ion - fönsterhanteraren som får fluxbox att verka bloated. Längtar dock, likt någon annan som skrev innan mig, efter amarok 2.0.

Tyvärr kommer det säkert att bli med Amarok som med Mediamonkey, Winamp medflera. Försöker likna iTunes så mycket som möjligt och slänger in jättestora knappar och förmodar att alla är synskadade.
Citera
2008-01-15, 23:47
Medlem
yosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag är en stor älskare av grafiska gränssnitt med mycket bling-bling, det är faktiskt, hur konstigt det än kan låta, ett av skälen till att jag gått över till Ubuntu/Gnome. När jag sitter på min XP burk på jobbet så blir jag oerhört irriterad när jag inte kan flippa runt skrivbordet med mushjulet. Så jag trodde nog att KDE4 skulle vara något för mig. Nu har jag bara testat i några timmar, men jag blir fan inte klok på varför desktopikonerna måste ha så mycket redundant yta och startknappsytan och dess rörliga/animerade meny känns ohyggligt seg och rörig.

Förmodligen går allt detta att ställa in och jag har säkert missförstått något, kanske känns det bättre om ett tag. Men just nu stannar jag nog hos Gnome.

/S
Testa att byta window manager då. Vet inte vad KDE kör by default, men det är ju tydligen den du inte tycker om snarare än KDE vad jag förstått.
Citera
2008-01-16, 12:40
Medlem
whatsyourinfos avatar
Jag testade Kde4 fast det funkade inte att logga in för mig, den kom tillbaks till inloggningsrutan igen. Installerade det i Ubuntu 7.10, aja tycker iallafall Gnome är snyggare ;d
Citera
2008-01-16, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whatsyourinfo
Jag testade Kde4 fast det funkade inte att logga in för mig, den kom tillbaks till inloggningsrutan igen. Installerade det i Ubuntu 7.10, aja tycker iallafall Gnome är snyggare ;d
Oush nej, hata gnome
Citera
2008-01-16, 12:57
Medlem
whatsyourinfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacay
Oush nej, hata gnome

Haha vaddårå? Det är väl inge fel på det, snyggt grafiskt grännsnitt
Citera
2008-01-16, 14:54
Medlem
Orka bry sig om att skiten är "snyggt". Det ska vara smidigt och bekvämt att använda.
Citera
2008-01-16, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whatsyourinfo
...aja tycker iallafall Gnome är snyggare

Tycker Gnome ser ut som en uppdaterad version av Windows 3.11 med ett skrivbord och fler funktioner. Kanske är det dom få färgerna och kantiga utseendet du tycker om

http://www.gnome.org/start/2.0/screenshots/
Citera
2008-01-16, 20:21
Medlem
Tofsen: vafan, gnome ser väl fluffigt och färgglatt ut?

http://tehmaze.com/gallery/raw/nerds...orted/tidy.png

Det där är vacker fönsterhantering!
Citera
2008-01-16, 20:34
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Du som gillade Ion, testa dwm eller ratpoison
Thx, ska kolla in.. Printscreens såg fina ut.
Citera
2008-01-17, 17:43
Medlem
framochtillbakas avatar
Kubuntu betan var rätt buggig, får bli KDE 4.1 för mig.
Citera
2008-01-17, 19:14
Medlem
glyos avatar
Varföra köra KDE när Enlightenment finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in