• 1
  • 2
2008-01-11, 20:27
Medlem
Ja har någon testat denna rätt rejäla uppdatering av skrivbordsmiljön?

Jag testade, men lyckades haverera det hela så att panelen försvann. Detta på ca 2min. Jag får heller inte tillbaks den, vilket verkar vara ett problem folk har.

Så.. någon med mer flyt?
Citera
2008-01-11, 21:38
Bannlyst
Ska testa nu!
Citera
2008-01-11, 21:50
Medlem
Kollade på screenshoten och vart lika äklad som jag alltid blivit.
Varför i h-vete har dom massa tomrum på fönster, och varför är allt så stort!?
Citera
2008-01-12, 00:37
Medlem
nat0ns avatar
http://www.kde.org/announcements/4.0...ts/desktop.jpg ja det verkar ju bra om man jävligt gärna vill veta vad klockan är...
Citera
2008-01-12, 03:39
Medlem
spissys avatar
Ännu en gång har man lyckats göra ett jävla idiotgränssnitt med en massa tomma ytor och stora meningslösa texter/objekt. Seriöst, hur svårt kan det vara att göra något lite slimmat? Tacka vet jag fluxbox, där slipper man all sån skit.
Citera
2008-01-12, 09:40
Medlem
danielebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
http://www.kde.org/announcements/4.0...ts/desktop.jpg ja det verkar ju bra om man jävligt gärna vill veta vad klockan är...
Haha, en klarsynt observation. En sak som jag vill veta är varför allting måste se ut som Windows Vista för att appellera till massan. Linux Vista is the shit, tydligen, och MS hade rätt hela tiden...
Citera
2008-01-12, 10:54
Medlem
Har alltid ogillat KDE, då vi körde offline installs i skolan så körde jag i alla fall gnome, då kände jag mig mindre och mindre som att jag hade bootat Windows.
Men detta, haha vad fult..
Citera
2008-01-12, 10:59
Medlem
DennisOlofs avatar
Varför är KDE dåligt.

Jag gillade det bättre än Gnome för att det var snabbare på en slö dator. Jag vet fortfarande inte vilken jag ska köra, gnome eller kde ?

Vilken av dem är mest stabil
Har flest användare
Citera
2008-01-12, 11:17
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Haha, en klarsynt observation. En sak som jag vill veta är varför allting måste se ut som Windows Vista för att appellera till massan. Linux Vista is the shit, tydligen, och MS hade rätt hela tiden...

Det måste det inte. Det finns fler skrivbordsmiljöer än KDE.
Citera
2008-01-12, 11:35
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieleb
Yeah right... För MS var ju först med effekter och svart taskbar...
Citera
2008-01-12, 14:24
Medlem
teh_pwnerers avatar
Har inte testat KDE 4 och det ligger inte på min prioriteringslista heller.
KDE är inte riktigt min favorit och det har väl med att allt är så jävla gigantiskt och alla tomrum. Jag håller mig till fluxbox eller gnome.
Citera
2008-01-12, 14:56
Medlem
danielebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Yeah right... För MS var ju först med effekter och svart taskbar...
Kanske inte, men temat på skärmdumpen ser ju fan ut som någon aero-variant t.o.m. Och tittar man noga på "run command"-ikonen i aktivitetsfältet så kan man ju tro att det är wmp som körs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in